دیجیتال مارکتینگ و سئو

معیارهای انتخاب طراح سایت

انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت

واسه یه شرکت یا مجموعه تجاری برخورداری از یه سایت قوی و موثر روشن بنظر میرسه ولی اولین قدم واسه شروع، انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت هستش. به خاطر موفقیت در بازار رقابتی، شما نیاز دارین بهترین تجربه رو واسه مشتریان خود رقم بزنین.

با تغییرات وسیع بازاریابی در طول سالها، سایتای اینترنتی و نرم افزارهای موبایل به اندازه ای در میان مردم و مخصوصا جوانان جا باز کردن که هرکسی در فکر راه اندازی یه سایت یا تجارت در فضای اینترنته. معیارهای انتخاب شرکت طراحی سایت وابسته به کاربرد سایت مورد نظر شما و همچنی بودجه ای که در نظر دارین متفاوت هستش در نتیجه همیشه نمیشه یه گزینه رو به همه پیشنهاد کرد.

در این مقاله از وبسیما یه لیست اولیه جمع آوری کردیم که شما در انتخاب یه شرکت طراحی سایت مناسب کمک می کنه.

پادکست

 

هدف خود از راه اندازی سایت رو مشخص کنین

اولین تدبیری که شما باید فکر کنین اینه که با به کار گیری سایت خود و تجارت آنلاین خود می خواین به چی برسین. شما نیازدارید که هدف خود رو مشخص کنین و قبل از انتخاب شرکت طراحی سایت مشخص کنین ملاک موفقیت شما چی هستش.

مثلا اگه سایت شما یه فروشگاه اینترنتیه، تمرکز شما بر برگشت سرمایه گذاری تون، تغییر بازار فروش و حفظ مشتریان دائم هستش.

اگه شما در حال راه اندازی یه شرکت جدید هستین و نیاز به معرفی برند خود دارین، سایتتون باید شامل اطلاعات و مطالب مربوط به اجناس و سرویس های داده شده بوسیله شرکت و هم اینکه ارائه راه های رابطه با مشتریان جدید و قدیمی باشه.

وقتی که شما میدونید که به چی واسه به انجام رسانیدن هدفتون نیازدارید، میتونین تا یه شرکت طراحی سایت متناسب با خواسته خود پیدا کنین.

هدف شما از طراحی سایتکاری که شما باید در این مرحله انجام بدین: قبل از هر چیز هدف خود رو از راه اندازی سایت مشخص کنین و پس از اون از شرکت طراحی سایت دلخواه خود بخواین که توانایی هاش رو به شما اثبات کنن. اونا باید به شما نمونه ای از فعالیتای خود که طی اون موفق به رفع نیاز خاصی شدن رو معرفی کرده و چگونگی جفت و جور راه حلای خود رو به شما نشون بدن.

این به معنی داشتن یه نمونه کار دقیقا در مورد کاری شما نیس! بلکه به معنی توانایی درک نیازها و پتانسیلای تجارت شماس. مثلا اگه آموزشگاه موسیقی دارین فعالیت شرکت طراحی سایت در مورد معرفی آموزشگاها در هر زمینه ای میتونه ملاک اراده کردن شما باشه.

 

هزینه طراحی سایت رو در نظر داشته باشین

مثل هرچیز دیگری که می خرید، عبارت “هرچقدر پول دهی همون قدر آش می خوری” در دنیای طراحی سایت هم صادقه. اگه قیمت پایین یه شرکت طراحی سایت شما رو واسه سپردن کار خود به اونا وسوسه کنه ممکنه زمان و هزینه زیادی رو واسه این اشتباه از دست بدین.

این به معنی پرداخت هزینه های بالا نیس ولی شما باید ارزش و زحمت واقعی سایت خود رو سبک سنگین کنین و متناسب با همون هزینه کنین.

