مطالب عمومی سری اول

از اجرای برنامه های تلویزیونی تا نامزد حزب جمهوری خواه؛ مروری بر سرگذشت دونالد ترامپ [بخش دوم-پایانی]

دیروز و در بخش اول از بررسی مصور زندگی دونالد ترامپ -نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا واسه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور- روند بالاترین درجه گیری این مولتی میلیاردر از یه کارشناس و دلال املاک تا رابطه گیری با چهره ها و شخصیتای برجسته سیاسی، هنری، ورزشی … و در آخر اجرای برنامه موفق تلویزیونی “کارآموز” مرور شد.

روندی که هدف گذاری اصلی اش موفقیت در سرمایه گذاریای سود رسون و البته کسب معروفیت و اعتبار بنظر می رسید.

با بخش دوم این مطلب با ما همراه باشین:

۲۱- تلاش واسه اثبات جایگاه عمومی با حمل مشعل المپیک

ترامپ یکی از حمل کنندگان مشعل المپیک آتن در شهر نیویورک بود. این مشعل در راه خود واسه رسیدن به آتن از ۳۴ شهر در ۲۷ کشور گذشت و دونالد یکی از حمل کنندگان اون در راه رسیدن به آتن بود.

۲۲- مشارکت در بازسازی برجای دوقلو

ترامپ ۱۸ می ۲۰۰۵ در مراسمی که با حضور تعدادی از شخصیتای برجسته داخلی و خارجی برگذار شد، مدل پیشنهادی بازسازی برجای دوقلوی مرکز تجارت جهانی رو ارائه داد.

مدلی به روز تر و مرتفع تر از برجای قبلی که یادبودی از قربانیان حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر هم واسه اون طراحی شده بود.

۲۲- ورود به فضای آموزشی با تاسیس دانشگاه

ترامپ در سال ۲۰۰۵ دانشگاهی همنام خود رو گشایش کرد که طرح اولیه اون کالجی آنلاین رو در برمی گرفت که هدفش آموزش اصول مدیریت املاک و راهبردهای کارآفرینی بود. البته این دانشگاه هیچ وقت از اعتبار چندانی در سیستم آموزشی آمریکا بهره مند نشد.

در سال ۲۰۱۳، اریک اشنایدرمن، دادستان کل نیویورک ترامپ رو بدلیل چیزی که کلاهبرداری از راه فریب دادن ۶۰۰ دانشجو و گرفتن هزاران دلار از اونا گفت، به پرداخت ۴۰ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.

مایکل کوهن، وکیل نام آشنای ترامپ ضمن رد اتهامات وارد شده اعلام کرد، این دانشگاه با اندازه ۹۸ درصد قبولی اصلا به دنبال کلاهبرداری نبوده و انگیزه این اتهام رو سیاسی و تلاش واسه خراب کردن وجهه موکل خود اعلام کرد.

 

۲۴- ادامه حضور در فعالیتای عمومی

 

ترامپ در بازی دو تیم بوستون رد ساکس و تیم نیویورک یانکیز با به تن کردن لباس تیم شهرش، به طور ظاهری در مسابقه شرکت کرد.

۲۵- جایزه خاص هالیوود

ترامپ در سال ۲۰۰۷ در کنار همسر سومش ملانی و پسرش بارُن جایزه (ستاره) خاص هالیوود موسوم به قدمگاه بزرگان رو بخاطر حضور نورانی در برنامه های تلویزیونی گرفت.

۲۶- تفریح و سرگرمی

بیل کلینتون (رئیس جمهور قبلی آمریکا) بیلی کریستال و دونالد ترامپ ۱۴ جولای ۲۰۰۸ در کلوپ ملی گلف ترامپ در نیویورک.

بیل کلینتون که همسر هیلاری کلینتون حریف انتخاباتی آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیش روست، در سال ۲۰۱۲ و در گفتگو با شبکه خبری CNN با بیان اینکه در دوستی با ترامپ، موضوع اصلی همیشه سیاست نیس، گفت: همیشه از همبازی بودن با ترامپ در بازی گلف لذت بردم.

نکته باحال اینکه براساس اطلاعات منتشر شده سایت پولیتی فکت، ترامپ از راه بنیاد خود تا کنون ۱۰۰ هزار دلار به بنیاد کلینتون کمک کرده. این کمکای مالی وقتی انجام شده که خانوم هیلاری سناتور ایالات نیویورک بود و دونالد جونیور ترامپ (پسر ترامپ) رابط این کمکا.

اما با شروع مبارزات انتخاباتی، رابطه هیلاری و ترامپ به سرعت رو به دشمنی رفت.

