برگزیده

آموزش پیدا کردن ارزهای مستعد رشد و پامپ

بهترین ارزهای دیجیتال

آیا می‌دانستید که هزاران ارزدیجیتال وجود دارد که هر ماه به تعداد آنها اضافه می‌شود؟ و افرادی که می‌خواهند در حوزه کریپتوکارنسی سرمایه گزاری کنند باید در مورد نحوه سرمایه‌گزاری که شامل:  نوع معاملات ارزدیجیتال، انتخاب کوین یا توکن معتبر و نحوه ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود، اطلاعات کافی داشته باشند؛ و برای رسیدن به این اطلاعات باید دانش خود را در این زمینه بالا برده و تحقیقات گسترده‌ای انجام بدهند.

امروزه افراد و سایت‌های زیادی در این حوزه فعالیت دارند و کاربران را برای معامله امن‌تر راهنمایی می‌کنند؛ وما در این مقاله از آکادمی آموزکس می‌خواهیم شما را با نکات مهم و کلیدی که یک معامله گر باید رعایت کند، تا سرمایه‌گزاری امن‌تری داشته باشد، آشنا کنیم.

لیست شدن در صرافیهای معتبر

صرافی‌های ارزدیجیتال ابزارهایی برای خرید و فروش و همچنین نگهداری رمزارزها می‌باشند؛ و بهترین صرافی‌های ارزدیجیتال، کارمزد کمتری از خرید و فروش معامله‌گران خود می‌گیرند، همچنین به‌دلیل برخورداری ازامکانات امنیتی قوی، از دارایی‌های افراد به بهترین شکل محافظت می‌کنند. بنابراین برای یک معامله خوب تحقیق و شناخت در مورد صرافی معتبر حائز اهمیت است؛ تا سرمایه خود را در جایی معتبر سرمایه‌گزاری کنند.

ارزش گذاری ارزها بر اساس تحلیل بنیادی

سرمایه‌گزاری در ارزهای دیجیتال نیاز به تحقیق و ارزیابی دقیق دارد، که اغلب پروژه‌ها اطلاعات کافی در مورد هدف سکه‌ها، اقتصاد توکن، تیم پشت آن و مسیر توسعه آن در آینده ارائه می‌دهند. این ایده در میان تازه‌واردان بازار وجود دارد که، ارزهای دیجیتال نمی‌توانند براساس تحلیل بنیادی ارزش‌گزاری بشوند. درک تحلیل بنیادی به شما این امکان را می‌دهد که تشخیص دهید، که آیا یک ارزدیجیتال ارزش سرمایه‌گزاری دارد یا نه؟

بازارهای ارز دیجیتال به طرز مشهودی دارای بی‌ثباتی هستند، حتی ارزهایی مثل بیت کوین و اتریوم هم گاهی اوقات دارای نوسانات ناگهانی می‌شوند، و سرمایه‌گزاری در توکن‌های جدیدتر با ریسک بیشتری همراه است، مگر اینکه بدانید پول خود را در چه رمزارزی سرمایه گزاری می‌کنید. انجام تحلیل بنیادی به سرمایه‌گزاران و معامله‌گران این امکان را می‌دهد که با استراتژی‌های آگاهانه با شانس بیشتری سودآوری کنند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات بنیادی و مسیر نقشه هر رمزارز را ببینید، می‌توانید به سایت‌های معتبری مانند coinmarketcap ویا سایت  GlassNodeویا سایت‌های مشابه دیگر مراجعه کنید. این سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تا بصورت آگاهانه و با داشتن اطلاعات کافی سرمایه‌گزاری کنید.

