برگزیده

تبلیغ گوگل چیست و چه مزیتی برای کسب و کارها دارد

امروزه میلیون ها کاربر از موتور جست و جوی گوگل برای یافتن پاسخ های سوال های خود استفاده می کنند. در واقع در حال حاضر گوگل به یکی از مهمترین و البته پرکاربردترین موتور جست و جو تبدیل شده است که در مقایسه با سایر موتورهای جست و جو تقریبا بی رقیب تلقی می شود. از این رو بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از گوگل به عنوان یک فرصت طلایی برای جذب کاربر و مشتری استفاده می کنند که می تواند به کسب و کار آن ها رشد قابل توجهی ارائه کند.

تبلیغ گوگل

انواع گوگل ادوردز

گوگل ادوردز و یا تبلیغ گوگل یکی از پراستفاده ترین انواع تبلیغاتی در دنیای امروزی محسوب می شود. گوگل برای انعطاف پذیری بیشتر انواع تبلیغات و شبکه های تبلیغاتی ارائه می کند که همگی این شبکه ها می توانند برای بسیاری از کسب و کارها و برندها مفید و کاربردی باشند. تبلیغات هدفمند امروزه به یک نکته کلیدی در دنیای تبلیغات تبدیل شده است و صاحبان کسب و کارهای آنلاین به دنبال ارائه تبلیغات هدفمند به کاربران خود هستند.

تبلیغات پروموشن 

تبلیغات پروموشن در واقع به تبلیغاتی گفته می شود که تنها برای مخاطبان هدف به نمایش در می آیند. تبلیغات پروموشن که به تبلیغات هدفمند هم معروف هستند، کاربردهای بسیار بیشتری در حال حاضر دارند. در روش های تبلیغات سنتی، صاحبان کسب و کارها به ازای پرداخت هزینه ایی مشخص برای مدت محدودی، تبلیغات خود را در معرض دید کاربران قرار می دادند. تبلیغات به شیوه سنتی تقریبا بازدهی مورد نظر را نداشت چرا که تبلیغات برای همه افراد به نمایش در می آمد و این موضوع احتمال تبدیل مخاطب به مشتری را کاهش می داد.

تبلیغات پروموشن بر خلاف تبلیغات سنتی، تنها برای مخاطبان هدف به نمایش در می آید. برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که کاربری به دنبال خرید عینک باشد. اگر تبلیغاتی که مرتبط با عینک هستند به این کاربر نمایش داده شود، به احتمال بسیار قوی، کاربر به مشتری تبدیل می شود و این موضوع می تواند بازدهی تبلیغات کسب و کارها را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

تبلیغات گوگل یکی از انواع تبلیغات پروموشن محسوب می شوند. در واقع تبلیغات گوگل تنها برای مخاطبانی که به دنبال محصول خاصی هستند به نمایش در می آید و به نوعی پاسخگوی نیازهای کاربران خواهد بود. به همین دلیل امروزه تبلیغات گوگل توانسته است نقش بسیار پر رنگی در زمینه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بازی کند و همچنین توجه بسیاری از مشاغل آنلاین را به سمت خود جذب کند.

جستجوی گوگل

تبلیغ کلیکی

تبلیغات کلیکی گوگل از پرکاربردترین نوع تبلیغات گوگل محسوب می شود. تبلیغات کلیکی گوگل از شبکه جست و جوی گوگل محسوب می شود و در واقع زمانی که کاربران به دنبال محصولات خاصی هستند، تبلیغات هدفمند کلیکی گوگل به کاربران نمایش داده خواهد شد. همانطور که اشاره کردیم، تبلیغات کلیکی گوگل از نوع پروموشن هستند بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که بازدهی بیشتری از تبلیغات خود کسب کنید.

مزیت های تبلیغات کلیکی گوگل

تبلیغات کلیکی گوگل می تواند مزیت های بسیاری برای کسب و کارها داشته باشد و حتی این مزیت ها می تواند با ترکیب انواع دیگر تبلیغات گوگل، بیشتر هم شود. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی ها و یا در واقع مزیت های تبلیغات کلیکی گوگل می پردازیم.

  • پروموشن بودن تبلیغ کلیکی گوگل

همانطور که اشاره کردیم، اصل هدفمند بودن تبلیغات در حال حاضر به عنوا یک اصل کلیدی در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود، بنابراین می توان این انتظار را داشت که تعداد زیادی از کسب و کارها و برندهای مختلف به سمت استفاده از این نوع تبلیغات بروند. با این توضیحات یکی از مهمترین مزیت ها و ویژگی های تبلیغات کلیکی گوگل را می توان پروموشن و یا هدفمند بودن آن دانست.

