دیجیتال مارکتینگ و سئو

عاقبت پیج رنک گوگل

سرنوشت پیج رنک گوگل چه شد؟

اگه شمام در انتظار مشاهده تغییراتی در پیج رنک سایت خود و نتیجه زحمات چندماه س هستین، فهمیدین که با گذشت ۸ ماه بروزرسانی جدیدی انجام نشده و بنظر میرسه که تلاش و هزینه صرف شده بوسیله خیلی از افراد واسه بهبود پیج رنک بی ثمر بوده. تا همین چند ماه پیش پیج رنک به شکل منظم و هر سه ماه یه بار بروزرسانی میشد و ملاک مناسبی واسه آزمایش اندازه پیشرفت سایت شما و یا مقایسه اعتبار صفحات اینترنتی به شما میرفت. حال اینکه با ورود اسپمرها در این مورد و روشای زیاد کسب پیج رنک تقلبی توجه گوگل به این بخش کم شده و مدتا از آخرین بروزرسانی اون میگذره.

مت کاتس درباره پیج رنک

صحبتای مت کاتس در پیج رنک گوگل

صحبتای مت کاتس درباره پیج رنک

این مقاله به بررسی یکی از ویدئوهای موجود در بخش وبمستر گوگل پرداخته و نظرات مت کاتس رو به عنوان یکی از مدیران ارشد این شرکت بازگو میکنه. بعد از اعلام غیر رسمی مت کاتس از راه حساب توییتر خود مبنی بر نبود بروزرسانی پیج رنکا تا سال ۲۰۱۴ در ویدئویی توضیحات تکمیلی در مورد پیج رنک و راه و روش گوگل به اون رو توضیح داده:

پیج رنک به شکل دوره ایآپدیت میشه و واسه یه مدت گوگل اون رو به شکل مرتب و در بازه های وقتی مشخص بروزرسانی میکرد، از این پس تنها دفعات محدودی در سال پیج رنکا بروزرسانی می شن. با گذشت زمان تولبار نمایش پیج رنک کارایی و ارزش خود رو از دست داد چون مرورگرهای قدیمی مانند اکسپلورر اون رو پشتیانی نمیکردند و گوگل کروم هم اجازه اضافه کردن تولبار رو به کاربران نمیده هم اینکه با در نظر گرفتن تغییرات دیر هنگام در پیج رنک سایتا نمیشه اون رو ملاک دقیقی واسه کاربران دونست.

چگونگی بیان مت کاتس ایده حذف پیج رنک واسه همیشه رو تو ذهن وبمستران تقویت میکنه. ارائه دلایل عجیبی مانند نبود نمایش اون در اینترنت اکسپلورر رو میشه به وجود اومده بوسیله ضعف گوگل در حفظ کیفیت این ملاک و نبود پذیرش اون دونست. مت کاتس در ادامه اشاره میکنه که پیج رنک یه سایت بیان کننده کیفیت محتوای اون نیس با اینکه بر رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل تاثیر گذاره. به گفته اون پیج رنک تنها نشون دهنده تعداد لینکای ورودی به یه سایت از سایتای دیگه اینترنته:

ساختار و کدنویسی سایت خود رو بررسی کرده و از کیفیت اون مطمئن شید. سایت شما باید یه صفحه اصلی داشته باشه و صفحات داخلی مهمتر مستقیما از اون قابل دسترس باشن. این روند رو همینطوری ادامه بدید تا ساختار کلی سایت شما مثل ریشه های یه درخت باشه. با این روش صفحاتی که ارزش بالایی در سایت شما دارن باید بیشترین حد یه یا دو مرحله از صفحه اصلی دورتر باشن. این کار موجب بهبود پیج رنک و جایگاه این صفحات می شه.

واسه سایتایی که بدنبال لینکای طبیعی و بهبود جایگاه خود در یافته های جستجوی گوگل هستن تولید محتوای به درد بخور و با کیفیت خیلی با اهمیته. محتوای شما باید به اندازه ای جذاب باشه که سایتای دیگه تشویق به گسترش اون و معرفی صفحات شما شن. مت کاتس در ادامه میگه:

تلاش کنین تا افراد بیشتری در مورد محتوای سایت شما بدونن و از اطلاعات اون استفاده کنن. هرچقدر لینکای بیشتری به سایت شما ایجاد شه و این لینکا از صفحاتی معتبر و با پیج رنک بالا باشن، اعتبار و پیج رنک سایت شما هم افزایش پیدا می کنه. در واقع پیج رنک بطور مستقیم چگونگی نوشتن، صحت اطلاعات و اندازه کیفیت محتوای سایت شما رو بررسی نمی کنه ولی با در نظر گرفتن اینکه سایتای به درد بخور و جذاب بوسیله کاربران در اینترنت معرفی می شن و لینکای زیادی دریافت میکنن میتونه انگار نشون دهنده اندازه محبوبیت و کیفیت سایت شما باشه.

تغییر کاربرد پیج رنک

بنظر میرسه که مت کاتس در این ویدیو به نکته جدیدی اشاره نکرده و بیشتر وبمستران این اطلاعات رو از قبل داشتن. با این وجود نتیجه پایانی که از این مقاله و صحبتش میشه گرفت اون هستش که معنی پیج رنک به شکل یه عدد مشخص تا حدی فراموش شده و به کاربران اینترنتی ارائه نمیشه ولی ارزش و اهمیت کسب بک لینکای طبیعی و مناسب از سایتای معتبر بازم حفظ شده و بر رتبه بندی یافته های جستجو اثر میذاره. گوگل واسه مقابله با لینکای خریداری شده یا غیر طبیعی الگوریتم پنگوئن رو به شکل مرتب بروزرسانی میکنه تا خطر فریب گوگل واسه وبمستران هر روز بیشتر شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *