سئو

فاکتورهای احتمالی رتبه بندی موتور جستجوی گوگل – ۲

ادامه فاکتورهای احتمالی رتبه بندی موتور جستجوی گوگل – ۱

فاکتورهای backlink

۸۰٫ لینک کردن سن دامنه: Backlink از دامنه های قدیمی تر در مقایسه با دامنه های جدید بهتره.

۸۱٫ تعداد دامنه های لینک شده: تعداد دامنه هایی که به اونا برگشت داده می شه یکی از فاکتورهای رتبه بندی در الگوریتم گوگله.

۸۲٫ تعداد صفحات لینک شده: کل تعداد صفحات لینک کرده (حتی اگه بعضی از اونا روی یه دامنه قرار داشته باشن) یه عامل رتبه بندیه.

۸۳٫ تگ Alt (واسه لینکای تصویری(: متن Alt ورژن تصویری متن anchorاست.

۸۴٫ اعتبار صفحه لینک شده: اعتبار صفحه ای که به اون برگشت شده یه عامل بسیار مهم در رتبه بندیه.

۸۵٫ اعتبار دامنه لینک: اعتبار دامنه ای که به اون برگشت می شه می تونه نقش مستقلی در اهمیت لینک اجرا کنه.

۸۶٫ لینک از رقبا: لینک از بقیه صفحاتی که رتبه بندی شون در SERP برابره واسه رتبه صفحه تو یه کلید واژه خاص ارزشمندتره.

۸۷٫ به اشتراک گذاری صفحه ای که به اون برگشت شده در شبکه های اجتماعی: هرچه صفحه بیشتر به اشتراک گذاشته شه روی ارزش اون موثره.

۸۸٫ لینک از Neighborhoods بد(همسایه) : این می تونه به سایت شما آسیب وارد کنه.

۸۹٫ پستای مهمون: هرچند پستای مهمون می تونه بخشی از یه کمپین سئو کلاه سفید باشه اما لینکایی که از پستای مهمون میاد به اندازه لینکای متنی مهم نیس.

۹۰٫ لینک به دامنه صفحه اصلی که صفحه روی اون نشسته: لینک به صفحه اصلی که به اون برگشت شده می تونه نقش مهمی در آزمایش سایت اجرا کنه.

۹۱٫ لینکای یه طرفه: این یه بحث مهم در سئو استو یعنی اینکه کلا ما از اونا پیروی نمی کنیم.

۹۲٫ تنوع نوع لینکا: داشتن درصد بالای غیرمعمول لینک از یه منبع می تونه نشونه webspam باشه.

۹۳٫ لینکای پشتیبانی شده یا بقیه کلمات دور و بر لینک: کلماتی مانند اسپانسر، شرکای لینک و لینکای پشتیبانی شده، می تونه ارزش لینک شما رو کم کنه.

۹۴٫ لینکای متنی: لینکایی که داخل محتوای یه صفحه جاسازی شدن در مقایسه با لینکایی که تو یه صفحه خالی یا هرجایی از صفحه قرار دارن، قدرتمندتراند. یه مثال خوب از لینک متنی، بک لینک از گستوگرافیکه.

بک لینک

۹۵٫ تعداد زیادتر از اندازه تغییر راه ۳۰۱ به صفحه: لینکایی که از تغییر راه ۳۰۱می آید باعث ضعیف شده بعضی یا تموم PR می شه.

۹۶٫ متن Anchor بک لینک: Anchor معمولا توضیح دقیق تری از صفحه وب ارائه میده نسبت به خود صفحه.

۹۷٫ متن لینک Anchor داخلی: این متن نشونه دیگه در رابطه بودنه، با اینکه متفاوت از متن Anchor بکلینکه. متن Anchor در مقایسه با قبل از اهمیت کمتری برخورداره اما بازم نشونه ضعیفی از در رابطه بودنه.

۹۸٫ دادن عنوان لینک: عنوان لینک به عنوان یه نشونه ضعیف ربط داشتن استفاده می شه.

۹۹٫ TLD کشوری که دامنه به اون برگشت شده: لینک گرفتن از کشورهایی که پسوند دامنه شون سطح بالا هستش. de, .cn, .co.uk به شما در کسب رتبه بهتر در اون کشور کمک می کنه.

۱۰۰٫ محل لینک در محتوا: بهتره لینک رو در اول محتوا بیارین تا در انتهای اون.