چیجوری می تونین هزینه پروژه رو تخمین بزنین؟ این واقعا یه معادله ساده س!. به عنوان صاحب یه تجارت، اینجا همون جاییه که باید مکث کنین و کمی تحقیق کنین. سال گذشته چه مقدار هزینه صرف تبلیغات و بازاریابی کردین؟ پنج سال گذشته چیجوری؟ چیجوری این تلاشا باعث برگشت سرمایه تون شد؟

کاری که در مرحله دوم باید انجام بدین: از شرکت طراحی سایت بخواین تا دلایلی روشن از ارزشی که در نتیجه کار ایجاد می شه و قیمت طراحی سایت به شما بده. یادتون باشه که در مورد ارزش و پیچیدگی کار صحبت میکنیم و نه زمان.

تعرفه شرکت طراحی سایتمردی از پیکاسو خواست تا روی دستمال کاغذی واسه اون نقاشی بکشه و به اون بفروشه، پیکاسو در چند دقیقه طرحی واسه اون کشید و درخواست یه میلیون دلار کرد. مرد با تعجب پرسید که شما تنها چند دقیقه روی این نقاشی زمان گذاشتین به چه دلیل این پول رو درخواست میکنین؟ پیکاسو جواب داد بله ولی ۵۰ سال زحمت کشیدم تا بتونم در چند دقیقه این نقاشی رو بکشم.

اگه شرکت طراحی سایت می تونه سایتی واسه شما طراحی کنه و یا سرویسی رو ارائه دهد که سرمایه شما رو برمیگردونه پس هزینه برآورد شده نباید باعث برهم خوردن معامله شما با اونا شه.اجازه ندین که برچسب قیمت شما رو از هدفی که در مرحله یه مشخص کردین، دور کنه. یه بررسی ساده نشون می ده که شما هزینه های بسیاری در جای ناجور (مانند مجلات تبلیغاتی چاپی) صرف میکنین ولی اصلا بازدهی لازم رو از اون به این نتیجه رسید نمی کنین.

سابقه شرکت طراحی سایت رو بررسی کنین

مهم نیس که سابقه یه شرکت طراحی سایت چند سال باشه، واقعا خیلی از شرکتای جدید، ایده های نورانی و تکنیکای مدرن تری نسبت به رقبای قدیمی خود دارن. نکته اینجاس که شرکت طراحی سایت چقدر با صنعت شما آشنا باشه و اینکه راه حلی مشابه با کار شما واسه مشتریان دیگه خود انجام دادن؟ چقدر در پروژه های قبلی خود خلاقیت داشتن و در جلب رضایت مشتریان گذشته موفق بودن؟

کاری که شما باید انجام بدین: از شرکت طراحی سایت در خواست کنین تا تکنولوژیای مورد استفاده خود، مشتریان موفق و راه حلای انتخابی شون رو به شما معرفی کنن.

با شرکت طراحی سایت در تعامل باشین و از اونا یاد بگیرین

تغییرات همیشگی وب سایتا و تکنولوژیا همه چیز رو حتی واسه ما که با سایت نفس می کشیم و زندگی می کنیم، سخت و رقابت برانگیز کرده. پس مهمه که بدونین که شرکت مورد نظر شما درمورد چی صحبت می کنه و در حال انجام چه کاریه.

وقتی که شما با یه شرکت طراحی سایت وارد گفتگو میشین، اونا باید درکنار شما باشن و تلاش کنن تا شما رو راضی کنن که چه کاری انجام میدن و چیجوری این کار رو انجام دادن و از همه مهم تر به چه دلیل این کار رو انجام میدن.

اگه شما در بخشی از مذاکرات سردرگم شدید و یا متوجه بخشی از اصطلاحات و کلمات نشدید، این تقصیر شما نیس، مقصر شرکت طراحی سایت شما هستش.

