مبل اداری زیبا این امکان رابه شما میدهد تا دفتر کاری حرفهای و بی نقص را به مراجعان و کارمندان خود القا کنید. مبل ادارای تکمیل کننده مفهوم زیبایی شناسی دفتر کار شما خواهد بود، اما این نکته را در نظر داشته باشید که مبلمان اداری همگام با روح کلی و کارکتر فضای اداری و بیزینسی شما باشد و نماینده سبک زیباشناسی و تفکر شما و شرکت مطبوعتان نسبت به جهان پیرامونتان باشد. انتخاب مبلمان اداری در یک سبک مشخص و یک شکل هنری بسیار حیاطی برای بیزینس شما و فضای اداری شما است.
برای تحقق این امر اطمینان حاصل فرمایید که مبل اداری شما به عنوان یکی از مهمترین اعضای تجهیزات مبلمان اداری در دفتر کارتان از یک طراحی و زیباشناسی واحد با مابقی قطعات این پازل برخوردار بوده و نشان دهنده تفکر واحد مجموعه شما باشد.
میتوان گفت حیاطی ترین قسمت تجهیزات مبلمان اداری دفتر کار شما مبل اداری است و نقطه فوکوس و توجه در دفتر شما خواهد بود. بنابرین حداکثر دقت و توجه را در هنگام انتخاب مبل اداری مناسب برای فضای کار خود را داشته باشید.
توجه به فاکتور راحت بودن و نیازهای فضای اداری در زمان انتخاب مبل اداری بسیار مهم است. لازم به گفتن نیست که با توجه به زمان بسیار زیادی که شما بر روی مبل اداری خود میگذرانید یکی از مهمترین فاکتورها در زمان خرید مبل اداری فضای نشیمن مناسب آن است.
همیشه مهمترین اولویت در زمان انتخاب و خرید مبل اداری راحتی این تجهیزات است. ارگونومی مناسب، نرمی به اندازه و حتی رنگ همگام با محیط، از مهمترین پارامترهای انتخاب دقیق و فکر شده است.
در هنگام خرید مبل اداری همواره این موضوع را در گوشه ذهن خود داشته باشید که کاربردی بودن مبل اداری بر ظاهر آن ارجحیت دارد و مهمتر است.
در ذهن داشته باشید که مبل اداری میبایست بین پنج الی ده سال عمر مفید داشته باشد. بنابرین مبلی با مقاومت و کیفیت مناسب با شرایط محیط کاری خود انتخاب فرمایید و پیش از خرید از کیفیت متریال و تجهیزات استفاده شده در مبل اداری خود اطمینان حاصل فرمایید. قابل قبول نخواهد بود که این مبل اداری زودتر از پنج الی ده سال غیر قابل استفاده گردد.
اگر فضای کاری شما دارای گرد و خاک زیادی است پیشنهاد ما به شما این است که به هیچ وجه برای متریال رویه مبل از جنس جیر استفاده نفرمایید زیرا این جنس از پارچه به شدت مستعد جذب گرد و خاک محیط است بنابرین پیشنهاد ما به شما این است که از متریالی استفاده کنید که به راحتی قابلیت پاک شوندگی و تمیز شدن را داشته باشد.
برای مثال استفاده از روی چرم بسیار مناسب بوده زیرا علاوه بر کلاسیک بودن و عدم از مد خارج شدن جنس چرم این جنس از متریال هم به راحتی تمیز میشود و هم از ماندگاری و طول عمر مفید بسیار طولانی تری نسبت به دیگر متریالهای رویه مبل برخوردار است و برای سالهای متمادی قابل استفاده خواهد بود. رنگ رویه مبل اداری را به گونهای انتخاب کنید که با روح زیباشناسی و طرح کلی فضای اداری شما هم خوانی داشته باشد، از رنگ های بسیار گرم و همچنین رنگهای خنثی در مبل اداری استفاده نکنید. زیرا با توجه به فضای دفتر کار میبایست رنگی انتخاب کنید که حس مثبت و آرامش بخشی را در بیننده ایجاد کند.
آخرین و شاید مهمترین موردی که میبایست در هنگام خرید مبل اداری مد نظر خریداران قرار بگیرد مبحث مالی و مقدار نقدینگی و پولی است که شما به عنوان خریدار قصد دارید در مورد خرید مبل اداری هزینه کنید، مد نظر داشته باشید انتخاب بودجهی مناسب با توجه به نیازهای فضای اداری شما و همچنین انتظارات شما از یک مبل اداری مناسب میبایست هم خوانی داشته باشد.
عوامل مؤثر بر قیمت صندلی اداری
لازم نیست همیشه برای خرید مبلمان اداری هزینۀ زیادی را بپردازید. گاهی اوقات تنها نام یک برند باعث افزایش چشمگیر قیمت صندلی خواهد شد. اما کافیست که مدتی را در وبسایتهای فروش آنلاین یا فروشگاههای محصولات اداری بگذرانید. مدلهای مختلفی از صندلیهای اداری را خواهید یافت که تمام ویژگیهای یک صندلی استاندارد و باکیفیت را دارند. برای خرید یک صندلی اداری با قیمت مناسب به نکات زیر توجه داشته باشید:
- جنس رویۀ نشیمن و پشتی آن باید مانع از تعریق بدن شود.