۱۰۱٫ محل لینک در صفحه: این که لینک در کجای صفحه ظاهر می شه مهمه. عموما لینکایی که در محتوا جاسازی می شه قوی تر از لینک هاییه که در حاشیه بالایی، پایینی یا بغل دستی صفحه قرار میگیره.

۱۰۲٫ ربط داشتن دامنه لینک: لینک از سایتی که فعالیت مشابه شما داره خیلی موثرتر از سایت غیرمرتبطه.

۱۰۳٫ اندازه ربط داشتن صفحه: لینک از صفحه ای که خیلی به محتوای صفحه شما نزدیکه بسیار قوی تر از یه صفحه غیرمرتبطه.

۱۰۴٫ متن دور و بر دیدگاه لینک: گوگل تشخیص میده لینکی که به سایت تون فرستاده شده یه پیشنهاده یا یه بررسی منفی. لینکایی که در دور و بر شون دیدگاه مثبت هست قوی تر هستن.

۱۰۵٫ کلید واژه در عنوان: گوگل علاقه دوبرابر به لینکایی داره که در عنوان شون کلید واژه اون صفحه رو دارن.

۱۰۶٫ سرعت لینک مثبت: سایتی که سرعت لینک مثبت داره معمولا افزایش SERP به دست می آورد.

۱۰۷٫ سرعت لینک منفی: سرعت لینک منفی می تونه به طور زیادی رتبه تون رو کم کنه چون نشونه کاهش محبوبیته.

۱۰۸٫ لینک از صفحات “ Hub ”: گرفتن لینک از صفحاتی که در مورد یه موضوع خاص منابع تاپ (or hubs) حساب می شن، به شما یه treatment خاص میده.

۱۰۹٫ لینک از سایتای معتبر: لینک از سایتایی که معتبر حساب می شن نسبت به سایتای کوچیک و با فعالیت کم، موجب محبوبیت بیشتری براتون می شه.

۱۱۰٫ لینک کردن به عنوان منبع ویکیپدیا: با اینکه لینکا یه طرفه ان اما بسیاری فکر می کنن گرفتن لینک از ویکیپدیا باعش افزایش اطمینان و اعتبار از دید موتورهای جستجو می شه.

۱۱۱٫ همکاری ظهور: کلماتی که دور و بر بک لینک ظاهر می شن به گوگل کمک می کنن تا بدونه این صفحه درباره چیه.

۱۱۲٫ سن بک لینک: براساس یه Google patent لینکای قدیمی تر در مقایسه با لینکای جدید از قدرت بیشتری در رتبه بندی بهره مند هستن.

۱۱۳٫ لینک از سایتای واقعی در مقایسه با صفحات ساختگی: گوگل امتیاز بیشتری به لینکایی که از سایتای واقعیه در مقایسه با وبلاگای ساختگی میده. گوگل از نام تجاری و تعامل کاربران به عنوان نشونه ای واسه تشخیص این دو نوع سایت استفاده می کنه.

۱۱۴٫ مشخصات لینک طبیعی: یه سایت با مشخصات لینک طبیعی رتبه بالاتری می گیره و واسه به روزرسانی هم ماندگارتره.

۱۱۵٫ لینکای دوطرفه: Google’s Link Schemes صفحاتی که رد و بدل کردن لینک زیادتر از اندازه دارن به عنوان یه طرح لینک واسه جلوگیری لیست کرده.

۱۱۶٫ لینکای محتوایی تولیدشده به وسیله کاربران: گوگل می تونه لینکایی که به وسیله UGC یا صاحب یه سایت واقعی تولید شده رو تشخیص بده و بین این دو فرق زیادی هست.

۱۱۷٫ لینک از ۳۰۱ : لینک از تغییر راه ۳۰۱ در مقایسه با لینک مستقیم ممکنه کمی به خوشنامی تون خدشه وارد کنن هر چند که هر دو لینک مثل هم هستن.

۱۱۸٫ میکروفرمت Schema.org : صفحاتی که میکروفرمت رو پشتیبانی می کنن نسبت به اونایی که نمی کنن، رتبه بالاتری می گیرن. این منتهی به افزایش مستقیم یا SERP CTR بالاتر می شه.

۱۱۹٫ لیست DMOZ : بسیاری می گن که گوگل لیست سایتای DMOZ رو واسه اطمینان بیشتر ارائه می کنه.