کاری که شما باید انجام بدین:از شرکت طراحی سایت، درباره روند و روش کارشون سوال کنین و هم اینکه درباره دلیل پیشنهاد هاشون و تصمیماتشان سوال کنین. اگه متوجه بخشی از پروژه نشدید حتما سوال کنین. درسته که شما وظایف و نگرانی های خودتون رو دارین اما اینم غلطه که در باره چیزی که در اون سرمایه گذاری می کنین دیدی نداشته باشین.

جفت و جور محتوا وظیفه شماس نه شرکت طراحی سایت

شما مطمئنا واسه ساخت و یا راه اندازی دوباره یه سایت دلایل خاص خود رو دارین.بیشتر وقتا اولین چیزی که به ذهن می رسه، ظاهر سایت و قابلیتای اون هستش.درسته که اینا فاکتورای با اهمیتی هستن اما عامل مهمتر که اکثرا هم ندیده گرفته می شه، محتوای مناسبه.

طراح و مشاور سایت شما باید عمیقتر به مسائل نگاه کنه، اونا باید درباره مشتریان شما، تجارت و صنعت مورد نظر شما سوالاتی سوال کنن، اگه اینجور سوالاتی از شما پرسیده نشد، بهتره که سریعتر اونجا رو ترک کنین. با اینکه این مورد به عنوان قدم پنجم بیان شد، اما رو راست باید اعتراف کرد که مهمترین جنبه انتخاب شرکت طراحی سایت، در همین مرحله س. یه شرکت طراحی سایت باید در اول اهمیت محتوا رو بدونه.

باید دقیقا مشخص کنین که چه اطلاعاتی باید در دید مشتریان و مخاطبان شما قرار گیرند و هدف شما ارائه چه محتوایی در نگاه اوله. در نظر داشته باشین که جفت و جور محتوا وظیفه طراح سایت شما نیس و هیچکی بهتر از خود شما نمی تونه متون ارائه شده در سایت رو جفت و جور کنه. انجام این موارد شما رو مطمئن می کنه که سایت شما حامل پیام مورد نظرتون هستش و کیفیت کار سالها باقی می مونه.

کاری که شما باید انجام بدین: از محتوای خود واسه کمک به مشتری هاتون استفاده کنین. محتوا شامل هرچیزی مثل نوشته ها، تصاویر، ویدیو و مواردی از این قبیله. شرکت طراحی سایت مورد نظر شما باید قبل ازهنر، به ارائه درست محتوا اهمیت دهد.

درسته که شرکت طراحی سایت خود محتوا رو واسه شما تولید نمی کنه، اما باید با تیم بازاریابی و تولید محتوای شما در رابطه باشه.

بدونین که می خواین به چی برسین، واقع بین باشین

به هدف و انتظارات خود از شرکت طراحی سایت فکر کنین و کمی زمان به اون اختصاص بدید. به این فکر کنین که چه اتفاقی در شش ماه تا یه سال روبرو ممکنه اتفاق بیفته که شما رو مطمئن کنه که پول خود رو درست خرج کردین.

بالاتر از ‘نفر اول بودن در نتایج جستجوی گوگل’ و ‘کسب بازدیدکنندگان بیشتر’ فکر کنین.

بعضی از اهداف اصولی که شما می تونین به اون برسین، عبارتند از:

  • افزایش اندازه فروش آنلاین
  • معرفی نام تجاری خود در فضای اینترنت
  • ارائه اطلاعات و محتوای مناسب به مشتریان
  • کسب درآمد از تبلیغات

کاری که شما باید انجام بدین: از شرکت طراحی سایت دلخواه خود سوال کنین که از چه وسیله و سرویسایی واسه اندازه گیری اندازه بازدیدکنندگان سایت شما استفاده می کنن. شرکت طراحی سایت باید روند فروش شما رو بدونه تا بتونه راه حل مناسبی واسه بهبود اون پیدا کنه تا بتونه یه ارزش واقعی واسه سایت جدید شما بسازن.

