دیجیتال مارکتینگ و سئو

متن آگهی تبلیغاتی را چگونه بنویسیم؟

متن آگهی تبلیغاتی

هدف از طراحی یه آگهی تبلیغاتی جذب هرچه بیشتر مخاطب و افزایش فروشه و متن آگهی تبلیغاتی نقش مهمی در این داره، این تبلیغات میتونه بوسیله پیام کوتاه، بنرهای اینترنتی، تراکت و بروشور و حتی سایت خود شما استفاده بشه.

در مقاله قبلی بلاگسیما با عنوان انتخاب تیتر آگهی تبلیغاتی به اهمیت عنوان نویسی و نکاتی که باید در اون رعایت شه پرداختیم و در این مقاله شرایط و قوانین مربوط به نوشتن متن آگهی تبلیغاتی واسه افزایش بازدهی اون رو تقدیم حضورتون می کنیم.

وقتی می خواین متن آگهی رو بنویسین، مکان آرومی رو انتخاب کنین مثل وقتی که تو یه کافه با دوستتون نشسته اید و در حال صحبت کردنید. و دوستتون به شما می گوید: « از چایی که در محل کارش استفاده می شه راضی نیس و از شما می خواد پیشنهاد بهتر به اون کنین »

شما می تونین همون چیزی رو در متن آگهی تبلیغاتی بنویسین که در جواب دوستتون می خواین بگید .

نوشتن متن آگهی تبلیغاتی

۹ نکته مهم در نوشتن متن آگهی

۱- نباید حاشیه برید بهتره همون اول متن آگهی تبلیغاتی به موضوع اصلی اشاره کنین.

۲- بهتره در متن آگهی تبلیغاتی کلی گویی نداشته باشین. تلاش کنین حرف هاتون رو با دلیل و مدرک بگید البته با روش ای دوستانه که خواننده رو تشویق به خوندن کل متن آگهی کنین نه اینکه باعث شه واسه خوندن وقت نذاره و در همون اول از خوندن آگهی صرفه نظر کنه. اگه شما در همون اول متن انگیزه ی لازم واسه خوندن رو واسه مخاطب بسازین حتی اگه متن تبلیغاتی طولانی هم باشه ، خواننده تشویق می شه واسه آگاه شدن از همه اطلاعات تموم آگهی رو بخونه .

۳- همیشه در آگهیا باید گفته هاتون رو با دلایل و دلایل واقعی اثبات کنین، مثلا به کار گیری نظرات مشتریان قبلی می تونه تاثیر زیادی در بازدهی متن آگهی تبلیغاتی شما داشته باشه که این کار حس اعتماد رو در خواننده به وجود می آورد. به کار گیری نظر مشتریان مشهور و بنام ، نتیجه بهتری رو به دنبال داره چون آدما به استناد نظرات اونا اکتفا می کنن و به سمت اون محصول می رن.

۴- یکی دیگه از راه های جذب مشتری از راه آگهی ، نصیحت کردن مخاطب و یا ارائه یه نوع خدمته. این نوع تبلیغا حدود ۷۵ درصد بیشتر از تبلیغاتی که فقط جهت اطلاع رسانی هستن تاثیر دارن و مدت زمان طولاتی تری تو ذهن خواننده باقی می مونه.

۵- متن آگهی تبلیغاتی رو ساده و روان بنویسین و چندبار اون رو بازخوانی کنین تا اینکه مطمئن شید هیچ ایراد دستور زبانی نداره. واسه اینکه حواس خواننده پرت نشه باید به زبون بیشتر ی مردم نزدیک باشه در این صورت روی موضوع تمرکز بیشتری دارن.

۶- تعریفا و توضیحات الکی و اضافی ممنوع! هروقت دیدید که در متن آگهی تبلیغاتی در مورد موضوع به خصوصی توضیحات زیادتر از اندازه داده می شه باید شک کنین که در همون موضوع ضعف داره.

۷- از به کاربردن کلمات ثقیل دوری کنین، این موضوع که بعضی باور دارن کلمات باید دهن پر کن باشه بسیار اشتباهه و نتیجه مثبتی به همراه نداره، چون امکان داره این کلمات واسه خوانندگان نامفهوم باشه و این مسئله هم هست که شاید کلمه ای رو نابجا به کار برید و پیام شما در نقطه عکس قرار گیرد.

ساده نویسی هنریه که باید با به کار گیری اون متن های کوتاه ، روشن و قابل درک رو ساخت.

اگه نشونه های کم سوادی در نگاشتن متن آگهی کرد کنه ، نباید هیچ موفقیتی واسه آگهی متصور شد و شکست اون حتمیه.

۸- هیچ وقت به تصور اینکه تو یه رقابت نگارشی شرکت می کنین و به دنبال جایزه هستین ، متنی رو واسه آگهی خود ننویسین.

۹- این موضوع رو همیشه یادتون باشه که با نوشتن متن آگهی تبلیغاتی شما نباید واسه خواننده سرگرمی بسازین بلکه هدف شما باید معرفی درست و دقیق محصول و ارائه اطلاعات واسه جذب هر چی بیشتر خواننده باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *