مطالب عمومی سری اول

هر آنچه که باید در مورد هزینه عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل بدانید

مکان، فهرست مهمانان و تاریخ دقیق عروسی هنوز منتشر نشده اما یه چیز به طور کاملً قطعی به نظر می رسه: عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل بسیار گرون میشه. ایمی دان، برنامه ریز یه شرکت برنامه ریزی مراسم عروسی موجود در لندن که در ساماندهی عروسیای بسیار لوکس تخصص داره میگه که حتی برآورده های محافظه کارانه در مورد هزینه مراسم عروسی این دو هم از اعداد ۶ رقمی شروع می شه.

ایشون در این باره اینجور گفته:” بعید می دونم که هری و مگان با هزینه ای کمتر از ۵۰۰٫۰۰۰ پوند بتونن مراسم عروسی مورد نظرشون رو محقق کنن”. وقتی که مراقبتای امنیتی رو هم موزد توجه بذاریم با هزینه ای چند میلیون پوندی مواجه میشیم. در ادامه این مطلب می خوایم نگاهی کامل به هزینه یه عروسی جدید در خاندان سلطنتی بریتانیا بندازیم.

هزینه ها با چه کسیه؟!

شاهزاده چارلز، پدر هری،مطمئنا سهم خیلی از تامین هزینه های مراسم عروسی این دو در بهار سال ۲۰۱۸ رو رو دوش داره حتی اگه سنت ازدواج در خاندان سلطنتی چیز دیگری رو دیکته کنه.
کیت ویلیامز، تاریخ شناس و کارشناس امور خونواده سلطنتی میگه: “براساس سنت، هزینه مراسم عروسی رو دوش خونواده عروس میشه اما مطمئناً در مورد گذشته اینجور اتفاقی نمیفته” عروسی شاهزاده ویلیام، داداش هری، و همسرش کاترین رو میشه الگویی واسه تعیین پرداخت کننده هزینه های عروسی جدید خونواده سلطنتی بریتانیا قرار داره.
شاهزاده چارلز بخش بزرگ این هزینه ها رو پرداخت کرد اما به گفته ویلیام، خونواده کاترین هم حجم خیلی از این هزینه ها رو پرداخت کرده بودن. ویلیام در این باره گفته:” باید ببینیم که تصمیم خونواده مگان در این باره چه میشه”.

محل برگزاری مهمونی عروسی

این زوج می تونن با به کار گیری عمارتا و املاک شخصی ملکه الیزابت و خونواده اش به عنوان محل برگزاری مراسم عروسی و ضیافتای پس از اون، مقداری از هزینه های اجاره مکان برگزاری عروسی رو کم کنن که در این مورد هم گزینه های زیادی پیش روی خود می بینن. ویلیام و کاترین دو مهمونی عروسی در کاخ باکینگهام داشتن: یه مراسم ناهار سنتی با ۶۰۰ مهمون که میزبانی اونو دوش ملکه بوده و با حضور نجیب زادگان و شخصیتای رسمی داخلی و خارجی برگزار شد.
پس از اونم در همین مکان یه مهمونی خصوصی تر با حضور نزدیک به ۳۰۰ نفر از دوستان و خونواده های عروس و داماد برگزار شد.
دان در این مورد گفته:” با فهرستی ۵۰۰ نفره از مهمانان من می گم که بودجه واقع گرایانه ۱۵۰٫۰۰۰ پوند و یا بیشتر میشه. و البته این در صورتیه که خیلی محافظه کارانه برآورد کنیم”.

لباس عروس

شایدً لباس عروسی مارکل یه نمونه سفارشی از طراحی شناخته شده و خوشنام میشه و هزینه بالایی هم واسه اون پرداخت خواهد گردید. ً خونواده کاترین واسه دوختن این لباس عروس به سراغ الکساندر مک کویین رفته ان که هزینه اون به طور رسمی تایید نشده.

نوشته دیگر :   ۱۰ مورد از خلاقانه ترین و شگفت انگیز ترین جلوه های بصری تاریخ سینما که بدون کامپیوتر خلق شده اند

امنیت مراسم عروسی

هزینه تامین امنیت مراسم بیشترین هزینه عروسی رو به خود اختصاص میده. براساس گزارشا در طول برگزاری مراسم عروسی ویلیام و کاترین بیشتر از ۵٫۰۰۰ پلیس وظیفه تامین امنیت مراسم رو رو دوش داشته و درگیریایی واسه پرداخت هزینه های مربوط به اون در سطح اداری اتفاق افتاده. هر چند هزینه های پایانی و رسمی تامین امنیت این مراسم هنوز اعلام نشده اما دولت بریتانیا، یه بودجه خاص ۳٫۶ میلیون پوندی واسه تامین هزینه های امنیتی این مراسم در نظر گرفت که بخش بزرگ اون صرفه اضافه کاریای افسران پلیس مسئول تامین امنیت مراسم شد.

اگه هری و مگان هم تصمیم بگیرن که مراسم عروسی شون رو در قلب لندن برگزار کنن، هزینه تامین امنیت مراسم عروسی اونا هم سرسام آور میشه. شاهزاده ویلیام با اشاره به تعدد حملات تروریستی در سالای گذشته در لندن در این باره گفته:” البته از مراسم عروسی سلطنتی گذشته تا حالا شرایط بسیار تغییر کرده پس نیازای امنیتی خیلی سخت تر هستن. فاصله شاهزاده هری از تخت سلطنت بریتانیا (اون نفر پنجم در صف پادشاهیه) بدون معنیه که اون انتخابای خیلی بیشتری نسبت به شاهزاده ویلیام واسه تعیین مکان برگزاری مراسم عروسی خود داره.

هزینه واسه اقتصاد بریتانیا

در روز عروسی ویلیام و کاترین همه ادارات دولتی در بریتانیا تعطیل اعلام شد و روز عروسی شاهزاده چارلز و دایانا هم یه تعطیلی خاص دونسته شد و در مورد شاهزاده اونم همین اتفاق اتفاق افتاد. یه مراسم ملی مطمئنا با خود هزینه های زیادی داره.
براساس بررسیای مرکز تحقیقات تجاری و اقتصادی، هر روز تعطیلی اضافی در این کشور، ارزش تولید اقتصادی کشور رو ۲٫۳ میلیارد پوند کم می کنه.
بعضی دلیل آوردن می کنن که افزایش رشد سفرهای گردشگران خارجی به این کشور درزمان این مراسم می تونه قسمت بزرگی از هزینه های مراسم عروسی سلطنتی رو جبران کنه اما دلایل کافی و راضی کننده ای در این باره یافت نشده.

واسه آشنایی بیشتر با شاهزاده هری و همسر آینده اش می تونین به مقاله دیگری با عنوان «شاهزاده هری با مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی ازدواج می‌کنه» مراجعه کنین.