عمومی

بعد از ترک سیگار چه باید کرد؟

به گزارش آلامتو و به نقل از دکتر کرمانی؛ زندگی سالم با وجود سیگار شدنی نیس، واسه اینکه در سلامت زندگی کنین باید به فکر ترک سیگار باشین و اگه سیگار رو ترک کردین پس شادباش می گم! با ترک سیگار بهترین کار رو واسه سلامت خود انجام دادین. حالا وقتشه که سلامتتون رو پس بگیرین و روی اثرات بلند یه مدت که عادت بدتون می تونه به دنبال داشته باشه کار کنین که دوباره بازنگردند. در ادامه هرآنچه باید درباره مراقبت از بدن، پس از ترک سیگار بدونین رو براتون توضیح می دیم.

سیگار رو به خاطر بهبود خود کنار بذارین

اگه از روزی یه بسته به روزی یه عدد سیگار، مصرف خود رو کاهش دادین شروع بسیار خوبیه. اما تلاش کنین این عادت بد رو به طور کامل و واسه همیشه از خود دور کنین. هیچ وقت واسه ترک سیگار دیر نیس. هرچه زودتر کنارش بذارین فیزیک کلی بدنی تون هم کمتر آسیب می بینه. محققان می گن یه فرد با ترک سیگار پس از ۱۰ سال خطر دچار شدن به سرطان ریه رو تا حد یه فرد غیرسیگاری می تونه پایین بیاره.

استرس خود رو مدیریت کنین

واسه بعضی، استرس در زندگی ممکنه کاری کنه به عادتای اشتباهشان برگردن، مثلا سیگار کشیدن. بعد از ترک سیگار واسه سالم نگه داشتن خود باید استرستون رو کنترل و مدیریت کنین. به سطح استرس خود دقت کنین و به دنبال راه های خلاقانه ای باشین تا در وقتی که استرس به سراغتون میاد جلویش رو بگیرین تا نکنه دوباره به طرف سیگار برید.

ورزش روزانه

پایه یه زندگی سالم ورزش روزانه س، مخصوصا واسه کسائی که قبلا سیگاری بودن. روزانه دست کم نیم ساعت ورزش کنین. اگه با ایجاد برنامه روزانه ورزش مشکل دارین این رو بدونین که لازم نیس خیلی پیچیده باشه. هر نوع فعالیت هوازی به مدت نیم ساعت می تونه تاثیر خیلی بالایی روی سیستم قلبی عروقی یه فرد داشته باشه. حتی پیاده روی هم می تونه تاثیر زیادی روی سلامت قلبی و عروقی داشته باشه. مشکلات قلبی عروقی باعث بروز سکته های قلبی و مغزی می شن. هم اینکه ورزش یکی از راه های عالی واسه کنترل استرس هم هستش، پس براتون دو سر برد هستش.

مدیتیشن تمرین کنین

انجام عاداتی که باعث کاهش استرستون می شن می تونن بخش مهم از بازیابی سلامتتون رو به خود اختصاص بدن. مدیتیشن به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه می تونه از نظر فیزیکی و روانی تاثیر بسیار مثبتی روی فرد بزاره.

مرتب خود رو از نظر سلامت آزمایش کنین

به عنوان کسی که قدیم سیگار می کشیده، باید به صورت هرساله سلامت بدن خود رو چک کنین تا نکنه مشکلی گسترش پیدا کنه. تشخیص خیلی زود می تونه تاثیر خیلی بالایی در بهبود مشکلات طولانی داشته باشه. اگه سیگار کشیدن رو ترک کردین حتما باید به صورت هرساله بدن خود رو از نظر سلامت چک کنین. این موارد شامل بعضی معاینات و آزمایش خون می شه.

به اندازه کافی بخوابین

مشخص شده که سیگار کشیدن با مشکل در خواب و پایین اومدن کیفیت خواب همراه س که این موارد موجب مشکلاتی واسه سلامت از جمله بیماریای قلبی، چاقی و دیابت می شن. تحقیقات نشون داده نیکوتین واسه خواب درست مشکل بوجود میاره. حالا که سیگار رو ترک کردین تلاش کنین درست خوابیدن رو تمرین کنین و در طول شب ۷ تا ۸ ساعت خواب با کیفیت داشته باشین.

هفت راه واسه ترک سیگار

مضرات سیگار کشیدن

ترک سیگار دکتر کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *