دیجیتال مارکتینگ و سئو

معرفی موتور جستجوی Bing

موتور جستجوی Bing

از زمانیکه شرکت مایکروسافت موتور جستجوی خود رو با نام Bing معرفی کرد توجه خیلی از وبمسترها و فعالان زمینه سئو و بهینه سازی رو به خود جلب کرده. موتور جستجوی Bing بعد از گوگل در رتبه دوم وایس تاده و انتظار میره در سالای پیش رو سهم بیشتری از کاربران اینترنتی رو به خود جلب کنه. هم اینکه بعد از مدتا اولین باره که یه حریف تقریبا قوی واسه گوگل پیدا شده که میشه تا حدی به اون امیدوار بود. با اینکه گوگل نقش و اهمیت بالایی در اینترنت و تبلیغات داره شاید وجود یه حریف جدی بتونه موجب سرویس دهی بهتر و تلاش بیشتر واسه حفظ کاربران شه. در تقابل میان موتورهای جستجوی بینگ و گوگل کاربران اینترنتی برنده هستن.

موتور جستجوی Bing در ماه آوریل ۲۰۱۲، ۱۵٫۴ درصد از بازار رو در دست داشت که الان به ۱۶٫۹ درصد زیاد شده و بازم روند صعودی خود رو داراس.

موتور جستجوی بینگ چقدر فرق داره؟

در نگاه اول عکس پس زمینه در صفحه اصلی جستجوی Bing توجه کاربران رو به خود جلب میکنه. این تصاویر که بسیار سبک بوده و با سلیقه انتخاب می شن، نقش بالایی در جذب کاربران به این موتور جستجو داشتن. بعد از وارد کردن کلید واژه و جستجو شما با صفحه ای ساده روبرو میشین که یافته های اون برخلاف بقیه رقبای گوگل کاربردی، در رابطه و به درد بخور هستن، همین امر موجب شده تا بینگ رو به عنوان رقیبی جدی واسه موتور جستجوی گوگل بشناسیم.

موتور جستجوی bing

با اینکه یافته های موتور جستجوی Bing مناسب و مربوط به جستجوی کاربرانه ولی رتبه بندی در اون فرق بسیار زیادی با چیزی که در گوگل مشاهده میکنیم داره، همین امر موجب جلب نظر متخصصین سئو واسه فعالیت روی این بازار جدید میشه. تقریبا میشه گفت که فرقی نمی کنه که شما جستجوی خود رو در Bing انجام بدین یا گوگل، به هر حال به نتیجه مورد نظر خود می رسین. مثلا اگه عبارت “ساخت نقشه سایت” رو در هر دو سایت جستجو کنین یافته های متفاوتی رو تماشاگر هستین، حتی در مواردی ممکنه که رتبه اول نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول یافته های موتور جستجوی Bing نباشه.

مقایسه یافته های موتور جستجوی بینگ و گوگل

مهمترین مسئله واسه یه کارشناس سئو شناخت الگوریتم موتور جستجوی بینگه چون فقط از این روش میشه راه رسیدن به رتبه مناسب در یافته ها رو شناسایی کرد. فرق میان الگوریتم بینگ و گوگل به طور کامل مشخصه چون یافته های متفاوتی رو به کاربران ارائه میدن، در این مقاله می خوایم عوامل موثر بر بهینه سازی واسه موتور جستجوی Bing رو به شما معرفی کنیم.

عوامل موثر بر رتبه بندی یافته های Bing

بدیش اینه اطلاعات خیلی از الگوریتم و فاکتورهای موتور جستجوی بینگ واسه رتبه بندی یافته ها در دست نیس و نظرات متفاوتی رو میشه از طرف متخصصین سئو در مقالات اینترنتی پیدا کرد. چیزی که اینجا مطالعه میکنین براساس تجربه و جمع بندی کارشناسان وبسیما بوده و نمیشه منبع و دلیل قابل استنادی واسه اون نشون داد.

بک لینک تاثیر کمتری داره

اگه ۱۰ نتیجه اول در موتور جستجوی گوگل و Bing رو واسه یه کلید واژه خاص مقایسه کنیم، حتما سایتایی که در بینگ رتبه مناسبی دارن تعداد بک لینکای زیادی ندارن و به نظر میرسه که این موتور جستجو توجه چندانی به لینک ورودی سایتا نداشته باشه.

خرید بک لینک از سایتای اسپم بی تاثیره

با در نظر گرفتن نبود توجه بینگ به تعداد لینکای ورودی، حتما خرید بک لینک یا رد و بدل کردن اون تاثیری بر رتبه بندی شما نخواد داشت. گوگل هم تازگیا تلاش بر کاهش مهم بودن این عامل و مقابله با خرید و فروش لینک داره. در نتیجه پیج رنک سایت یا صفحه هم بر یافته های اون بی تاثیر هستش.

رعایت نکات مربوط به سئو مطالب

موتور جستجوی بینگ توجه خاص ای به محتویات صفحه داشته و در مقایسه با گوگل نکات مربوط به on-page سئو رو بسیار مهم میدونه. اصول سئو مطالب واسه گوگل و بینگ خیلی فرقی نمی کنه و در واقع براساس جلب رضایت کاربران و کارایی سایت آماده شدن.

توجه خاص به اعتبار سایت

این خبر بدی واسه وبلاگا و سایتای تازه تاسیسه، چون موتور جستجوی Bing توجه خاص ای به اعتبار سایت و سن دامنه داره. سایتایی که اعتبار بالاتری دارن و در مورد برندینگ خود فعالیت میکنن شانس بیشتری واسه کسب رتبه های بالا در یافته های بینگ دارن.

تاریخ انتشار مطلب اهمیت زیادی نداره

سرعت بینگ در ایندکس صفحات جدید به مراتب کمتر از گوگله. هم اینکه برخلاف موتور جستجوی گوگل که به تاریخ منتشر کردن و بروز بودن مطالب اهمیت خاص ای می ده، بینگ این عامل رو خیلی در نظر نگرفته و صفحاتی که زمان زیادی از منتشر کردن اونا میگذره هم در صورت رابطه مفهومی مناسب با عبارت جستجو شده شانس حضور در رتبه های اول تا سوم رو دارن.

رابطه خوب با سایتای فلش

سئو وبهینه سازی سایتهایی که براساس فلش طراحی شدن واسه گوگل چیزی مثل یه کابوسه ولی بینگ رابطه مناسبی با این سایتها داشته و قادر به تشخیص محتویات اوناس.

الان اطلاعات کاملی از الگوریتم موتور جستجوی Bing در دست نیس و فقط با مشاهدات و حدس و فکر عمل میکنیم ولی یکی از مهمترین کارایی که میشه انجام داد ثبت سایت در وبمستر بینگ و توجه به دستورالعملای اون هستش. در مقالات بعدی بلاگسیما اطلاعات بیشتری در مورد Bing Webmaster Tools و امکانات اون منتشر می شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *