برگزیده

ویژگی های بهترین شورت زنانه از نظر پزشکی

 

خرید شورت زنانه به عنوان اولین پوشش بدن ما بعد از پوست بسیار اهمیت دارد و باید در انتخاب آن موارد بهداشتی را در نظر گرفت. خیلی از افراد با تصور اینکه لباس زیر دیده نمی شود توجه چندانی به جنس و کیفیت و همچنین زیبایی آن ندارند. در صورتی که برای داشتن یک زندگی سالم و حفظ سلامت بدن باید به بهداشت لباس زیر توجه نمود و بانوان کشور این مسئله را باید با دقت بیشتری پیگیری نمایند. با ما همراه باشید تا با خصوصیات بهترین شورت زنانه بیشتر آشنا شوید.

چرا بهداشت لباس زیر زنانه بسیار اهمیت دارد؟

لباس زیر زنانه در معرض تماس مستقیم با پوست بدن به صورت طولانی مدت می باشد. بنابراین به منظور جلوگیری از ایجاد بیماری و عارضه های پوستی باید بهداشت لباس زیر را رعایت نمود و در خرید شورت زنانه به جنس و کیفیت آن توجه کرد. علاوه بر این شست و شو لباس زیر خیلی اهمیت دارد وبانوان نباید آن ها را به همراه سایر لباس ها با استفاده از لباس شویی بشویند  بلکه باید به صورت جداگانه و با استفاده از شوینده های ضد حساسیت مورد شست و شو قرار دهند تا کمتر به عفونت های ناحیه تناسلی مبتلا شوند. البته رعایت بهداشت لباس زیر تنها مخصوص زنان نیست و بهداشت لباس زیر آقایان نیز خیلی مهم است اما زنان به دلیل ویژگی های اندام تناسلی شان نیاز به مراقبت و رعایت بهداشت بیشتری دارند.

خصوصیات بهترین شورت زنانه

شورت نخی

از نظر پزشکی شورت نخی بهترین انتخاب برای خرید شورت زنانه است. جنس نخی و پنبه به دلیل بافت و ویژگی هایی که دارند گزینه های مناسبی برای لباس زیر هستند. این جنس دارای قابلیت جذب رطوبت بالایی می باشد و با توجه به اینکه دستگاه تناسلی بانوان همیشه مرطوب است و معمولا دارای ترشحاتی می باشد بنابراین بهتر است که شورت زنانه از جنس نخ انتخاب شود تا هوا به خوبی بتواند از شورت عبور کند و شورت خشک بماند. زیرا مرطوب ماندن این ناحیه سبب ایجاد عفونت و خارش می شود و عوارض بسیاری به دنبال دارد.

سایز شورت زنانه و مدل آن

از لحاظ پزشکی یک شورت زنانه مناسب شورتی است که دارای سایزی متناسب با اندام فرد باشد. البته جنس آن نیز بسیار مهم است اما باید در کنار توجه به کیفیت به دوخت، مدل و اندازه شورت نیز توجه نمود و شورتی را انتخاب کرد که بتوان در آن احساس راحتی نمود. شورت های زنانه تنگ اصلا مناسب نیستند و به دلیل عدم تهویه هوایی که دارند موجب تجمع رطوبت و ایجاد عفونت در ناحیه تناسلی می شوند. همین مسئله سبب شده پزشکان استفاده مداوم از شورت های فانتزی را نا مناسب بدانند و توصیه کنند از استفاده همیشگی از این شورت ها بپرهیزید. بنابراین شورت زنانه ای که برای استفاده روزانه انتخاب می شود نباید خیلی تنگ و یا خیلی گرم باشد و باید طوری باشد که فرد احساس خوبی در آن داشته باشد.

نوشته دیگر :   خلاصه کتاب موفقیت

شورت های جی استرینگ یا شورت لامبادا به دلیل شکل و مدلی که دارند می توانند سلامت ناحیه تناسلی را به خطر بیاندازند و سبب عفونت و بیماری های قارچی در این ناحیه شوند. البته رفتار جنسی فرد و عدم رعایت بهداشت نیز از جمله مواردی هستند که موجب این بیماری ها می شوند. اما با این وجود پزشکان استفاده همیشگی ویا در حین ورزش از شورت های لامبادا را توصیه نمی کنند.

شست و شوی صحیح و مرتب لباس زیر

پزشکان علاوه بر انتخاب لباس زیر مناسب توصیه می کنند که شورت ها را به طور مرتب و با استفاده از مواد شوینده مناسب بشویید تا از ابتلا به بیماری های عفونی ناحیه تناسلی جلوگیری نمایید. به دلیل حساسیت بالای دستگاه تناسلی پزشکان معتقد هستند که بهتر است لباس زیر به صورت جداگانه هر دو روز یکبار شسته شود. به جای استفاده از پودرهای آنزیم دار و پودر ماشین لباس شویی که موجب سوزش، خارش و حتی حساسیت های پوستی می شوند از شوینده های مناسب و ضد حساسیت استفاده نمایید.

صابون های آنتی باکتریال به دلیل آنکه هیچگونه حساسیتی ایجاد نمی کنند بهترین شوینده برای شست و شوی انواع لباس زیر و شورت هستند. علاوه بر انتخاب شوینده مناسب بهتر است که هر چند مدت یکبار تمامی لباس های زیر خود را به مدت دو ساعت در مایع ضد عفونی و آب گرم قرار دهید تا عاری از هرگونه میکروب و باکتری شود سپس در مقابل آفتاب خشک کنید.

مزایای استفاده از لباس زیر مناسب

خرید شورت زنانه و به طور کلی لباس زیر زنانه استاندارد و مناسب مزایای بسیاری برای فرد دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به حفظ بهداشت فردی و جلوگیری از ابتدا به بیماری های قارچی ناحیه تناسلی، اصالت و سلامت با حفظ فرم بدن، زیبایی و ظرافت بخشیدن به اندام، احساس امنیت روانی و … اشاره نمود. بنابراین انتخاب یک لباس زیر جذاب و با کیفیت بسیار مهم است.