- چرخ صندلی نباید به کف پوشها آسیب برساند و باید به خوبی روی زمین حرکت کند.
- لازم است که صندلی اداری قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویۀ پشتی صندلی را داشته باشد.
- در زمان خرید صندلی اداری حتماً به گارانتی و ضمانت کالا توجه داشته باشید.
انواع مدلهای صندلی اداری
صندلیهای اداری با توجه به کاربری که دارند، در دستهبندیهای مختلف قرار میگیرند. در خرید صندلی اداری لازم است که نوع کاربری آن را مشخص کنید. گاهی حتی یک صندلی با قیمت مناسب و همۀ ویژگیهای فوق نمیتواند برطرف کنندۀ نیازهای یک کارمند باشد. در کل، صندلیهای اداری به مدلهای زیر تقسیم بندی میشوند:
صندلی اداری برای میزهای ایستاده: این صندلیها قابلیت تنظیم ارتفاع بیشتر از صندلیهای معمولی دارند. البته برخی از این صندلیها ممکن است راحتی چندانی نداشته باشند اما گاهی اوقات بسیار مفید خواهند بود. صندلی اداری استاندارد: یک صندلی اداری استاندارد، کاملاً ارگونومیک بوده و قابلیت تنظیم ارتفاع، پشتی و دستۀ آنها وجود دارد. در خرید صندلی اداری استاندارد، راحتی ستون فقرات، شانهها و گردن را بررسی کنید.
راهنمای خرید میز اداری
میز اداری یکی دیگر از ابزارهای مهم و ضروری برای محل کار است. میزها نیز نمونهها و مدلهای مختلفی دارند. اندازه، مواد اولیه، امکانات تنظیم، لوازم جانبی، کاربری و چندین مورد دیگر، میزهای اداری را از هم متفاوت کرده است. آنچه بیش از هر چیز دیگر در قیمت میز اداری تأثیرگذار است، جنس میزهاست. میز چوبی، میز شیشهای و میز فلزی از رایجترین میزهای اداری برای محل کار هستند. گاهی اوقات از میز پلاستیکی هم ممکن است استفاده شود.
مواد اولیۀ استفاده شده در ساخت میز
میز چوبی را میتوان محبوبترین نوع میزها دانست. این میزها نه تنها شیک و با دوام هستند، بلکه حس بهتری را نیز هنگام کار القاء میکنند. میز شیشهای نیز میتواند ظاهری مدرن و جذاب به محیط کار ببخشد. اما باید این نکته را در نظر داشت که میز شیشهای ممکن است هزینۀ خرید را مقداری بالاتر ببرد. اگر از شیشۀ مقاوم به ضربه در میز استفاده نشده باشد، همواره احتمال شکستگی آن وجود خواهد داشت. میز فلزی نیز آخرین گزینهای است که میتواند به عنوان یک میز با دوام بسیار بالا در محل کار قرار بگیرد. هرچند که ظاهر میز فلزی به اندازۀ میز چوبی و شیشهای شکیل نیست. در هنگام خرید میز، اولین معیاری که باید به آن توجه کنید، جنس میز است. بنا به کاربری میز باید موردی را انتخاب کنید که مقاومت لازم و زیبایی مورد نظر را داشته باشد.
ابعاد میز را هنگام خرید در نظر بگیرید
ابعاد میز، معیار بعدی در خرید میز اداری است. فضایی که در محیط کار در اختیار دارید را در نظر داشته باشید. میز اداری، ابزاری است که بیشترین فضا را اشغال میکند. به همین دلیل لازم است که تناسب میز و فضای کار در نظر داشته باشید. اگر فضای زیادی در محل کار ندارید، از میزهایی استفاده کنید که چندکاره هستند یا قابلیت تبدیل شدن دارند. میزهای کم عرض و دارای طبقات مختلف میتواند کارایی آنها را افزایش دهند. همچنین که میز اداری خوب باید فضای کافی برای جابجایی پاها را نیز در بر داشته باشد. میزهایی که مجهز به کشو و طبقات هستند میتوانند گزینههای مناسبتری باشند. وسایلی که روی سطح میز قرار میگیرند را نیز در نظر داشته باشد. سطح میز باید با توجه به ابزارهایی که روی میز قرار میگیرند انتخاب شود. کاربری میز را تعیین کنید
اینکه قرار است چه استفادهای از میز شود، عامل تعیین کنندۀ دیگری است. میز کامپیوتر، میز کنفرانس، میز اتاق بایگانی و میز مدیریت، نمونههای مختلفی از میزهای اداری هستند. هر یک از این میزها با توجه به کاربری خود، مجهز به امکانات مختلفی هستند. مثلاً میز کامپیوتر دارای صفحهای برای قرارگیری کیبورد و جایگاهی برای کیس رایانه است. یا میز اتاق بایگانی لازم است که مجهز به کشو و صفحۀ رویی بزرگی باشد. میز کنفرانس هم معمولاً میزی ساده و وسیع است که بنا به فضای اتاق ممکن است به شکل گرد یا مستطیلی باشد. وقتی کاربری میز را تعیین کرده و ابعاد مناسب آن را بدانید، خواهید توانست بهترین انتخاب را از خرید میز داشته باشید.