مارکت کپ یا ارزش بازار چیست و چه کمکی به ما در سرمایه گزاری می‌کند؟

مارکت‌ کپ یا همان ارزش بازار ارزدیجیتال به مجموع قیمت سکه‌های در گردش آن می‌گویند، و این مفهوم  به معامله‌گران این امکان را می‌دهد، که شناخت بهتری از ارزش بازار و میزان نقدشوندگی یک ارزدیجیتال داشته باشند. در واقع می‌توان این طور بیان کرد که هرچه مارکت کپ یه ارزدیجیتال بیشتر باشد، ریسک  سرمایه‌گزاری در آن رمزارز کمتر است و همچنین اگر مارکت کپ یک ارزدیجیتال پایین باشد ، امکان رشد بیشتری دارد و به همان اندازه هم ریسک بیشتری دارد.

تحلیل سنتیمنتال چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

تا اینجا با شما در مورد نحوه انتخاب یک رمز ارز خوب که بنیاد قوی داشته باشد وشناخت مارکت کپ و میزان ریسک‌پذیری آن آشنا شدیم؛ اما یکی دیگر از فاکتورهایی که درهنگام معامله به آن نیاز داریم و به ما در یک سرمایه‌گزاری خوب کمک میکند، شناخت احساسات و رفتار دیگر معامله‌گران است. احتمالا شما هم متوجه شدید که این احساسات درمعاملات ما اثرگذار هستند؛ شما اگر بتوانید احساسات بازار را بشناسید و رفتار خود را کنترل کنید، می‌توانید یک معامله خوب را رقم بزنید.

بازار رمز ارزها به صورت ۲۴ ساعته در طول هفته از نوسانات بسیاری برخوردار است و همین، افراد را دچار استرس می‌کند و در تصمیم‌گیری آنها اثرگذار است.

 تحلیل تکنیکالی ارزها

تا اینجا فهمیدیم که افراد برای یک معامله خوب باید تا حدودی تحلیل فاندامنتال بلد باشند تا بتوانند رمزارز بنیادی که پتانسیل رشد خوبی دارد، را انتخاب کنند و سپس رفتار و احساس معامله گران را زیر نظر بگیرند تا دچار فومو(Fomo) نشوند و بتواند با کنترل احساسات خود معامله خوبی را انجام دهند. حالا باید معامله‌گران با تحلیل تکنیکال رفتار قیمتی کوین موردنظر را درطول زمان بر روی چارت بررسی کنند.

نوشته دیگر :   سرور لیست ایرانی و خارجی ماینکرفت

در ‌واقع معامله‌گران با یادگیری تحلیل تکنیکال، ازرفتارالگوهای قیمتی گذشته،  به‌ همراه شاخص‌های فنی، یا به وسیله پرایس اکشن رفتار حرکتی قیمت را در آینده پیش بینی می‌کنند. البته تحلیل تکنیکال برای تمامی بازارهای مالی کاربرد دارد. تحلیل تکنیکال به شما کمک میکند که تا با خرید در قیمت خوب و فروش با سود خوب، تصمیمی مبتنی بر داده‌ها و آگاهانه بگیریم و یک معامله کم ریسک و سودآور انجام دهیم. علاقمندان می توانند برای یادگیری تحلیل تکنیکال اون هم به صورت خصوصی ن صرفا پکیج ظیط شده از دوره آموزش خصوصی تحلیل تکنیکال آکادمی آموزکس استفاده کنند.

تحلیل گر قیمت ورود به معامله (Buy ) و هدف قیمتی(Target)، را برای خروج از معامله مشخص می‌کند (sell). همچنین تحلیل‌گران حرفه‌ای همیشه از حدضرر در معاملات خود استفاده می‌کنند، تا اگر بنابر هر دلیلی، قیمت طبق تحلیل آنها رفتار نکرد ، بتوانند با کمترین ضرر از معامله خارج شوند، تا وقت خود را برای برگشت قیمت به زمان خرید، هدر ندهند. در واقع برای تحلیل‌گران علاوه‌بر سرمایه زمان هم مهم است، تا درکمترین زمان ممکن بتوانند به سود برسند . افرادی که با تحلیل تکنیکال خرید و فروش انجام می‌دهند ( دراصطلاح ترید می‌کنند)، سود بیشتری نسبت به افرادی که به صورت بلند مدت معامله می‌کنند (در اصطلاح هلدرهستند)، به دست می‌آورند.