روش هدف دار خود رو بشناسین

در مراحل قبلی هدف گذاری و انتظارات خود رو مشخص کردین، در ادامه باید راه و برنامه مشخصی واسه رسیدن به اونا جفت و جور کنین. چیجوری می تونین در فضای اینترنت بیشتر دیده شید؟ واسه طراحی سایت شرکت خود چه امکاناتی نیاز دارین؟ بازدیدکنندگان شما از راه موتورهای جستجو به سایت وارد می شن و یا تبلیغات هدف دار اینترنتی؟

روش هدف دار شرکت طراحی سایتشرکت طراحی سایت خوب باید توضیح مختصری از وب و روشای موفقیت در اون به شما ارائه دهد، یه روش هدف دار خوب به شما حس قدرت و اعتماد میده. وقتی که شما یه نقشه مطمئن داشته باشین، امکان برنامه ریزی و موفقیت هم دارید و پس می تونین تصمیمات درستی براساس اطلاعات واقعی بگیرین؛ در نتیجه بازدیدکنندگان سایت شما به مشتریان شما تبدیل می شن.

کاری که شما باید انجام بدین:از شرکت طراحی سایت خود بخواین که روش مشخصی رو با بیان جزئیات کامل در واسه رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده به شما معرفی کنن. مطمئن شید که روش هدف دار اونا شما رو به هدفی که در مرحله یه واسه خود مشخص کردین میرسونه.

خدمات پس از فروش و پشتیبانی رو جدی بگیرین

بعد از راه اندازی سایت جدید، یه شرکت طراحی سایت معتبر، از سلامت سایت شما مراقبت می کنه. بسته به اینکه چقدر شما، مشغول نگهداری و منتشر کردن محتوا باشین در گزارشات تحلیلی به شما کمک می کنه و شما رو مطمئن می سازه که سایت جدیدتون، شما رو به هدفتون میرسونه.

اگه نیازمند تغییرات ظاهری و یا اضافه کردن امکانات جدید به سایت هستین باید بتونین با پرداخت هزینه متناسب سایت خود رو پیشرفت بدید. حتی دسترسی کامل به مدیریت و کدهای سایت اهمیت خیلی بالایی داره چون وابستگی مطلق شما به اون شرکت رو نابود می کنه.

اگه شرکت مورد نظر شما از یه هسته و سیستم مدیریت محتوای اختصاصی استفاده میکنه همیشه و واسه هر تغییر کوچیکی به اونا وابسته هستین.

کاری که باید انجام بدین: از شرکت طراحی سایت خود درباره خدمات پس از فروش و شرایط پشتیبانی سوال کنین. چیجوری به مشتریان دیگه کمک می کنن؟ امکان رابطه مستقیم و رفع مشکلات احتمالی پس از تحویل سایت رو به شما میدن؟

سخن پایانی

به جربزه میشه گفت که بهترین شرکت طراحی سایت نه در ایران و نه در هیچ جای جهان نمیشه یافت چون مهمترین عامل در موفقیت شما تعامل مناسب و دسترسی به دیدگاه مشترک با طراحه. ممکنه شرکتی همه موارد بالا رو بخوبی داشته باشه ولی شما طرز برخورد اونا و نگاهشون به مشتری رو خوشش نیومد و یا حتی در مورد طراحی اجرا بسیار خلاق و توانا باشه ولی از سلیقه و نیاز شما به دور باشه.

در نتیجه همیشه باید چندین گزینه رو تو ذهن خود داشته و با بررسی همه موارد بالا بهترین شرکت طراحی سایت رو واسه خود انتخاب کنین. انتخاب وبسیما به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در سال ۹۵ و براساس رای داوران جشنواره وب ایران میتونه یکی از دلایل مهم شما واسه همکاری با وبسیما باشه.

تجربیات گذشته خود رو در هر کدوم از موارد بالا و تاثیرشون بر موفقیت یا نبود موفقیت تجارت خود رو با ما در میان بذارین.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *