برگزیده

چرا بعد از خرید نهال گردو برخی از نهال ها خشک می شوند ؟

خرید نهال گردو

امروزه با توجه به صنعت بزرگ کشاورزی ، یکی از دغدغه های بزرگ کشاورزان ، احداث باغ تجاری مانند باغ نهال گردو می باشد .باغی که بتواند شما را به سودهی قابل توجه برساند ، آسان نیست ، از همین جهت از زمان های گذشته ، کشاورزان با دیدگاهی اقتصادی رو به کاشت انواع نهال هایی می کردند که بتوانند از میوه های آن ها در تمام سال هم استفاده ی شخصی و هم سود خوبی نصیبشان شود .

پس به این فکر افتادند که بهترین ارقام ، میتواند ارقام نهالی باشند که در خشکبار کشور استفاده مورد استفاده قرار میگیرند. مغز میوه های همچنون مانند : پسته ، گردو ، بادام ، آلو و .. جز رقم هایی می باشند که طرفداران زیادی دارند اما اینکه مغز گردو سودی بیش از اندازه را رقم می زند بر هیچکس پوشیده نیست .

پس از همین جهت کشاورزان اقدام به خرید نهال گردو میکنند تا سودهی خوبی نصیبشان شود اما متاسفانه اخیرا دیده می شود بعد از کاشت ، نهال گردو کم کم با افت کیفیت برگ و شاخه مواجه و از بین می رود یا اصطلاحا خشک می شود .از همین رو قصد داریم از مهم ترین نکات و دلایل خشک شدن انواع نهال گردو بپردازیم ، لطفا تا انتهای متن همراه ما باشید .

نهال گردو بر خلاف سایر نهال ها از روحی لطیف بر خوردار می باشد :

نهال گردو مانند اغلب نهال دیگر نیست که ارتقاع از سطح دریای از 800 تا 1800 متر برایش تفاوت چندانی نداشته باشد ! شاید درخت گردو ، درختی تنومند و قدرمتند به نظر برسد اما درونش روحی لطیف را دارا می باشد که نسبت به هرگونه تغییر اب و هوایی واکنش شدیدی نشان می دهد . جالب است بدانید مغز گردو با طعم خوب و خواص بی نظیر کاربردهای زیادی دارد. با توجه به مصرف بالای گردو، کاشت و پرورش و خرید نهال گردو با استقبال زیادی مواجه است .

اولین عامل مهم خشکی نهال های گردو ، انتخاب نهالی اشتباه می باشد . شاید نهالستان ها بدشان نیاید که فروش نهال گردو خود را با توجه به سودهی و موجودی نهال هایشان به شما عرضه کنند اما شما باید از این نکته ی مهم غافل نشوید که حتما قبل از خرید نهال گردو ، تحقیقات میدانی خوبی از باغداران محل سکونتتان و سپس با توجه به مشخصات هر رقم نهال گردو اقدام به خرید آن کنید  .

در سال های اخیر خرید نهال هایی مانند : نهال گردو خوشه ای ، نهال گردو چندلر ،نهال گردو فرنور یا نهال گردو ژنوتیپ در سال های اخیر با رشد چشم گیری افزایش پیدا کرده است . شاید هم از اینجا بود که جمله ی معروف : سودی که توی خرید نهال گردو هست ، تو خرید خونه فرمانیه نیست ، شکل گرفت .

نهالستان های گردو معمولا اطلاعات کاملی از تمام ارقام نهالشان ذکر میکنند پس کافیست به دقت مطالعه و سپس به فکر خرید انواع نهال گردو و احداث باغ گردو نمایید . حال قصد داریم در ادامه به معرفی چندی از مهم ترین ویژگی های نهال های گردوی تجاری بپردازیم .

خرید نهال گردو

معرفی یک نهال گردوی خوش بار به نام نهال گردو چندلر :

این نهال گردو از آن دسته از گردو های خارجی می باشد که بسیار زیاد امروزه بر سر زبان تمامی کشاورزان افتاده .باید اعتراف کرد بی جهت هم نبوده است زیرا این نهال گردو خیلی از کشاورزان را به سودی میلیاردی رسانده است .

نوشته دیگر :   فروش آنلاین فرش؛ حل یک مسئله

این نهال گردو را میتوان در ارتفاعاتی حدودا بالغ بر 900 متر الی 1450 متر هم کاشت و منتظر باردهی هر درخت بالغ آن تا حدود سالی 70 کیلو هم بود . نهال گردو چندلر گستردگی چندانی ندارد و درختی با رشد متوسط است اما با این حال حتما باید فاصله بین نهال ها به خوبی رعایت شود این اقدام به رشد مطلوب نهال کمک خواهد کرد.

درخت گردو چندلر همانطور که اشاره شد دیرگل می باشد و از سرمای بهاره که به اکثر باغات آسیب وارد می کند در امان است و دچار سرمازدگی نخواهد شد،گردو چندلر مقاومت بسیار خوبی دارد. توضیحات بیشتر را میتوانید در مورد خرید نهال گردو چندلر در لینک زیر بخوانید :

نهال گردو چندلر پیوندی

در آدرس بالا در جهت گردو چندلر اطلاعات کاملی گذاشته شده است که میتوایند قبل از خرید مطالعه نمایید.

خرید نهال گردو

نهال گردویی جنگجو آماده ی رشد در مناطق سردسیر ، نهال گردو فرنور :

این نهال گردو کافی است در ارتفاعات 1450 متر الی نهایت 2300 متر کاشته شود ! دیگر نیاز نیست نگران سرمای بهاره باشید این نهال مقاوم به سرمای شدید در بهار می باشد ! اگر نگران سرما پاییزه هم می باشید باید خیالتان را آسوده کرد که این نهال مقاومت خوبی در برابر سرمای پاییزه هم از خود نشان میدهد .

درخت گردو فرنور یکی از درختان تجاری می باشد که از ارزش بسیار چشمگیری در منطقه برخوردار خواهد بود. از خصوصیات منحصر بفرد در این درخت می توان به مقاومت بالا در این درخت اشاره نمود.جالب است بدانید باردهی این نهال تا حدود زیادی شبیه به گردوی چندلر می باشد .

این رقم نهال هم میتواند سالانه بالغ بر عددی حدود 70 کیلو باردهی داشته باشد . این نهال گردو یکی از ارقام نهال گردوی مناطقی از کشور فرانسه می باشد ؛اصلا شاید شاید پاریس به درختان گردوی خود می بالد به علت داشتن همین نهال ها باشد ! این نهال گردو از سال دوم باردهی خود را آغاز میکند . خرید نهال گردو فرنور برای مناطقی با ارتفاع بالا بسیار توصیه می شود .

نهاستان گلد نهال ، یکی از نهالستان های معتبر فروش نهال می باشد که شما میتوانید قبل از هرگونه خرید از مشاوره ی کاملا رایگان بهره مند شوید .

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر جهت خرید نهال به سایت گلد نهال ( goldnahal.ir ) مراجعه نمایید و یا جهت تمایل می توانید با راه های ارتباطی که در زیر قرار داده ایم همراه ما باشید :

ایمیل جهت مشاوره : INFO@GOLDNAHAL.IR

شماره تماس مستقیم نهالستان : 09144812739 مهندس علی نریمانی

نشانی : آذربایجان غربی ، میاندوآب ، خیابان 17 شهریور

شما می توانید جهت کسب هر گونه مشاوره در رابطه با خرید ، کاشت و پروش نهال با آدرس حضوری ما و یا شماره تماس مشاورین ما ارتباط بر قرار کنید .