عمومی

تفکیک: اصطلاحات پروتکل‌های غیرمتمرکز شناخته شده است

زمان خرابی: اولگا اورتگا، یکی از بنیانگذاران و CPO زمان واقعی DeFi کاوشگر توسط HashEx برخی از مفاهیم در پروتکل های غیرمتمرکز را توضیح می دهد.

پروتکل ها و فرصت های غیرمتمرکز بی شماری برای استفاده از آنها وجود دارد. در AnalytEx می دانیم که ماهانه بیش از هزار قرارداد هوشمند با امضای MasterChef ایجاد می شود که معمولاً به آنها مزرعه می گویند. علاوه بر مزارع، افراد زیادی از وجود استخرها اطلاع دارند. چه نوع استخر معمولاً وجود دارد، مانند استخرهای نقدینگی، استخرهای استخرهای سهام، اما واقعاً چگونه تفاوت دارند؟

حتی سرمایه گذاران با تجربه می توانند اصطلاحات مورد استفاده در پروتکل ها را متوجه شوند زیرا آنها متفاوت هستند. بیایید با استفاده از پروتکل‌های غیرمتمرکز برتر TVL، طبق گفته AnalytEx، نگاهی دقیق‌تر به جزئیات بی‌اندازه، مانند Sushiswap.

 

استخر نقدینگی چیست؟

حوضه نقدینگی یک جفت توکنی با وجوه قفل ارائه شده نقدینگی است. زمانی که سرمایه‌گذاران دو توکن را در یک استخر نقدینگی قرار می‌دهند، یک توکن LP ایجاد می‌کنند و از تمام مبادلات انجام می‌شود بین این دو توکن در یک پروتکل خاص درآمد می‌گیرند. تنها خطری که آنها با ایجاد یک علامت LP با آن می توانند، به اصطلاح “از دست دادن دائمی” است.

از دست دادن دائمی چیست؟

بازار کریپتو به خاطر نوسانی آن مشهور است. زمانی که قیمت توکن ها ارزش خود را تغییر می دهد. در این راستا، زمانی که دو توکن در استخرینگی قیمت متفاوتی داشته باشند (یک همبستگی منفی)، که متعاقباً منجر به تغییر نسبت توکن‌ها در استخر می‌شود، ده‌ها نقدینگی ممکن است متحمل زیان دائمی شوند. این اتفاق باعث تثبیت ارزش کلی استخر می شود.

به عنوان مثال، یک سرمایه کشور 310 BUSD و 1 BNB را با ایجاد یک توکن LP به استخر نقدینگی واریز می کند. علاوه بر این سرمایه گذار، 9 سرمایه کشور دیگر وجود دارند که به همین میزان به همان میزان کمک کرده اند. به نظر می رسد که ارزش کل استخر 10 BNB و 3100 BUSD است که مجموعاً 6200 دلار است. بنابراین، هر سرمایه‌گذار مالک 10 درصد استخر است و همه آنها 1 BNB و 310 BUSD پس از برداشت می‌کنند.

اگر قیمت BNB کاهش یابد چه اتفاقی می‌افتد؟ استخر BNB بیشتر، اما BUSD کمتری خواهد داشت. بنابراین، سرمایه گذاران هنوز هم 10 درصد از استخر، اما در حال حاضر به دلار است. این مقدار کمتر از مقدار اصلی خواهد بود زیرا قیمت BNB نسبت به BUSD کاهش یافته است. این از دست دادن دائمی نامیده می شود.

غیر دائمی است زیرا فقط زمانی اجرا می شود که نقدینگی از استخر خارج شود. اگر سرمایه گذاری به وجوه موجود در استخر دست نزند، ارزش نقدینگی ممکن است به سطح اولیه خود بازگردد. همچنین نباید فراموش کرد که سرمایه‌گذاران از محل تأمین نقدینگی درآمد دریافت می‌کنند که می‌توانند زیان‌های دائمی را جبران کنند.

استخرهای نقدینگی متشکل از جفت استیبل کوین یا جفت توکن با همبستگی مثبت (زمانی که دو توکن در استخر نقدینگی با هم در قیمت حرکت می کنند) امن ترین در نظر گرفته می شوند، اما همیشه از DYOR اطمینان حاصل کنید.