نوشته دیگر :   آرمن طرح و نما

البته هدفمند بودن تبلیغات نمی تواند به تنهایی موفقیت کسب وکارها را تضمین کند و در واقع در کنار استفاده از تبلیغات پروموشن باید برنامه و یا استراتژی مشخصی برای موفقیت هم داشته باشید.

Source: cyberg

  • پرداخت به ازای هر کلیک !

پرداخت به ازای هر کلیک

علاوه بر هدفمند بودن تبلیغات کلیکی گوگل، ویژگی پرداخت به ازای هر کلیک کاربران خود را برجسته می کند. تبلیغات کلیکی گوگل بر خلاف سایر تبلیغات تنها زمانی شما را ملزم به پرداخت هزینه می کند که کلیکی از سمت کاربران صورت گرفته باشد، در واقع شما تنها زمانی هزینه ایی پرداخت می کنید که کاربران تبلیغات شما را مشاهده کرده باشند و یا وارد صفحه مورد نظر تبلیغات شما شده باشند. این موضوع می تواند برای بسیاری از کسب و کارها که بودجه محدودی دارند، بسیار مفید باشد و می تواند در هزینه های بازاریابی کسب و کار شما صرفه جویی های زیادی را به همراه داشته باشد.

  • مزایده ایی بودن تبلیغ گوگل

تبلیغات گوگل از روش اختصاصی برای ارائه تبلیغات خود به کاربران استفاده می کند. در واقع شاید بتوان گفت که تبلیغات گوگل جزو اولین نوع تبلیغات بود که از روش مزایده برای ارائه تبلیغات استفاده کرد. برای اینکه کسب و کارها بتوانند تبلیغات خود را به کاربران نمایش دهند باید برای هر تبلیغ خود یک پیشنهاد به گوگل ارائه کنند. مبلغ پیشنهادی هر کسب و کار می تواند متفاوت باشد، اما در انتها تبلیغات کسب و کاری به نمایش در خواهد آمد که بتواند مبلغ بیشتری را پیشنهاد کند و همچنین کیفیت صفحه تبلیغات مناسبی داشته باشد.

مبلغ پیشنهادی برای هر تبلیغ معمولا از یک دلار شروع می شود و این مبلغ می تواند حتی تا ده دلار هم برسد! محدوده مبلغ پیشنهادی برای هر کسب و کار می تواند متناسب با میزان رقابت در صنعت کاری مورد نظر متفاوت باشد.

تبلیغات در اینستاگرام

پروموشن بودن تبلیغات تنها به تبلیغات گوگل منتهی نمی شود و تبلیغات اینستاگرام هم به یکی از هدفمندترین و البته پرکاربردترین انواع تبلیغات تبدیل شده است. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب حال حاضر محسوب می شود که میلیون ها کاربر فعال دارد و این تعداد هم روزانه در حال افزایش می باشد، بنابراین کسب و کارها هم می توانند از این حضور و فعالیت کاربران استفاده کنند و به ارائه تبلیغات خود بپردازند.

  • چرا تبلیغات اینستا ؟

بعد از خریداری اینستاگرام توسط فیسبوک، ویژگی های تبلیغاتی قدرتمند فیسبوک به اینستاگرام هم منتقل شد، بنابراین کسب و کارهایی که از فیس بوک برای ارائه تبلیغات خود به کاربران استفاده می کردند، می توانند با استفاده از همان ویژگی های تبلیغات فیسبوک، تبلیغات اینستاگرامی خود را داشته باشند. تبلیغات اینستاگرام مانند تبلیغات فیس بوک از ویژگی های قابل شخصی سازی بسیاری تاشکیل شده است که به کسب و کارها اجازه می دهد تا بتوانند انواع تبلیغات را متناسب با نیاز خود به کاربران هدف خود نمایش دهند .

ترکیب تبلیغات گوگل و تبلیغات اینستاگرام می تواند بازدهی بسیار بالایی برای تبلیغات انواع کسب و کارها و برندهای مختلف به دنبال داشته باشد و برای رسیدن به موفقیت در دنیای آنلاین باید استراتژی مشخصی را دنبال کنید .

cyberg