- عنوان انتخابی جذاب و خوانا باشد.
- محتوا و عنوان سئو شود. براساس موضوع رپورتاژ
- محتوا باید یونیک و غیرتکراری باشد.
- درج سه الی 4 تصویر مرتبط که اولین تصویر باید قبل از شروع محتوا باشد.
- تعداد لینک های به کار رفته از 2 عدد بیشتر نشود.
- لینک در پاراگراف اول نباشد.
- از تمامی حالت های انکر تکست استفاده شود.(لانگ تیل، لینک لس منشن، Exact match، عبارت کلیدی با برند فارسی و انگلیسی)
- به کاربردن انکر تکست های عمومی و URL ممنوع است.
- Co-citation در محتوا استفاده شود. اسم برند شرکت را در کنار شرکت ها وبرندهای معتبر نوشته شود و گاها strong بشود.
10 – رپورتاژ هم باید خبری باشد و مطلبی را ارائه بدهد و هم قابلیت تبلیغاتی داشته باشد. می توان پاراگرافی به معرفی و تبلیغ برند اختصاص داد که اصلا چرا باید شما را انتخاب کنند.
11 – لینک ها را باید به صورت call to action گذاشته شود یعنی متنی که شامل لینک است باید کاربر را مجاب به کلیک کند.
12- انتخاب سایت هایی برای انتشار رپورتاژ (ارتباط موضوعی داشته باشد. اعتبار دامنه اش بالا باشد. Spam score آن کم باشد)
13- برنامه ریزی برای انتشار باید دست خودتان باشد. همه آن ها را همزمان منتشر نکنید. و زمان بندی اش بصورت تصادفی باشد.
14- تعداد رپورتاژ زیر 2 الی 3 عدد اصلا تاثیری ندارد. حداقل 6 الی 7 عدد باید باشند.
15- بعد از انتشار و گذشت مدت زمان یک هفته الی ده روز از آن، می توان برای آن رپورتاژ لینک سازی نمود.