برگزیده

معرفی کشورهایی که می توان با خرید ملک در آنها اقامت گرفت

سریعترین و مطمئن ترین راه برای اخذ اقامت یک کشور، خرید ملک و مستغلات در آن کشور است.

در واقع، خرید ملک در کشورهای دیگر علاوه بر مزیتی چون اخذ اقامت و تابعیت، استراتژی خوبی برای متنوع سازی سبد سرمایه گذاری شماست. در بسیاری از کشورها مانند ترکیه، داشتن یک ملک یا خانه به طور خودکار شما را برای دریافت ویزای اقامت واجد شرایط می کند. چه روشی بهتر از لذت بردن در خانه خود در خارج از کشور، به همراه دریافت ویزای اقامتی و همچنین بهره بردن از مزایای دیگری که آن کشور برای اتباع مقیم در نظر گرفته است؟!

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک در ترکیه اولین گزینه است.ترکیه با رشد اقتصادی چشمگیر در خاورمیانه و با توجه به تاریخ و فرهنگ غنی و طبیعت منحصر به فرد خود، به مقصد بسیاری از سرمایه گذاران خارجی برای خرید ملک تبدیل شده است، این کشور به متقاضیان سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اقامت، تابعیت و گذرنامه دوم اعطا می کند.

با خرید خانه یا ملکی به ارزش حدود 250000 دلار، افراد می توانند برای خود و خانواده هایشان اجازه اقامت در ترکیه را دریافت نمایند. فرزندان محصل این افراد می توانند در ترکیه تحصیل کنند، یافتن شغل برای اتباع خارجی که دارای اجازه اقامت در ترکیه هستند نیز بسیار آسان تر است و همچنین گرفتن مجوز کار از طریق شرکت های حقوقی در ترکیه برای آنان امکان پذیر است.

از طرفی ترکیه ارتباطات جهانی خوبی دارد. کشور ترکیه قرارداد ویزای E-2 با ایالات متحده آمریکا را دارد، این بدان معنی است که شهروندان ترکیه می توانند واجد شرایط درخواست اقامت آمریکا شوند. این کشور در حال حاضر، در حال گفتگو برای امکان دسترسی بدون ویزا به اتحادیه اروپا را نیز در نظر دارد.

گذرنامه ترکیه اجازه سفر بدون ویزا (یا ویزا هنگام ورود) به 125 کشور در سراسر جهان را می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، با مشاوران ما در استانبول همراه تماس بگیرید. زیرا مهاجرت و خرید ملک در ترکیه، باید همراه با مشورت با متخصصان و همچنین برنامه ریزی و تفکر باشد.

اقامت از طریق خرید ملک در یونان

با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در یونان با مبلغ 250،000 یورو + مالیات و هزینه (در کل کمی بیش از 300،000 یورو) می توانید با کمترین هزینه اقامت اروپا را دریافت کنید. در ازای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ویزای اقامت 5 ساله به شما اعطا می شود. برای حفظ و تمدید ویزای سرمایه گذار نیازی به زندگی در کشور نیست. با این حال تابعیت تنها پس از هفت سال اقامت قابل دریافت است.

رویه اخذ اقامت یونان با خرید ملک  نسبتاً سریع است و و از زمان سرمایه گذاری حدود 40 روز طول می کشد تا کارت اقامت صادر شود، همچنین قوانین مطلوب خانوادگی برای افراد تحت تکفل وجود دارد. از نکات قابل توجه خرید ملک در یونان، امکان اخذ اقامت یونان برای فرد اصلی، همسر و فرزندان کمتر از 21 سال است.

• 250.000 یورو، سرمایه گذاری در یونان

• اقامت دائم اروپا

• حرکت آزاد در منطقه شینگن

• تابعیت یونان پس از 7 سال زندگی بدون وقفه

خرید ملک در ترکیه

اقامت پرتغال از طریق خرید ملک

کشور پرتغال با سرمایه گذاری در ملک با حداقل 350،000 یورو و اثبات درآمد سرمایه گذاری از منبع دیگری، به کل خانواده شما تابعیت اعطا می کند. ویزای شما می تواند هر دو سال تمدید شود، به شرط اینکه هر دو سال به مدت دو هفته در این کشور بمانید. پرتغال همچنین یکی از ارزان ترین کشورهای اروپای غربی است و یک فرد با هزینه کمتر از 2000 دلار در ماه در این کشور زندگی می کند.

یکی از جذاب ترین گزینه ها امکان درخواست اقامت دائم و تابعیت پس از 6 سال بدون نیاز به اقامت در پرتغال است. در واقع، در پرتغال می توان تابعیت را بدون اقامت متقاضی در این کشور اعطا کرد. کارت اقامت پرتغال که از طریق برنامه ویزای طلایی اعطا می شود، به دارنده اجازه می دهد تا در سراسر منطقه شینگن اتحادیه اروپا سفر کند.

لازم به ذکر است که این اقامت موقت پس از 5 سال به اقامت دائم تبدیل شده و سپس بعد از 6 سال امکان درخواست برای اخذ پاسپورت پرتغال فراهم می شود.

