مطالب عمومی سری اول

گران بها و درخشان؛ ۱۴ واقعیت جالب در مورد الماس که احتمالاً آنها را نمی دانید

الماس از جمله سنگای محبوب در سراسر دنیا حساب می شه و میشه اونو نماد عشق و ازدواج هم نامید چون خیلی از حلقه های ازدواج به الماس مزین هستن.

این سنگای قشنگتر و نورانی هزاران ساله که مورد توجه آدم قرار دارن و دلیل گرون بودنشون هم، نادر بودنشون نسبت به دیگر سنگای عادی در جواهرسازیه. نکته باحال در مورد این سنگ قیمتی اینه که از کربن به دست میاد و اینطور نورانی و زیباست.

نکات باحال دیگه هم در مورد این جواهر هست که از شما دعوت می کنیم واسه باخبر شدن از اونا در ادامه با ما همراه باشین.

الماس به اندازه ای که تصور می کنین هم کم پیدا و نادر نیس

الماس به اون حدی که تصور می کنین کم پیدا و مهم نیس، اما به دلیل بالا بودن اندازه درخواست واسه اون، گردانندگان اصلی بازار جهانی مثل DeBeers اونو با قیمتای زیاد در اختیار جواهرسازها قرار میدن.

تا حالا نام «لوسی» به گوشتون خورده؟

بزرگ ترین الماس جهان الان در کهکشون معلقه و Lucy اسمشه. بیتلا هم در یکی از آهنگای خود به اون اشاره کردن: «لوسی در آسمون با الماس».

یه فضانورد در سال ۲۰۰۴ میلادی، یه الماس کیهانی به وسعت ۴ هزار کیلومتر که تشکیل شده از کربن کریستالیزه شده رو کشف کرد که ۵۰ هزار سال نوری از زمین فاصله داره.

الماس می تونه در رنگای جورواجور موجود باشه

جدا از رنگ سفیدِ شفاف و براق که هممون اونو دیده و می شناسیم، باید بدونین که این سنگ قیمتی در رنگای صورتی، آبی، بنفش، قرمز، نارنجی یا هر رنگ دیگه که تصور کنین هست.
دلیل به وجود اومدن این رنگا، تزریق کمی ناخالصی به سنگه. این کار ارزش و بهای زیادی داره و به اون الماسای «فانتزی» می گن.

الماس اصلا گزینه مناسبی واسه سرمایه گذاری نیس

اگه به دنبال سرمایه گذاری مالی به واسطه خرید طلا و جواهر هستین، باید اشاره کنیم که سنگای قیمتی، مخصوصا الماسا بدترین گزینه واسه این حساب می شن چون شما با قیمت بالا اونا رو خریداری کرده و با قیمت بسیار کمی می تونین بفروشین. ارزش الماس موقع فروش بسیار کمتر از زمان خریده.

هند، اولین کشور سازنده تجاری الماس حساب می شه

هندیا ۲۴۰۰ سال پیش واسه اولین بار الماس رو کشف کردن. به خاطر همین، الان به عنوان بهترین سازنده تجاری الماس در جهان هستن. البته پس از دهه ۱۷۳۰ میلادی که این سنگ در آمریکای جنوبی هم کشف و به مرحله تولید رسید، هند بازار جهانی رو در دست داشت. قبل از قرن ۱۸ میلادی، بیشتر الماسای جهان فقط از هند استخراج می شد.

راز به کار گیری الماس واسه حلقه های ازدواج و نامزدی

ماکسیمیلیان، آرشی دوک (در طبقه‌ بندی اشرافی در اروپا جایگاهی پایین‌ تر از شاه و بالاتر از دوک) اتریش اولین مردی بود که با یه حلقه الماس نشون از دختر موردعلاقه خود به نام مری بورگاندی خواستگاری کرد.
این حلقه از قطعات تخت الماس روی انگشتر تشکیل شده بود که شکل M داشتن.

نوشته دیگر :   با زبده ترین نیروهای عملیات ویژه در ایالات متحده آمریکا آشنا شوید [قسمت دوم-پایانی]
الماس سفت ترین عنصر جهان نیس

تا حالا همه تصور می کردیم که الماس سخت ترین عنصر طبیعت حساب می شه اما فیزیکدانی به نام «ناتالیا دوربرووینسکایا» و همکارانش با فشرده سازی مولکولای فولرین کربن و گرما دادن اونا به طور همزمان، ردیفای وصل به نام Aggregated Diamond Nanorods تولید کردن که ۱۱ درصد از الماس سفت تره. البته الماس هنوزم به عنوان سخت ترین عنصر موجود در طبیعته که میشه در زمین یافت.

بزرگ ترین سنگ الماس

بزرگ ترین سنگ الماس کشف شده در آفریقای جنوبی بوده و قبل از پولیش کردن ۳,۱۰۶٫۷۵ قیراط وزن داشته.

به این الماس Cullinan Diamond لقب داده بودن.

الماس در قعر زمین هست

الماس در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از سطح زمین قرار داره و فقط از راه فورانای آتشفشانی به سطح میان. اما واسه پیدا کردن اونا هم کارگران باید مقدار زیادی خاک ورداری کنن که این ممکنه به زمینا آسیب رسونده، موجب انسداد رودخانه ها شده یا به قطع درختان جنگل منجر شه.

شما می تونین آدم رو به الماس تبدیل کنین

یه شرکت سوئیسی واسه حفظ خاطره عزیزان درگذشته، ایده جالبی رو اجرا کرده. به این صورت که ایشون رو به سنگ الماس تبدیل کرده و روی انگشتر خود همه جا همراه داشته باشین. واسه این منظور، پس از سوزوندن جسد فرد درگذشته، خاکستر ایشون رو فشرده سازی کرده و با اون، الماس مصنوعی میسازن.

 

معدن بزرگ Mir

 

معدن بزرگ Mir در صربستان روسیه به اندازه ای بزرگه که می تونه یه جریان هوای شدید بسازه طوریکه توان مکش هلی کوپتر به داخل این معدن رو داشته باشه.

الماس سنگ متولدین ماه فروردینه

کسایی که به طالع بینی باور و باور دارن، بد نیس بدونن که سنگ الماس واسه متولدین فروردین خوش شانسی می آورد.

کارت بانکی با سنگ الماس در دبی

اماراتیای مردم بسیار ثروتمندی هستن که پروژه های بزرگ و منحصربه فردی رو در شهر دبی اجرا می کنن. پس از ساخت دستگاه خودپرداز طلا در این شهر قشنگتر، حالا کارتای اعتباری به همراه الماس روی اونم ارائه می شه که مطمئنا فقط فوق پولدارها می تونن اونو سفارش بدن.

 

یه سفر به آمریکا داشته باشین!

 

در یکی از پارکای ایالت متحده آمریکا، یه معدن الماس عملیاتی هست که گردشگران می تونن خودشون به شخصه به جست و جوی الماس پرداخته و هر چیزی که رو که پیدا می کنن واسه خود بردارن.