تجزیه: مزرعه چیست؟

مزرعه یک قرارداد هوشمند است که در آن می‌توانید LP را به منظور دریافت درآمد در توکن‌های پروتکلی که استفاده می‌کنید، قرار دهید. برای مثال، اگر توکن LP خود را که از جفت‌های BNB و BUZD تشکیل شده است، در Pancakeswap قرار دهید، رمزی از این پروتکل به نام کیک (که در نگارش این مقاله دارای نرخ 20.15 درصد است. در همان زمان، سرمایه گذاری برای قرار دادن است. ارائه توکن LP و برای تامین نقدینگی درجفت BUSD-BNB یک مضاعف دریافت می‌کند.

نوشته دیگر :   بازی فوتبال 2012

اغلب، یک مزرعه به آسانی یک پروتکل غیرمتمرکز نامیده می‌شود که امکان کشاورزی را دارد، به عنوان مثال، مزرعه پنکیک‌سواپ – این کاملاً درست نیست.

در واقع، درست است که یک مزرعه را یک قرارداد MasterChef بنامیم، که به شما امکان می دهد در توکن های پروتکل دریافت کنید، فقط نظر از این سرمایه گذاری یک توکن LP (یک جفت توکن) یا یک توکن معمولی. را در آن قرار می دهد. همه اینها متعلق به قرارداد MasterChef است و باید مزرعه نامیده شود.

حمایت شده

زمان خرابی: ارتباط پنکیک

بیایید ارتباط Pancakeswap را در نظر بگیریم.

همه این مزارع تحت قراردادهای MasterChef پروتکل های فوق العاده هستند.

با این حال، استخرهای Staking یا Syrup نیز وجود دارد. این دو اسم از یک چیز هستند. پروتکل های مختلف این استخرها را متفاوت می نامند. هیچ ارتباطی با استخرهای نقدینگی ندارند که در مقاله ابتدایی در مورد آنها صحبت کنیم.

تجزیه: استخرهای Staking/Syrup چیست؟

استخرای شربتی است که می‌توان یک توکن معمولی (معمولاً یک توکن پروتکل) را در یک قرارداد هوشمند برای دست دادن توکن‌های دیگر قرار داد. این کار در چین‌های اثبات سهام، جایی است که کاربر به سود شما می‌کند. به شبکه برای ارائه امنیت.

ما می‌توانیم همین وضعیت را در Apeswap ببینیم.

به خطوط بالای برگه‌های “POOLS” هر دو پروتکل توجه کنید. استخرهای “Stake CAKE برای به دست آوردن کیک” و “Stake BANANA to gain BANANA” وجود دارد. فقط تعداد از مردم می شناسند که در واقع به قرارداد هوشمند مسترشف مانند یک چیز دیگر است که به قراردادهای هوشمند کاملاً متفاوت است. این بیان به سردرگمی اصطلاحات می شود.

اگر سرمایه‌گذاری یک توکن LP یا یک توکن معمولی قرار دهد و توکن‌های پروتکلی را به دست آورد (در مورد Pancakeswap این کیک است)، از قرارداد MasterChef استفاده می‌کند. می‌توانیم چنین استخرهایی را «استخرهای مزرعه» بنامیم.

اما به عنوان یک قاعده، اکثر پروتکل های شناخته شده است این تفاوت را توضیح نمی دهد و فرصت های کشاورزی را بر اساس معیار توکن های قرار داده شده در یک قرارداد هوشمند تقسیم می کنند. اگر در مورد توکن های LP صحبت می کنیم، اصطلاح رایج «مزارع» است. اما اگر مربوط به توکنهای معمولی باشد، به آن «استخرهای (استاکینگ/شربت)» می‌گویند.

در AnalytEx، ما تمام استخرهایی را که به قرارداد MasterChef تعلق دارند، در یک مکان نشان می‌دهند، صرفاً نظر به اینکه یک توکن LP یا تکی باشد. در اینجا پروتکل Apeswap نشداده شده در وب سایت AnalytEx است.

نهایی

از همه چیزهایی که در بالا توضیح دادیم، می توان نتیجه گرفت که، صرف نظر از ارتباط و اصطلاحات موجود در پروتکل های غیرمتمرکز مختلف، اگر درآمدی را در نمادهای پروتکلی که استفاده می کنید، به قرارداد MasterChef این پروتکل دسترسی پیدا کنید. داشتن این فقط نظر از این است که از توکن های LP یا معمولی برای شرط بندی استفاده می کنید.

 

برای درک کامل آنچه در فضای DeFi در حال رخ دادن است و به درستی داده ها را در تصمیم گیری های شخصیتی ایجاد می کنید، اصطلاحات اساسی و تفاوت های آن را در نظر بگیرید.

درباره نویسنده

https://hoseinifinance.com/blog/