برگزیده

از دیرین دیرین تا دراکولا در فیلیمو

داستان انیمیشن دیرین دیرین

دیرین دیرین نام یک مجموعه پویانمایی ایرانی در ژانر طنز است که با کارگردانی و تصویرگری علی درخشی است که به مشکلات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی می پردازد اولین قسمت این مجموعه مسافرت های نوروزی بود. این مجموعه نخستین بار در نوروز ۹۴ منتشر شد و سریال آن در سال 99 از طریق فیلیمو پخش شد. محمدرضا علیمردانی گویندگی تمام قسمت ها و شخصیت های این انیمیشن را تا کنون بر عهده داشته است فقط در قسمت های رپچه لیدا مومنی همراه محمدرضا علیمردانی گویندگی می کند.

 

درباره کارتون دیرین دیرین

سریال دیرین دیرین به کارگردانی علی درخشی در سال 1399 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر انیمیشن و کمدی می‌باشد. .

موضوعات این انیمیشن بر خلاف وب سری‌‌های قبلی که رویکرد انتقادی و فرهنگ‌سازی داشته است، به دلیل افزایش زمان هر قسمت بسیار متنوع، قصه‌گو و فانتزی است؛ به گونه‌ای که قصه‏‌های فانتزی از دل «دیرین دیرین» بیرون آمده‏‌اند و کشش و ریتم خاصی را در قصه ایجاد کرده‏‌اند.

شعار تبلیغاتی این مجموعه «احمقانه‌ترین سریال تاریخ ایران » است و صداپیشگی تمامی شخصیت‌ها و‌کاراکترهای این انیمیشن را محمدرضا علیمردانی برعهده دارد. همچنین آیدین سیار سریع یکی از نویسندگان و سلمان طاهری کارگردان هنری این سریال می‌باشند.

سریال «دیرین دیرین» که محصول استودیو انیمیشن نسل اندیشه سبز است، اولین سریال انیمیشن ایرانی است که ویژه نمایش در رسانه‌های دیجیتال ساخته شده و از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر ( ساترا) مجوز ساخت و انتشار دریافت کرده است.‌

            داستان سریال دراکولا

«دراکولا» یا «هیولا 2»، فصل دوم سریال جذاب، پربیننده و پرطرفدار سریال «هیولا» است که «امیر برادران» نویسندگی و «مهران مدیری» کارگردانی و تهیه کنندگی آن را برعهده داشته اند. در کنار کارگردانی، «مهران مدیری» حضور درخشانی به عنوان «بازیگر نقش اول مرد» سریال دراکولا نیز داشته است و بازیگران مطرح دیگری از جمله «ویشکا آسایش»، «محمد بحرانی»، «سیما تیرانداز»، «نیما شعبان نژاد»، «گلاره عباسی»، «اندیشه فولادوند» و «بهنام تشکر» در این مجموعه به نقش آفرینی پرداخته اند. سریال هیولا که با طرح کردن مسائلی همچون مفاسد اقتصادی، اختلاس و سوءاستفاده صاحبان منسب از قدرت توانست رکورد بازدید در فیلیمو را بزند، موفق به کسب جوایز زیادی همچون «بهترین سریال سال»، «بهترین کارگردانی» و «بهترین فیلمنامه» از بیستمین دوره «جشن حافظ» نیز شد و لقب یکی از محبوب ترین سریال های «فیلیمو» را از آن خود کرد. دراکولا که یکی از سریال های ویژه نوروز 1400 فیلیموست، داستان خانواده ثروتمند و بانفوذ «کامروا» را روایت می کند. کامران کامروا، همسرش ژاله و پسرشان در دنیایی مملوء از ثروت و تجمل زندگی می کنند. آنها آنقدر غرق در ثروت و رفاه هستند که کوچکترین درکی از زندگی و شرایط طبقات دیگر و بالاخص طبقه فرودست جامعه ندارند! اما ناگهان، زندگی سراسر خوشبختی آنها با وقوع اتفاقی شوکه کننده از هم فرو می پاشد و مقدمه ای بر اتفاقات پسین سریال می شود.

نوشته دیگر :   ایران سایما

درباره سریال دراکولا

سریال دراکولا به کارگردانی مهران مدیری در سال 1399 ساخته شده است. این سریال محصول کشور ایران و در ژانر کمدی و خانوادگی می‌باشد. در این سریال ویشکا آسایش، احسان امانی، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، بهنام تشکر، گلاره دربندی، مرتضی زارع، شکیلا سماواتی، نیما شعبان نژاد، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، مهران مدیری، مرجان مومنی، فرنوش نیک اندیش , حامد وکیلی به هنرمندی پرداخته‌اند.

سریال نمایش خانگی دراکولا

مهران مدیری بعد از پروژه موفق هیولا سریال دیگری در شبکه نمایش خانگی ارائه کرده که در نوروز 1400 نمایش داده می‌شود. دراکولا  در واقع ادامه هیولا درژانر کمدی بوده و بازهم به موضوع پول شویی می‌پردازد. در این سریال با بازی خوب ویشکا آسایش، محمد بحرانی، سیما تیرانداز و بهنام تشکر روبه رو هستیم.

سریال مردم معمولی

یکی دیگر از سریال‌هایی که قرار است در نوروز امسال در فیلیمو شاهد آن باشیم سریال مردم معمولی به کارگردانی رامبد جوان است و ما در این سریال قرار است تصویر جدیدی از دو فرد افغان مشاهده کنیم. در واقع محوریت سریال مشکلات زن و شوهر افغان است که دارای یک کافه گالری هستند. به گفته رامبد جوان با سریال شلوغ و پربازیگری روبه رو هستیم.

اگر طرفدار فیلم‌های خارجی هستید فیلیمو را از دست ندهید در این پلت فرم حتی سریال‌های خارجی از قبیل سریال کره‌ای “ماه در آغوش خورشید” با بازی کیم سوهیون و سریال “قیام عثمان” محصول 2019 محصول کشورترکیه به کارگردانی فتحی بایرام و بازی بوراک اوزچیویت و نورتین سونمز اشاره کرد. البته سریال‌های دیگری چون “از غروب تا طلوع” با ژانر اکشن پلیسی معمایی و کارگردانی رابرت رودریگز و سریال “اش در برابر شیطان مرده” که محصول کشور آمریکا با ژانراکشن علمی تخیلی است و چندین فیلم سینمایی و سریال برون مرزی جذاب دیگر را می‌توانید در این پلترم تماشا کنید.