۲۷- حضور با ملانیا در مهمانیای مناسبتی

ترامپ و ملانیا مهمانان خاص مهمانی آخر شب هفته فَشِن مرسدس بنز در نیویورک (سپتامبر ۲۰۰۸)

۲۸- آزمایش زدن شرایط واسه شرکت در کارزار انتخابات

ترامپ در تعدادی از سفرها و سخرانیای خود فضا رو واسه حضور در میدون انتخابات و نامزدی حزب جمهوری خواه در مبارزات انتخاباتی نبض گیری می کرد. تصویر بالا لحظه ورود ایشون رو به پورث موس ایالت نیوهمشایر نشون میده که اتفاقا سخنرانی اون در این ایالت واکنشای بسیاری رو موجب شد.

کار تا جایی پیش رفت که باراک اوباما -رئیس جمهوری آمریکا مجبور شد مدارک مربوط به محل تولد خود رو رسانه ای کنه.

۲۹- پشتیبانی از میت رامنی واسه انتخابات ریاست جمهوری

البته ترامپ در دوره گذشته ترجیح داد در انتخابات شرکت نکنه و پشتیبانی خود رو از میت رامنی -فرماندار قبلی ماساچوست اعلام کرد. در این تصویر که در سال ۲۰۱۲ گرفته شده، میت رامنی بین همسرش ان رامنی و دونالد ترامپ در هتل بین المللی ترامپ در لاس وگاس دیده می شه.

با اینکه رامنی و ترامپ، چهار سال قبل از ماه عسل همکاری سیاسی خود لذت می بردن تا جایی که ترامپ گفته بود همکاری با رامنی مایه افتخاره و رامنی هم با تعریف از ترامپ ایشون رو فردی با استعداد همراه با درکی بالا از اقتصاد آمریکا معرفی می کرد اما با شروع مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ شرایط ۱۸۰ درجه تغییر کرد.

رامنی با انتقاد از ترامپ ایشون رو فردی ناجور واسه کاخ سفید دونست و از هواداران خود خواست با پشتیبانی نکردن از ترامپ اقتصاد، امنیت و سرنوشت حزب جمهوری خواه رو تضمین کنن.

۳۰- علاقه به گلف  یا فرار از استرس  و هیاهو

دونالد در روزای اول تور بین المللی گلف ترامپ در زمین مسابقات آبردین اسکاتلند در سال ۲۰۱۲

۳۱- مرد سال ایالت

در مهمونی شام حزب جمهوری خواه در شهر ساراسوتا از ایالت فلوریدای آمریکا در سال ۲۰۱۲ ضمن تقدیر از ترامپ، جایزه مرد سال ایالت فلوریدا هم بهش اعطا شد.

نوشته دیگر :   ۴ نشانه‌ای که ثابت می‌کنند شما مدیر به‌ دنیا آمده‌اید

۳۲- خیز برداشتن واسه انتخبات ریاست جمهوری

ترامپ در مهمونی شام هرساله حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۱۴ موسوم به (روز لینکولن) در شهر نیویورک رسما اعلام کرد در صورت پشتیبانی حزب، می خواد در انتخابات فرمانداری این ایالت شرکت کنه.

۳۳- ادامه فعالیتای بزرگ سرمایه گذاری در کنار سیاست

ترامپ در سال ۲۰۱۴ در کنار بچه هاش ایوانکا، دونالد جونیور  و اریک در مراسم واگذاری اداره قبلی پست واشنگتن.

ترامپ با صرف هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار این اداره رو به شعبه ای دیگه از هتلای ترامپ عوض کرد.
پروژه ای که در سپتامبر ۲۰۱۶ پایانی شد. هر سه بچه ارشد ترامپ که همه حدود ۳۰ سال سن دارن، معاونان امپراطوری دفتر املاک ایشون حساب شده و البته از مشاورین ارشد پدر در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری هستن.

با اینکه ترامپ دو بچه کوچیک تر دیگه از ازدواج دوم و سوم خود داره، اما این سه بچه ارشد، به شکلی رو به ادامه راه پدر و پدر بزرگ خود علاقه نشون میدن. ایوانکا ۳۴ ساله نظارت بر پروژه تغییر اداره پست فرسوده واشنگتن به هتل باشکوه ترامپ رو رو دوش داشته.

