سئو

۴ گام اصلی بازاریابی درونگرا (گام اول – جذب مخاطب)

اگه یادتون باشه، در مقاله بازاریابی درونگرا چیه، گفتیم که واسه اجرای بازاریابی درونگرا، ۴ قدم اصلی رو باید ورداریم. این ۴ قدم اصلی شامل موارد زیره:

  • جذب مخاطب
  • تبدیل مخاطب به مشتری احتمالی
  • تبدیل مشتری احتمالی به مشتری
  • تبدیل مشتری به هوادار (Fan)

بسیار ، پس ما باید:

  • ناشناس مخاطب: اول از هر چیز یه ناشناس رو به مخاطب خود تبدیل کنیم؛
  • مخاطب مشتری احتمالی: جذاب و کارگشا باشیم و از این رو، اونو به یه مشتری احتمالی تبدیل کنیم؛
  • مشتری احتمالی مشتری: نیاز اونو جواب بدیم و اونو مجبور به خرید کنیم؛
  • مشتری هوادار: و در آخر با ترفندهای بازاریابی درونگرا، اونو به طرفدار برند خود تبدیل کنیم.

چیجوری این کارا رو با به کار گیری دیجیتال مارکتینگ انجام بدیم؟ با Modir TV همراه باشین تا جواب این سوال رو پله به پله پیدا کنین. :

دیجیتال

جذب مخاطب:

درسته که ما دنبال جذب مخاطب بیشتر و بیشتریم؛ اما نه هر مخاطبی! ما دنبال این هستیم که مخاطب مناسب رو به سایتمون بیاریم. ما مخاطبانی رو می خوایم که به مشتری احتمالی تبدیل شن. مشتریائی احتمالی، که شاید روزی به خریدار تبدیل بشن.

این مخاطب مناسب که در موردش صحبت می کنیم، مشتری های ایده آل ما یا همون Buyer Personaها هستن.

، آرزو شماس در مورد این که مشتری ایده آل من چه شکلی میشه؟ ویژگیای شخصی اون شامل چه مواردیه؟ رفتارای خارجی اون چیجوریه؟

بعضی از مهم ترین روش ها واسه جذب مخاطب مناسب به سمت سایت تون، این ۴ مورده:

  • بازاریابی محتوا – مقاله نویسی (Blogging): در بازاریابی درونگرا همه چیز با مقاله نویسی شروع می شه. یه بلاگ مناسب که محتوای جذاب و کارگشا داره، بهترین راه واسه جذب بازدیدکنندگان جدید به سایت شماس.

    بازاریابی محتوا

    واسه این که با به کار گیری Blogging بخواین مشتریان آینده خود رو جذب کنین، محتوای شما باید واقعا آموزشی و کارگشا بوده، و تا امکان داره، جواب گوی همه سوالات مشتریان تون باشه.

  • بازاریابی موتورهای جست و جو – سئو (SEO): اولین کاری که مشتریان شما واسه خرید آنلاین خود انجام میدن، جست و جو کردن عبارتی در گوگله تا جواب سوال (یا نیاز) خود رو از این روش پیدا کنن. پس شما باید مطمئن شید که هر زمان و هر مکان که مشتری احتمالی شما عبارتی رو (در رابطه به کالا و خدمات تون) جست و جو کرد، سایت شما در یافته های اولیه باشه (حالا یا با سئو یا با تبلیغات گوگلی).
  • بازاریابی محتوا – صفحات سایت: صفحات سایت شما، ویترین دیجیتالی کار و کاسبی تون هستن. این صفحات باید دارای محتوایی باشن که سایت شما رو به یه فانوس دریایی تبدیل کنه. فانوسی که کشتیای مشتریا رو واسه گرفتن تصمیم درست، راهنمایی کنه.
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی – اشتراک در شبکه های اجتماعی: مبنای یه روش هدف دار موفق بازاریابی درونگرا، تولید محتوای کارساز و جذاب و بازنشر اونا در شبکه های اجتماعیه. این کار علاوه بر این که باعث بالا رفتن درگیری (Engagement) مخاطب با برند شما می شه، می تونه ترافیک هدف دار زیادی رو هم به سمت سایت شما روونه کنه.

با همراه باشین.