۱۲۰٫ رتبه اطمینان سایت لینک دهنده: سطح اعتماد سایتی که به شما لینک می کنه، مشخص می کنه که چقدر رتبه اطمینان به سایت شما منتقل می کنه.

۱۲۱٫ تعداد لینکای خروجی در صفحه: رتبه صفحه محدوده. یه لینک در صفحه با ۱۰۰ا OBLs، PR کمتری رو در مقایسه با صفحه ای که فقط تعداد کمی OBLs داره، قبول می کنه.

۱۲۲٫ بازارهای نمایش لینک: به دلیل سطح spamming ممکنه گوگل به شکل زیادی لینکای از بازارهای نمایش رو بی ارزش کنه.

۱۲۳٫ تعداد کلمات محتوای لینک: لینک از پستی که ۱۰۰۰ کلمه داره ارزشمندتر از لینکیه که تو یه متن ۲۵ کلمه ای قرار داره.

۱۲۴٫ کیفیت محتوای لینک دهنده: لینک از یه نوشته بی کیفیت یا تکراری از نظر ارزش با یه محتوای چندرسانه ای و با کیفیت برابر نیس.

۱۲۵٫ لینکای صفحات خاص ( Sitewide ) : لینکای صفحات خاص “فشرده شده” هستن و تنها یه لینک حساب می شن.

۱۲۶٫ کلیک طبیعی از راه اندازه واسه یه کلید واژه: صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR می گیرن ممکنه واسه یه کلید واژه خاص افزایش SERP داشته باشن.

۱۲۷٫ CTR طبیعی واسه همه کلمات کلیدی: CTR طبیعی صفحه واسه همه کلمات کلیدی موجب کسب رتبه می شه واسه نشونه تعامل با کاربر.

فاکتورهای تعامل با کاربر

۱۲۸٫ اندازه خروج: اندازه خروج روشیه که گوگل از اون واسه تست کیفیت صفحه استفاده می کنه. مطمئنا وقتی افراد خیلی سریع از صفحه خارج می شن اون صفحه خوب نیس.

۱۲۹٫ ترافیک مستقیم: گوگل از اطلاعات کروم واسه تشخیص اینکه ادما از سایت بازدید می کنن و هر چند وقت یه بار، استفاده می کنه. سایتایی که ترافیک مستقیم زیادی دارن کیفیت بالاتری نسبت به سایتایی ترافیک مستقیم شون کمتره، دارن.

۱۳۰٫ ترافیک برگشتی: گوگل برسی می کنه که افراد پس از مشاهده سایت یا صفحه دوباره به اون برمی گردن یا خیر. سایتایی که بازدیدکنندها همیشه از اون بازدید می کنن رتبه بهتری دریافت می کنن.

۱۳۱٫ سایتای بلاک شده: گوگل به کار گیری این ویژگی رو در کروم متوقف کرده اما Panda بازم از اون به عنوان نشونه کیفیت استفاده می کنه.

۱۳۲٫ Bookmarks کروم : گوگل اطلاعات کروم رو جمع آوری می کنه. صفحاتی که در کروم Bookmarks دریافت می کنن افزایش رتبه دارن.

۱۳۳٫ اطلاعات نوار وسیله ( Toolbar ) گوگل: گوگل از اطلاعات نوار وسیله به عنوان نشونه ای واسه رتبه بندی استفاده می کنه. علاوه بر سرعت بارگذاری صفحه و نرم افزارهای داغون کننده مشخص نیس که گوگل چه اطلاعاتی از نوار وسیله استفاده می کنه.

۱۳۴٫ تعداد نظرات: صفحه ای که تعداد زیادی کامنت در اون هست نشونه تعامل با کاربر و کیفیت سایته.

۱۳۵٫ زمان سکون ( Dwell Time ) : گوگل توجه زیادی به Dwell Time می کنه یعنی اندازه وقتی که افراد بعد از اومدن از جستجوی گوگل به صفحه شما در اون می گذرونن. هرچه افراد زمان بیشتری سپری کنن نشونه کیفیت بالاتر سایت شماس.

۱۳۶٫ تازگی سزاوار سوال: گوگل به صفحات جدید واسه جستجوهای خاص یه بهبود رتبه میده.

