برگزیده

با تفاوت های نرم افزار لایت روم و فتوشاپ بیشتر آشنا شوید

با تفاوت های نرم افزار لایت روم و فتوشاپ بیشتر آشنا شوید

یکی از سوالات بسیار پر تکرار خیلی از کاربران این است که آیا نرم افزار لایت روم می تواند کاربردی تر و بهتر باشد برای ویرایش عکس یا نرم افزار فتوشاپ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نرم افزارهای متعددی برای ویرایش عکس ها و ویدیوها وجود دارد اما از بهترین و معروف ترین آن ها می توان به لایت روم و فتوشاپ اشاره نمود. این دو نرم افزار شباهت فراوانی به یکدیگر دارند و بسیار محبوب هستند. اما به طور کلی فتوشاپ و لایت روم هر کدام برای هدف خاصی طراحی و تولید شده اند. اگر می خواهید با تفاوت های این دو نرم افزار بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

شباهت های نرم افزار فتوشاپ و لایت روم

پیش از آنکه به بررسی تفاوت های این دو نرم افزار بپردازیم نیاز است که ابتدا از نظر شباهت ها آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. دانلود نرم افزار فتوشاپ برای طراحان و افرادی که در رشته عکاسی مشغول به فعالیت هستند می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. اما بد نیست که کار با نرم افزار لایت روم را نیز بیاموزند تا بتوانند بهتر و سریع تر به هدف اصلی خود که ویرایش عکس است دست یابند.

با استفاده از این دو نرم افزار می توان انواع فایل های TIFF، JPEG، RAW و PNG را ویرایش نمود. در هر دوی آن ها امکان کنترل و ویرایش عکس ها از لحاظ تنظیم ، خلوص رنگ، تنظیم زاویه ها و … وجود دارد.

در نرم افزارهای لایت روم و فتوشاپ انواع ابزارهای ساده تا پیشرفته ویرایش و روتوش تعبیه شده است تا کاربران با استفاده از آن ها به راحتی بتوانند به تنظیم پروژه های خود بپردازند. همچنین دارای افکت های بسیار جالبی هستند که می توان به کمک آن ها سبک های هنری خیلی زیبایی را پیدا سازی نمود. بنابراین همانطور که متوجه شدید این دو نرم افزار شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. اما شناخت تفاوت های آن ها کمک می کند که بهتر تصمیم بگیرد کدام را انتخاب نمایید.

تفاوت های نرم افزار فتوشاپ و لایت روم

دانلود نرم افزار فتوشاپ برای طراحان و همچنین دانلود لایت روم خیلی کاربردی است و می توانند از این دو در کنار یکدیگر استفاده نمایند اما بد نیست که با مهم ترین تفاوت های این دو بیشتر آشنا شوند. از مهم ترین تفاوت های آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • مدیریت فایل

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو نرم افزار در نحوه ذخیره سازی و مدیریت فایل های ویرایش شده می باشد. نرم افزار لایت روم فایل اصلی عکس را دست نخورده نگه می دارد و تمامی تغییرات ایجاد شده را در فایلی جداگانه به نام Catalog ذخیره می کند. به این تکنیک ویرایش غیر مخرب می گویند. در صورتی که نرم افزار فتوشاپ تمامی تغییرات صورت گرفته را بر روی فایل اصلی اعمال و ذخیره می کند.

  • ابزار ویرایش

ابزارهای این دو نرم افزار نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در واقع لایت روم برای انجام تغییرات و فرآیندهای کوچک بیشتر مناسب است و برای عملکردهای بزرگ گزینه خوبی نمی باشد. شرکت Adobe  به منظور بالا بردن سرعت ویرایش عکس ها چندین سال پس از ارائه فتوشاپ ابزارها و افکت های ویرایش کاربردی فتوشاپ را به عنوان یک مجموعه جداگانه به نام لایت روم ارائه نمود تا تمامی افراد به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند و هزاران عکس را در مدت زمان کوتاهی ویرایش کنند.

نوشته دیگر :   لوله کاروگیت چیست؟ + { مشخصات | قیمت به روز 2022}

در فتوشاپ براش ها، ابزارها و فیلتر های مختلفی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توان به ویرایش و تغییر عکس ها پرداخت. لازم به ذکر است که تمامی مراحل این ویرایش ها بر روی لایه های مختلفی انجام می شود. این در حالی است که لایت روم مدرن تر است و بدون استفاده از لایه به ویرایش عکس ها می پردازد که همین مسئله موجب شده که انعطاف پذیری کمتری داشته باشد. البته کاربران می توانند با دانلود پریست لایت روم از هزاران افکت مختلف برای ویرایش و زیبا تر نمودن عکس های خود استفاده کنند.

  • روند کار

مزایای فراوانی که لایت روم دارد موجب شده که بیشترعکاسان و متخصصان رشته عکاسی از لایت روم برای کارهای خود استفاده نمایند و کمتر به سراغ محیط فتوشاپ بروند. لایت روم به طور اختصاصی برای رفع نیازهای متخصصین و علاقمندان رشته عکاسی تولید شده است و به راحتی می توان در آن روند کارها را پیگری نمود. به عنوان مثال در لایت روم به راحتی می توان وارد نمودن عکس از حافظه، ویرایش، مرتب سازی، انتشار و چاپ و … را به طور کامل انجام داد و برای ایجاد کتاب های عکس و اسلاید شوها از آن استفاده نمود. وجود چنین مزایایی موجب شده که لایت روم بسیار محبوب باشد اما این نکته را نباید از یاد برد که هیچ نرم افزاری نمی تواند تمامی قدرت های فتوشاپ را داشته باشد و برای پروژه های بسیار بزرگ و حرفه ای قطعا فتوشاپ انتخاب مناسب تری است.

سخن پایانی

نرم افزار فتوشاپ یکی از قدیمی ترین و قوی ترین نرم افزارهای موجود برای ویرایش و روتوش حرفه ای فیلم و عکس می باشد که با استفاده از آن می توان پروژه های بسیار جذاب و خلاقانه ای را ایجاد نمود. به همین دلیل افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارند همواره از این نرم افزار در کارهای خود استفاده می کنند. نرم افزار لایت روم نیز زیر مجموعه ای از فتوشاپ و از دیگر محصولات شرکت Adobe است که در جهت دسترسی سریع تر کاربران به ابزارها ویرایش و افکت های بیشتری طراحی شده تا تمامی علاقمندان به عکاسی بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به ویرایش عکس های خود بپردازند. همچنین کاربران با دانلود پریست لایت روم می توانند تغییرات محسوس تری را در عکس های خود ایجاد نمایند. بنابراین با توجه به اهدافی که دارید باید تصمیم بگیرید که کدام نرم افزار را برای ویرایش عکس ها انتخاب کنید.