استفاده از توصیه های بزرگان بازار

راه دیگر و آسان تر پیدا کردن ارزهای دیجیتال مستعد رشد و پامپ استفاده از نظات بزرگان بازار و یا خرید ارزهایی که تحلیلگران بزرگ بازار میخرند شما هم بخرید. مثلا ایلان ماسک یکبار در توییتر گفت که دوج کوین خریده و از همون لحظه دوج کوین شروع به رشد هزار درصدی کرد و اصطلاحا پامپ شد. راه آسونترش هم استفاده از سیگنالهای آکادمی های معتبره. ما بعد از بررسی و استفاده از چندین کانال vip سیگنال دهی پی بردیم که معتبر ترین و سودمند ترین کانال vip سیگنال فارکس و فیوچرز متعلق به آکادمی آموزکس است که حتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت هم مجوز دارن و سوددهی کانالشون رو تضمین میکنند.

شناخت انواع ارزهای دیجیتال از لحاظ ساختاری

بطور کلی می‌توان توکن‌ها یا ارزهای دیجیتال را به دو دسته تورمی (Inflationary) و غیرتورمی (DeInflationary) تقسیم کرد. رمزارزهای ضد تورمی که به دلیل محافظت از دارایی سرمایه‌گزاران در مقابل ارزهای فیات مانند یورو و دلار، گزینه جذابی برای سرمایه‌گزاران به شمار می‌آید.

  • توکن‌های تورمی:

بسیاری از کوین‌ها و توکن‌های سنتی هستند، که به ماینرها و گره‌های موجود در شبکه که تراکنش‌های زنجیره بلاک ‌چین را تایید می‌کنند، توکن یا کوین پاداش می‌دهند. این توکن‌ها به مرور زمان به دلیل تشویق ماینرها، عرضه را دربازار بیشترمی‌کنند وباعث کم شدن تقاضا در بازار وکم شدن سهم خریداران می‌شوند. نکته ‌مهم این توکنهای تورمی این است که بصورت نامحدود تولید وپخش می‌شوند و از کاهش عرضه آنها نمی‌توان جلوگیری کرد.

نمونه دیگری که می‌توان به عنوان دارایی تورمی نام برد، دلار آمریکا است؛ که دولت آمریکا بصورت نامحدود از این ارز چاپ می‌کند.

  • توکن های غیرتورمی:

توکن‌هایی هستند که به مرور زمان طی فرآیندی که به آن توکن‌سوزی می‌گویند، از بازار حذف می‌شوند؛ که این توکن‌سوزی باعث کاهش عرضه توکن و بیشتر شدن تقاضا از سوی خریداران می‌شود.

منظور از توکن‌سوزی این است که بلاک‌چین برای جمع‌آوری این رمزارزها از بازار، آنها را به یک کیف ‌پول دیگرکه کلید خصوصی ندارد، انتقال می‌دهد تا کسی به آن دسترسی نداشته باشد.

از بهترین نمونه‌های رمزارز غیرتورمی می‌توان به بیت‌کوین اشاره کرد، که بیشتر افراد اعتقاد دارند که بیت‌‌کوین هم تورمی و هم غیر تورمی است. تورمی به دلیل داشتن ماینرها و اضافه شدن کوین‌های بیشتر با گذر زمان و غیرتورمی بودن هم به دلیل نصف شدن پاداش ماینرها که هر۴ سال یک بار است و پس از استخراج تمام کوین‌ها وگردش همه آنها در بازار ،دیگر کوین جدیدی وارد بازار نشده و ماینرها پاداش نمی‌گیرند.

منبع: وبلاگ آموزکس