۱۳۷٫ تنوع سزاوار سوال: ممکنه گوگل واسه کلمات کلیدی مبهم تنوعی به SERP اضافه کنه، مانند : Ted WWF یا ruby قوانین الگوریتمای خاص

۱۳۸٫ گذشته جستجوی افراد: سایتایی که موقع ورود به گوگل بیشتر اونا رو بازدید می کنین SERP bump واسه جستجوی شما دریافت می کنن.

۱۳۹٫ گذشته جستجوی کاربران: زنجیره جستجو، یافته ها رو واسه جستجوهای بعدی تحت تاثیر قرار میده.

۱۴۰٫ هدف قرار دادن ژئو: گوگل به سایتایی که IP سرور منطقه ای و نام دامنه خاص یه کشور داره، گوگل به اونا بهتر می دونه.

۱۴۱٫ جستجوی ایمن: یافته های جستجو با کلمات دشنام یا محتواهای مربوط به بزرگسالان واسه آدمایی که جستجوی ایمن رو فعال می کنن، نشون داده نمی شه.

۱۴۲٫ گوگل پلاس سیرکل: گوگل یافته های بیشتری رو واسه نویسندگان و سایتایی که شما به گوگل پلاس سیرکل اضافه کردین، نشون میده.

۱۴۳٫ شکایات DMCA : گوگل صفحاتی که شکایات DMCA داره رو کاهش رتبه ( downranks ) میده.

۱۴۴٫ تنوع دامنه: به روزرسانی به اصطلاح Bigfoot دامنه های بیشتری رو به هر صفحه SERP اضافه می کنه.

۱۴۵٫ جستجوهای معامله ای: بعضی وقتا گوگل یافته های متفاوتی واسه کلمات کلیدی مربوط به خرید مانند پرواز، نمایش میده.

۱۴۶٫ جستجوی منطقه ای: گوگل معمولا جستجوی منطقه ای گوگل پلاس رو در بالایSERP طبیعی قرار میده.

۱۴۷٫ باکس اخبار گوگل: کلمات کلیدی مشخص باعث یه باکس اخبار گوگل می شه.

۱۴۸٫ ارجحیت برنده های بزرگ: گوگل واسه جستجوهای مشخص و کوتاه به برنده های بزرگ کمک می کنه.

۱۴۹٫ یافته های خرید: گوگل بعضی وقتا یافته های خرید گوگل رو در SERPs طبیعی نمایش میده.

۱۵۰٫ یافته های یه سایت واسه برنده ها: دامنه یا کلمات کلیدی برند منتهی به چندین نتیجه واسه یه سایت می شه.

سیگنالهای شبکه های اجتماعی

۱۵۱٫ تعداد تویتا ( Tweets ) : لایک کردن لینک و تویت کردن صفحه بر رتبه اون در گوگل هم تاثیر میذاره.

۱۵۲٫ اعتبار حساب کاربری کاربران تویتر: تویت شدن به وسیله یه صفحه معتبر و قدیمی که میلیونا دنبال کننده داره در مقایسه با یه صفحه جدید و کم تاثیر، خیلی تاثیرگذارتره.

۱۵۳٫ تعداد لایکای فیسبوک: با اینکه گوگل خیلی از اکانتای فیسبوک رو نمی بینه اما تعداد لایکایی که یه صفحه در فیسبوک میگیره رو به عنوان نشونه ضعیفی واسه رتبه بندی حساب می کنه.

۱۵۵٫ اعتبار حساب کاربری کاربران فیسبوک: مثل تویتر لایکا و به اشتراک گذاشتنایی که به وسیله یه صفحه محبوب باشه تاثیرگذارتره.

۱۵۶٫ پینای Pinterest: Pinterest یه حساب رسانه های اجتماعی محبوب با اطلاعات عمومی زیاده. گوگل پینای Pinterest رو یه سیگنال اجتماعی به حساب می آورد.

۱۵۸٫ تعداد گوگل پلاس: با اینکه اعلام داشتن که گوگل پلاس تاثیر مستقیمی نداره اما باورش سخته که اونا شبکه اجتماعی خودشون رو قبول نکنن.

۱۵۹٫ اعتبار حساب کاربری کاربران گوگل پلاس: منطقیه که گوگل تاثیر بیشتری به اکانتای معتبر نسبت به اکانتای کم دنبال کننده بده.

۱۶۰٫ اصل شناخته شده: در یافته های جستجو اطلاعاتی که مربوط به پروفایلای آنلاین تایید شده نسبت به محتواهای بدون تایید رتبه بالاتری داره.