۳۴- اعلام رسمی شرکت در انتخابات ریست جمهوری

دونالد ۱۶ ژوئن ۲۰۱۵ طی مراسمی در برج ترامپ در نیویورک رسما حضور خود در مبارزات انتخاباتی واسه کسب نامزدی حزب جمهوری خواه رو اعلام کرد. ایشون در مقابل تریبون در حالیکه پرچم بزرگ آمریکا رو پشت خود داشت، گفت: رسما حضور خود در کارزار انتخابات رو اعلام می کنم و مطمئن در کنار همدیگه می تونه دوباره کشور مون رو به جایگاه واقعیش برگردانیم.

ترامپ در این سخنرانی با انتقاداتی تند به باراک اوباما و سیاستای مهاجرتی دولت ایشون تاکید کرد: هر روز تماشاگر ورود آدمایی از مکزیک به آمریکا هستیم که فقط به قاچاق مواد مخدر، جرائم منظم و تجاوز در خاک سرزمین مون مشغولند. قول میدم در صورت موفقیت در انتخابات دیواری بلند در مرزهای جنوبی کشور بکشم و مانع از ورود اینجور آدمایی به داخل آمریکا شوم.

۳۵- استقبالی که شاید کسی انتظارش رو نداشت

ترامپ در حال خوش و بش با هوادارنش در ورزشگاه لد پیبل آلاباما. تیم انتخاباتی ترامپ بدلیل استقبال پرانرژی طرفداران مجبور شدن، محل سحنرانی ایشون رو به استادیومی بزرگ تر منتقل کنن.

۳۶- حاشیه های بسیار در هر سفر انتخاباتی

در بین سخنرانی انتخاباتی در گرین ویل کارولینا جنوبی، یکی از طرفداران ترامپ (مری مارگارت بنیستر) موهای ترامپ رو کشید تا مطمئن شه، واقعی هستن. ترامپ در بین ۱۸۰۰ هوادار خود گفت: من کلاه گیس ندارم. موهای خودم هستن. قسم می خورم که واقعی ان.

این دفاعیه به دنبال گزارش روزنامه نیویورک تایمز انجام شد.
گزارشی که در اون با استناد به مصاحبه رادیویی ترامپ با یه خبرنگار اسپانیایی تاکید می شد: با در نظر گرفتن اینکه نام مصاحبه “مردی با کلاه گیس” گذاشته شده، به احتمال فراوون موی ترامپ واقعی نیس.

۳۷- موندگاری حضور ترامپ در برنامه های تلویزیونی با در نظر گرفتن نفوذش در این میدون

جیمی فالون مجری معروف برنامه تلویزیونی “Tonight Show” در گفتگویی طنز موسوم به “ترامپ در آیینه” خود رو به شکل میهمانش گریم کرد و دو نفر روبه روی هم نشستند. این شی تلویزیونی که ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ روی آنتن رفت، نظر خیلی از مخاطبان رو جلب کرد.

۳۸- پیروزی بر تِد کروز و قطعی شدن نامزدی اون واسه حزب جمهوری خواه در انتخابات نوامبر

ترامپ با اثبات پیروزی در ایندیانا، نامزدی خود واسه حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر رو قطعی کرد. رقابتی نزدیک با تد کوز که در آخر با پیروزی عجیب ترامپ تموم شد و حالا اون روزای آخر تبلیغات انتخاباتی واسه رویارویی با هیلاری کلینتون از حزب دموکرات رو میگذرونه.

۳۹- شروع فاز جدید تبلیغات با سیبل کردن مهاجران خارجی

ترامپ در آخرین روز مجمع ملی حزب جمهوری خواه در ایالت کلیولند، با پذیرش نامزدی حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، ضمن انتقاد دوباره از سیاستای مهاجرتی دولت اوباما گفت: مهاجران غیر قانونی و بطور کل مهاجران، تهدید کننده امنیت ملی کشور حساب می شن.

۴۰- ترامپ در قامت یه سیاستمدار

۲۹ جولای امسال؛ ترامپ در بین هوادارنش در ایالت کالارادو

۴۱- اولین مناظره انتخاباتی با هیلاری

این مناظره انتخاباتی که با ۸۴ میلیون بیننده رکورددار پربیننده ترین مناظره انتخاباتی در تاریخ آمریکا حساب می شه، حواشی بسیاری هم به دنبال داشت.

برنامه تلویزیونی یاد شده که ۹۰ دقیقه به طول رسید صحنه رویارویی نه خیلی دوستانه دو طرف بود. ترامپ در این برنامه هیلاری رو به سیاستمداری سنتی با رویکردهایی قدیمی تشبیه کرد که می تونه شرایط کشور رو بیشتر از چیزی که امروز تماشاگر اون هستیم، سخت تر کنه.