• 350000 یورو خرید ملک در پرتغال ( خانه ، آپارتمان ، ویلا)

• واجد شرایط اقامت دائم در اتحادیه اروپا است

• حرکت آزاد در منطقه شینگن

• تابعیت پس از 6 سال زندگی بدون وقفه

البته  در حال حاضر اخذ اقامت پرتغال از طریق خرید ملک برای شهروندان ایرانی با مشکل مواجه شده است

نوشته دیگر :   خرید انواع پرینتر و فتوکپی استوک

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری 500.000 یورویی در املاک و مستغلات، خرید ملک (خانه، آپارتمان، ویلا) به متقاضیان داده می شود. درخواست اقامت دائم اسپانیا پس از پنج سال زندگی در این کشور  و درخواست تابعیت پس از ده سال زندگی تمام وقت در اسپانیا امکان پذیر است. همچنین همسر و فرزندان زیر 16 سال می توانند اقامت دریافت کنند.

اگر چه اجازه اقامت موقت در این کشور به راحتی قابل تمدید است، اما مسیر دستیابی به اقامت دائم و تابعیت نیاز به اقامت سرمایه گذار و خانواده آنها در اسپانیا دارد.

• 500،000 یورو خرید ملک در اسپانیا

• اقامت دائم در اتحادیه اروپا

• حرکت آزاد در منطقه شینگن

• دریافت تابعیت پس از 10 سال زندگی بدون وقفه در اسپانیا (غیر اتحادیه اروپا)

اقاامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اقامت قبرس از طریق خرید ملک

متقاضیان می توانند از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات اقامت دائم قبرس را دریافت کنند. جهت دریافت اقامت قبرس نیاز به سرمایه گذاری 300000 یورو در املاک است. ویزای اقامت ظرف دو ماه اعطا می شود و کل خانواده را تحت پوشش قرار می دهد، که شامل والدین متقاضی اصلی و همسر به علاوه فرزندان وابسته تا 25 سالگی است. ویزای اقامت مادام العمر معتبر است و می تواند به افراد تحت تکفل و همسر منتقل شود.

اخذ اقامت دائم سهولت سفر در سرتاسر اتحادیه اروپا را فراهم می کند و هر دو سال یک بار فقط به یک عضو خانواده از قبرس نیاز دارد

• 300000 یورو املاک و مستغلات (گزینه ویزای طلایی)

• تابعیت و گذرنامه اروپایی خانواده در مدت 6 ماه

• حرکت آزادانه در داخل اروپا و انگلیس با استفاده از گذرنامه قبرس (ID)

قبرس از جمله کشورهایی است که سخت‌گیری زیادی در مورد حضور در این کشور نداشته و می‌توانید هر دو سال یکبار وارد این کشور شوید. اما برای اخذ شهروندی قبرس باید حتما یک سال را به طور کامل در این کشور باشید. جالب است بدانید که با پاسپورت قبرس می‌توانید  به ۱۷۳ کشور دنیا سفر کنید.

اقامت قبرس از طریق خرید ملک

اغلب خریداران بالقوه تصمیم می گیرند بهترین کشور را برای سرمایه گذاری خود و مقصدی ایده آل برای زندگی با مزایای بسیار انتخاب کنند. اگر شما هم به دنبال دلیل خوبی جهت انتخاب یک کشور برای خرید ملک هستید، خوب است دلایل جذب افراد به بازار املاک و مستغلات ترکیه را بدانید:

• ترکیه یکی از سریع ترین اقتصادهای جهان را دارد و بازار املاک از این واقعیت سود می برد.

• قیمت املاک فروشی در ترکیه بسیار ارزان تر از املاک مشابه در سایر کشورهای اروپایی است.

• بازار املاک و مستغلات در ترکیه برای هر بودجه انتخاب عالی از املاک را برای فروش ارائه می دهد.

• هزینه های زندگی (مسکن، غذا، پوشاک، خدمات) کاملاً پایین است. شما یک کیفیت عالی با قیمت عالی دریافت خواهید کرد.

• روند خرید ملک روان است; طی چند سال گذشته، دولت ترکیه روند خرید را ساده کرده است، خرید ملک می تواند ظرف یک هفته پس از انتخاب ملک برای امضای سند مالکیت به پایان برسد.

• سیستم مالیاتی ایده آل (مالیات بر دارایی کم)

• امکان افتتاح حساب های بانکی در بانک های بین المللی در سراسر جهان

• سود بالا: سود املاک و اجاره در ترکیه هر ساله در حال افزایش است که سرمایه گذاری در ملک را بسیار سودآور می کند.

• موقعیت ترکیه بر روی نقشه جهان و دسترسی آسان: ترکیه در بین آسیا و اروپا واقع شده است، به معنای واقعی کلمه در وسط جهان قرار دارد. سیستم حمل و نقل ترکیه دسترسی آسان از اکثر نقاط جهان را تضمین می کند.

• ترکیه دارای آب و هوای عالی، طبیعتی زیبا، مکان های تاریخی دیدنی و غذاهای متنوع است.

همانطور که در بالا ذکر کردیم، مالک بودن در ترکیه یک امتیاز است و دارای مزایای زیادی است. از دیگر مزایای آن می توان به محیط چند فرهنگی، هزینه کم زندگی، تاریخ غنی و همچنین روند سرمایه گذاری آسان و قابل اعتماد اشاره کرد. اگر به دنبال سرمایه گذاری سودآور، و مکانی برای گذراندن تعطیلات یا زندگی دائمی هستید، ترکیه گزینه مناسبی برای شماست.