۱۶۱٫ نشونه های اجتماعی ربط داشتن: گوگل از اکانتی که محتوا رو به اشتراک گذاشته و متنهای دور و بر لینک به عنوان اطلاعات ربط داشتن استفاده می کنه.

۱۶۲٫ سطح سیگنالای اجتماعی سایت: گسترش نشونه های اجتماعی سایت موجب افزایش اعتبار کلی سایت و در نتیجه دیده شدگی بیشتر در جستجوها می شه. نشونه های برند

۱۶۳٫ متن Anchor اسم برند: متن Anchor بسیا ساده س! اما یه سیگنال برند بسیار قویه.

۱۶۴٫ جستجوهای برند: خیلی ساده س!، افراد برنده ها رو جستجو می کنن. اگه افراد سایت شما رو در گوگل جستجو کنن، گوگل به این موضوع در تعیین یه برند توجه می کنه.

۱۶۵٫ سایت باید صفحه فیسبوک و لایک داشته باشه: برنده ها باید صفحه فیسبوک با تعداد لایک زیاد داشته باشن.

۱۶۶٫ سایت باید پروفایل تویتر با فالورهای زیاد داشته باشه: پروفایل تویتر با فالورهای زیاد نشونه محبوبیت یه برنده.

۱۶۷٫ صفحه رسمی لینکدین: بیشتر کار و کاسبیای واقعی صفحه لینکدین دارن.

۱۶۸٫ لیست کارمندان در لینکدین: داشتن پروفایل لینکدینی که نشون بده این افراد واسه شرکت شما کار می کنن یه نشونه برند بودنه.

۱۶۹٫ قانونی بودن حساب شبکه اجتماعی: یه شبکه اجتماعی با ۱۰۰۰۰ دنبال کننده و ۲ تا پست فرق داره با یه حساب ۱۰۰۰۰ فالوری قوی با تعاملات بسیار.

۱۷۰٫ اشاره کردن ( Mention ) به برند در سایتای خبری: برنده های واقعا بزرگ در سایتای خبری گوگل همیشه منشن می شن. حتی بعضی از برنده ها فید خبری گوگل خودشون رو دارن.

۱۷۱٫ اشاره دوطرفه: برنده ها منشن می شن بدون اینک به اونا لینک داده شه.

۱۷۲٫ تعداد مشترکین RSS : با در نظر گرفتن اینکه گوگل صاحب سرویس محبوب – Feedburner RSSه، از اطلاعات مشترکین RSS به عنوان نشونه برند بودن و محبوبیت استفاده می کنه.

۱۷۳٫ محل سکونت با فهرست منطقه ای گوگل پلاس: یه کار و کاسبی واقعی دارای دفتره. گوگل از اطلاعات محل سکونت واسه تشخیص اینکه یه سایت برنده یا خیر استفاده می کنه.

۱۷۴٫ سایت جزو کار و کاسبیای پرداخت کننده مالیاته: گوگل نگاه می کنه که سایت جزو کار و کاسبیای پرداخت کننده مالیاته یا نه.

فاکتورهای On-Page (Web Spam)

۱۷۵٫ مجازات پاندا: سایتایی که کیفیت محتوای اون پایینه بعد از مجازات پاندا در جستجو کمتر دیده می شه.

۱۷۶٫ لینک به Neighborhoods بد: لینک کردن به سایتای نامربوط به دیده شدگی شما در جستجو آسیب می زنه.

۱۷۷٫ تغییر راه: تغییر راه اصلا نباید اتفاق بیفته. چون نتنهاموجب جریمه بلکه باعث ایندکس شدن دوباره هم می شه.

۱۷۸٫ پاپ آپ یا تبلیغات پرت کننده حواس: پاپ آپ یا تبلیغات پرت کننده حواس نشون دهنده پایین بودن کیفیت سایته.

۱۷۹٫ بهینه سازی زیادتر از اندازه سایت: شامل فاکتورای on-page مانند انباشتن کلمات کلیدی و تگ عنوان و چیدمان افراطی کلمات کلیدی.

۱۸۰٫ بهینه سازی زیادتر از اندازه صفحه: خیلی از افراد گزارش کردن که پاندا رو دوست ندارن در نتیجه پنگوئن صفحه رو به شکل تکی روش زوم کرد.

