برگزیده

لینک سایت های برگزیده

همان طور که میدانید تولید محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که در کسب و کارهای اینترنتی باید به طور حرفه ای ایجاد شود. به همین منظور در این مطلب به طور کامل تولیدمحتوا را برای شما شرح می دهیم.

تولید محتوا چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریفی از تولیدکننده محتوا بریم، بهتر است با مفهوم کامل و واضحی از تولید محتوا آشنایی پیدا کنید. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که اهمیت تولید محتوا در بین تمامی افرادی که کسب و کاری را در دنیای مجازی و اینترنت راه اندازی کرده‌اند بسیار محرز است. آن‌ها برای معرفی کسب و کار خود و رونق آن به محتوایی مرتبط و البته حرفه‌ای نیاز دارند. این مسئله به گونه‌ای است که امروزه تولید محتوا خود به یک شغل و رشته‌ای پولساز تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال این هستند که تولید کننده محتوا شوند.
نکته بسیار مهم : به همین دلیل است که تولیدکنندگان محتوا همگی هزینه های مختلفی را دریافت می کنند. زیرا تعرفه خدمات تولید محتوا با توجه به کیفیت تولید محتوا متفاوت است.
در گذشته تولید محتوا تنها برای سایت‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده و با ظهور انواع مختلفی از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا به طور تخصصی برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام صورت می‌گیرد. هر چند که در حال حاضر تولید محتوا برای وبسایت ها یکی از اصلی‌ترین ارکان کسب و کارها به حساب می‌آید. اگر بخواهیم به طور کلی و دقیق تولید محتوا را شرح دهیم، باید بدانید که تولید محتوا از پنج جزء اصلی تشکیل شده است:

  • اطلاعات: اینکه چه ایده‌ای را به انتشار می‌رسانید؟ همانطور که میدانید اطلاعات از ترکیبی از ایده‌های مهم تشکیل شده که مخاطب باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کند. در اختیار داشتن اطلاعاتی نسبت به جزئیات کلیدی همچون شواهد، توضیحات و نمونه‌ها در این راستا بسیار کمک کننده است زیرا می‌تواند از ایده‌ها پشتیبانی نماید.
  • هدف: دلیل خود از انجام این کار را مشخص نمائید. اینکه مخاطبان به چه چیزی فکر کنند. چه احساسی داشته باشند و حتی به سراغ انجام چه کاری بروند. کاملاً به محتوای شما ارتباط دارد. در واقع شما زمانی می‌توانید در نوشتن محتوا موفق شوید که هدف خاصی را طراحی کرده و منابع خود را برا روی آن متمرکز نمائید.
  • مخاطب: وقتی تولید محتوا را شروع می‌کنید باید مخاطب هدف خود را بشناسید. متاسفانه امروزه بسیاری از کسب و کارها و برندها بدون اینکه شناخت دقیقی از مخاطب خود داشته باشند، شروع به تولید محتوا می‌کنند. از همین رو مشخص کردن دغدغه‌ها و سؤالات مرتبط می‌تواند کمک کننده باشد.
  • کانال: با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانید محتوا را به دست خود برسانید؟ آیا می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید یا وبلاگ خود را داشته باشید؟ دقت کنید که این مسئله ارتباط مستقیمی با مخاطبین شما دارد. اگر اصلی‌ترین مخاطبین شما در اینستاگرام حضور دارند، گذاشتن تمرکز اصلی بر روی آن می‌تواند اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند.
  • فرم: چگونه روابط خود با مخاطب را در آخرین حالت نمایش می‌دهید؟ حال باید نوع محتوای خود را مشخص نمائید.

 

چگونه به یک تولیدکننده محتوا تبدیل شوید؟

به صورت روزانه اخبار مرتبط با صنعت کسب و کار خود را مطالعه کنید

برای اینکه بتوانید تولید محتوا باکیفیت را برای مخاطبان خود به نمایش در آورید در وهله اول باید بدانید که در صنعت خود چه کارهایی صوت گرفته است. افرادی که امروزه توانسته‌اند جزء بهترین تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند، تنها به خواندن محتوا بسنده نمی‌کنند. آن‌ها همواره در حال کنکاش در اینترنت برای اخبار صنعت و گرایش‌ها هستند. آن‌ها درک درستی نسبت به این مسئله دارند که آگاهی از پشت پرده صنعتشان در طرز تفکر مخاطبین آنها تاثیرگذار خواهند بود.
برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا موفق باید این عادت را در خود ایجاد کنید که هر محتوایی را که می‌خواهید در یک مکان برای خود به اشتراک بگذارید. امروزه ابزارهای بسیار زیادی در این راستا وجود دارد. حتی پرسش از همکاران و کسانی که در این راستا فعالیت می‌کند می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود را به صورت مداوم بروزرسانی کنید.

نوشته دیگر :   خطرات جدی هنگام سرویس و تعمیر کولر آبی

منظم و با برنامه بنویسید

اگر نتوانید نظرم را در نوشته‌های خود رعایت کنید، مطمئناً نوشته‌های شما هیچ کیفیتی نخواهد داشت. تولید کنندگان محتوای موفق، به خوبی توانسته‌اند نسبت به اهمیت استفاده مداوم ماهیچه‌های نوشتاری آگاهی پیدا کنند. انجام این کار به آنها کمک می‌کند تا ایده‌هایی که امکان ترکیب آنها در ذهن افراد وجود دارد به کار گرفته شده و قطعات به شکل یک پازل با قرار گرفتن در کنار هم به محتوایی بسیار دقیق و کاربردی تبدیل شود. هر چند که نوشته‌های تولیدکنندگان محتوا همیشه نمی‌تواند به صورت الهام گرفته باشد اما آنها به خوبی می‌دانند که شاید چیزی الهام بخش از نوشته‌های آنها حاصل شود.
برای اینکه بتوانید نوشته‌هایی منظم و با برنامه بنویسید تولید محتوا تخصصی توصیه می‌شود که عادت روزانه نوشتن را در خود تقویت کنید. هیچ نیازی نیست که روزانه مقالاتی خوب و 1500 کلمه‌ای در یک موضوع مرتبط با صنعت بنویسید. اما اگر بتوانید روزانه، بر روی افکار و ایده‌های خود تمرکز کرده و آنها را یادداشت نمائید. متوجه می‌شوید که از ذهنی آزاد و باز بهره مند هستید و نوشتن برای شما بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد شد. معمولاً بسیاری از تولیدکنندگان موفق این کار را همراه با نوشیدن چای و استراحت نیمروزه خود انجام می‌دهند. دیروز چه چیزی را خواندید که هنوز ذهنتان را درگیر کرده؟ چه چیزی را متوجه نشدید؟ از خود این سؤالات را بپرسید تا آغازگر یک مقاله آزاد خوب باشد.

نمونه های سایت های برگزیده :
اگر قصد سفر به جزیره کیش را دارید، یکی از کار هایی که باعث راحتی شما میشود، اجاره ماشین در کیش است اما خوب انتخاب شرکت مناسب و اینکه چه ماشینی بگیرید همیشه مسئله مسافران بوده است. شما میتوانید با بازدید از سایت mashinbegirim.com تمامی سوالات خود را از کارشناسان شرکت بپرسید، همچنین این شرکت دارای مجوز رسمی از منطقه آزاد کیش هست و چندین سال است که فعالیت دارد.
شما میتوانید تمامی ماشین ها رو از این سایت بخواهید