برگزیده

جایگاه قارچ گانودرما در طب سنتی

جایگاه قارچ گانودرما در طب سنتی چیست؟

قارچ گانودرما در طب سنتی جایگاه ویژه ای دارد، از دسته قارچ های دارویی مفید می باشد. زیرا مصرف آن فواید زیادی برای بدن دارد. طب سنتی مجموعه ای از دانش، علوم و مهارت های مبتنی بر نظریه ها، باورها و تجربیات فرهنگ های بومی است. در واقع استفاده از گیاهان طبیعی برای درمان بیماری های مزمن کار آسانی نیست. با این حال، طب سنتی اغلب به دنبال علت اصلی بیماری است تا درمان موثری برای آن ارائه دهد. گانودرما یکی از گیاهان دارویی است که در طب سنتی برای انواع بیماری ها و درمان آنها استفاده می شود. در ادامه چند نمونه از عملکردهای مهم گانودرما در طب سنتی را شرح خواهیم داد.

خواص قارچ دارویی گانودرما در طب سنتی

طبیعت گانودرما سرد و مرطوب است. قارچ گانودرما حاوی بیش از 400 ماده مغذی مختلف از جمله بتا گلوکان، استرول های گیاهی، پلی ساکاریدها و تری ترپن ها، پتاسیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین D و ویتامین E است. گانودرما یک قارچ شناخته شده در طب شرقی است. قارچ دارویی گانودرما می تواند با تقویت گلبول های سفید، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. این قارچ همچنین می تواند اندازه و تعداد تومورها را در برخی سرطان ها کاهش دهد و کیفیت زندگی را در برخی سرطان ها بهبود بخشد. اکثر مطالعات انسانی نشان داده اند که این قارچ نمی تواند کلسترول، قند خون و آنتی اکسیدان ها را بهبود بخشد. اما گانودرما در برخی موارد می تواند در رفع خستگی و افسردگی موثر باشد.

خواص قارچ گانودرما برای کلیه

14 بیمار مبتلا به پروتئینوری که یکی از علائم بیماری کلیوی است، شروع به مصرف گانودرما کردند. پروتئینوری آنها پس از مدتی بهبود یافت و سیستم ایمنی آنها دوباره برقرار شد. قارچ های دارویی گانودرما توانستد از آسیب کبدی ناشی از مصرف متوسط ​​الکل روزانه محافظت کند. در حیوانات آلوده به مالاریا، گانودرما توانست همزمان از آسیب کبدی و عفونت احتمالی مالاریا جلوگیری کند.

خواص قارچ گانودرما برای میگرن

یک مطالعه نشان داده است که هیپوکسی در مغز می تواند باعث میگرن شود. محققان می گویند  قارچ گانودرما به دلیل خواص ضدالتهابی آن با افزایش اکسیژن رسانی به مغز در پیشگیری و درمان سردردهای شدید میگرنی مفید است.

خواص قارچ های دارویی گانودرما برای زگیل تناسلی و تبخال

ویروس HPV و زگیل تناسلی این روزها به یکی از رایج ترین مشکلات بسیاری از افراد تبدیل شده است. قارچ های دارویی مانند شیتاکه، گانودرما و دم بوقلمون یا دم بوقلمون تاثیر بسیار خوبی در درمان این بیماری دارند و این موضوع در بسیاری از مقالات علمی مورد بحث و تایید قرار گرفته است. برای مبارزه با HPV یا زگیل تناسلی، قارچ شیتاکه در برابر این ویروس موثرتر است، اما ترکیب قارچ‌های شیتاکه، گانودرما و ترکی تیل و استفاده همزمان از آن‌ها اثربخشی آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

نوشته دیگر :   سپردن پایان نامه جهت انجام

خواص قارچ گانودرما برای ریه ها

ترکیبات موجود در قارچ های دارویی گانودرما دارای خواص ضدالتهابی طبیعی و کاملا موثری است که باعث کاهش ذات الریه و کنترل آسم می شود. گانودرما همچنین اینترفرون را افزایش می دهد که آسم را بهبود می بخشد. از طرفی وجود برخی مواد در قارچ گانودرما این قارچ را به یکی از گیاهانی تبدیل کرده است که دارای خواص ضد التهابی طبیعی و کاملا موثری است. در نتیجه التهاب ریه را کاهش داده و آسم را کنترل می کند.

خواص گانودرما برای تیروئید

مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین D موجود در قارچ گانودرما به بهبود عملکرد تیروئید و کاهش خطر کم کاری تیروئید همراه با پرکاری تیروئید کمک می کند.

قارچ های دارویی گانودرما برای تنبلی تخمدان

تنبلی تخمدان یا سندرم تخمدان پلی کیستیک یک سندرم شایع است که از هر 10 زن در سنین باروری یک نفر را مبتلا می کند. عدم تعادل هورمونی و مشکلات متابولیک در این زنان وجود دارد. علت دقیق تنبلی تخمدان مشخص نشده است. مطالعات نشان می دهد که قارچ گانودرما بر تومورهای رشد یافته در تخمدان تأثیر دارد، بنابراین تأثیر گانودرما بر تنبلی تخمدان را نیز می توان نتیجه گرفت. گانودرما با تاثیر بر سلامت عمومی بدن و ایجاد تعادل هورمونی به درمان تنبلی تخمدان کمک می کند.

پیشگیری و درمان سرطان

نتایج تحقیقات طب سنتی در مورد خواص درمانی قارچ گانودرما نشان می دهد که مصرف روزانه این قارچ با فعال کردن پاسخ سیستم ایمنی و تحریک تولید سیتوکین ها از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می کند.

درمان و کنترل دیابت با قارچ گانودرما

تأثیر گانودرما در درمان و کنترل دیابت در طب سنتی به خوبی ثابت شده است. از آنجایی که مصرف روزانه گانودرما به تنظیم قند خون کمک می کند، می تواند درمان موثری برای بیماران دیابتی باشد.

قارچ گانودرما و پیشگیری از بیماری کبد

مطالعات متعددی در مورد قارچ گانودرما و تاثیر آن در درمان بیماری ها انجام شده است. نتایج نشان می دهد که این قارچ می تواند از اثرات مخرب برخی مواد سمی بر روی کبد جلوگیری کند.

سخن پایانی

به طور کلی از قارچ گانودرما در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف از جمله کاهش فشار خون، کنترل دیابت و تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. اما باید توجه داشته باشید که برای استفاده، قارچ گانودرما خالص را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

منبع: گانودرما مارکت