۱۸۱٫ تبلیغات بالای فلد ( Fold ) : الگوریتم طرح بندی صفحه سایتایی رو که تبلیغات زیاد و محتوای کم در بالای Fold )حاشیه( دارن رو جریمه می کنه.

۱۸۲٫ مخفی کردن لینکای وابسته: تلاش زیاد واسه مخفی کردن لینکای وابسته می تونه منتهی به یه جریمه شه.

۱۸۳٫ سایتای وابسته: روشنه که گوگل طرفدار سایتای وابسته نیس و سایتایی که با لینکای وابسته پول در میارن بیشتر تحت نظر هستن.

۱۸۴٫ تولید خودکار محتوا: گوگل طرفدار تولید خودکار محتوا نیس و اگه شک کنه که سایت شما محتوای تولید شده کامپیوتری منتشر می کنه، این منتهی به جریمه و ایندکس شدن دوباره می شه.

۱۸۵٫ نشانی IP به عنوان اسپم علامت زده شه: اگه نشانی IP سرور اسپم شه ممکنه به کل سایت روی سرور آسیب بزنه.

۱۸۶٫ اسپم شدن تگ متا: انباشته شدن کلید واژه در تگ متا هم می تونه اتفاق بیفته. اگه گوگل فکر کنه که شما کلید واژه رو به تگ متا اضافه کردین تا با الگوریتم گوگل بازی کنین ممکنه سایت تون رو جریمه کنه.

فاکتورهای Off-Page (Web Spam)

۱۸۷٫ حمله غیر طبیعی لینکا: حمله یهویی لینکا نشونه مطمئنی از لینکای ساختگیه.

۱۸۸٫ مجازات پنگوئن: سایتایی که مورد مجازات پنگوئن قرار گرفتن به طور زیادی در جستجو کمتر دیده می شن.

۱۸۹٫ مشخصات لینک با درصد بالای کیفیت پایین: خیلی از لینکای از منابع، معمولا با به کار گیری سئو کلاه سیاه س و نشونه بازی کردن با سیستمه.

۱۹۰٫ رابطه دامنه لینک کننده: سایتایی که تعداد خیلی غیرعادی زیادی لینک از سایتای نامربوط دارن واسه پنگوئن حساسیت برانگیزند.

۱۹۱٫ اخطار لینکای عجیب: گوگل هزاران اخطار Google WebmasterTools و پیام کشف لینکای عجیب فرستاد. این معمولا قبل از افت رتبه اتفاق میفته)البته نه % ۱۰۰ مواقع)

۱۹۲٫ لینک از C IP کلاس برابر: گرفتن حجم عجیب لینک از سایتایی با IPسرور برابر می تونه نشونه ساخت لینک شبکه وبلاگ باشه.

۱۹۳٫ متن Anchor سمی: داشتن متن Anchor سمی می تونه نشونه اسپم یا سایت هک شده باشه. هم اینکه می تونه به رتبه سایت هم آسیب برسونه.

۱۹۴٫ راهنمای مجازات: گوگل راهنمای مجازات هاش رو منتشر کرده، مانند مجازات علنی Interflora

۱۹۵٫ فروش لینک: فروش لینک شک نداشته باشین می تونه روی رتبه نوار ابزارتون تاثیر بزاره و به دیده شدگی تون در جستجو آسیب بزنه.

۱۹۶٫ Sandbox گوگل : سایتای جدیدی که یکدفعه حجم خیلی از لینک دریافت می کنن بعضی وقتا در Sandbox گوگل قرار می گیرن که موجب می شه دیده شدگی اونا در جستجو به طور موقت محدود شه.

۱۹۷٫ رقص گوگل: رقص گوگل به طور موقت رتبه بندیا رو تکون میده. این روشیه واسه تشخیص اینکه یه سایت تلاش داره با الگوریتمای گوگل بازی کنه یا نه.

۱۹۸٫ وسیله Disavow : به کار گیری وسیله Disavow می تونه باعث حذف جریمه دستی یا الگوریتمی سایتایی که قربونی سئو منفی بودن، شه.

۱۹۹٫ درخواست تجدید نظر :درخواست تجدید نظر موفق می تونه باعث ورداشته شدن جریمه شه.

۲۰۰٫ طرحای لینک موقت: گوگل لینکای غیر معتبر و ساخته شده به وسیله خود افراد رو شناسایی و به سرعت حذف می کنه.

منبع : http://fumblog.um.ac.ir/fumindex.php?blogId=569