برگزیده

رازهای ایجادانگیزه دررای دهندگان

رازهای ایجادانگیزه دررای دهندگان

انگیزه در رای

انگیزه  در رای به دو دسته تقسیم می گردد

دسته اول درونی

دسته دوم برونی

انگیزه دررای

بعنوان یک مشاور انتخاباتی به شدت معتقدم که بزررگترین عامل موفقیت در هر برنامه رابطه مستقیمی با میزان انگیزه و میزان ایجاد انگیزه دررای میان تیم و افراد مقابل خود دارد.

اری از انگیزه در رای می­توان به تقویت کننده­ هایی چون پول، تایید، محبت، احترام، نمره. و از تقویت کننده­ های درونی می­توان به رضایت خاطر و احساس خوب از یادگیری

اشاره کرد. آنچه که بیشتر موجب رفتار خود جوش می­شود، انگیزه درونی است. هدف عمده فعالیت­های انتخاباتی ایجاد و توسعه و بهبود انگیزه رای دهندگان برای دادن

رای و دوم برای انگیزه دررای عمومی به کاندیدای خاص است.

انگیزه دررای

انگیزه دررای

 


لطفا فیلم برترین مشاور انتخاباتی کشور مازیار میر در آپارات https://www.aparat.com/v/iQnaX مشاهده فرمایید.


شما با ایجاد و بهبود تدریجی رویه های موجود از انگیزه­های بیرونی به سمت انگیزه­های درونی تغییر وضعیت داده و رای های فراری و ممتنع و یا… را بسوی خود هدایت نمائید.

انگیزه دررای

تفاوت اساسی رای دهندگان با انگیزه درونی با افراد دارای انگیزه بیرونی ان است که مردمی  با انگیزه درونی احساس کفایت بیشتری در خود دارند و کمتر به دیگران اجازه می­دهند که محرک رفتارهای درست و یا غلطشان شوند.این در حالی است که شمن سعی در جلوگیری از رای دادن مردم با تمام قدرت و مخصوصا با کشتن انگیزه رای دهندگان ایجاد جو بد در عموم مردم دارد که این مسئله در کوتاه مدت و بلند مدت بسیارر خطرناک است.

باید توجه فرمائید که مردمی که دارای انگیزه کافی و قوی هستند ، خود تعیین کننده رفتارها هستند و به خاطر کفایتی که در خود احساس می­کنند، باور دارند که می­توانند با رفتارشان بر محیط خود تأثیر بگذارند.

این گروه از دانش ­آموزان با انگیزه درون­گرا، تصورشان این است که موفقیت و عدم موفقیت در تحصیل به خاطر نحوه رفتار صحیح یا غلط خودشان است.

 اما برخلاف آنها، دانش ­آموزان با انگیزه برون­گرا، احساس بی­کفایتی یا کفایت کم داشته و همواره تصور می­کنند که موفقیت آن­ها تحت تأثیر عوامل محیطی نظیر معلم و سوالات سخت است. این گروه از دانش ­آموزان حتی اگر درس بخوانند، باز هم موفقیت چندانی نخواهند داشت. چرا که اندک تلاش آنها به خاطر همان انگیزه بیرونی، همچون فرار از تنبیه یا کسب خواسته معلم است. اینان در صورت کسب موفقیت اندک هم آن را به شانس و تصادف نسبت می­دهند و نه به تلاش و استعداد خود.

این دانش ­آموزان حتی اگر نیم ­نگاهی به موفقیت داشته باشند، آنقدر آن را صعب ­الوصول می­دانند که دست به عمل نمی­زنند، در نتیجه هرگز طعم موفقیت را نخواهند چشید.

انگیزه دررای

انگیزه دررای

 

در حقیقت گام اول در برخورد با این افراد چشاندن طعم موفقیت به آنها و در هم شکستن تصور منفی آنها در مورد دستیابی به موفقیت است. در این صورت است که «موفقیت»، «موفقیت» می­ آورد.

از آنجایی که انسان آمادگی دارد تا فعالیت­ها و تصوراتش را تعمیم دهد، موفقیت در یک درس منجر به موفقیت در دروس دیگر می­شود و این موضوع در مورد دروس اصلی هر رشته مهم­تر است.

در واقع، ضعف درسی در این دروس منجر به بی­علاقگی به تحصیل و گاهی حتی ترک تحصیل می­شود و البته عکس آن هم صادق است. به همین علت به معلمان دروس اصلی هر رشته توصیه می­شود، شرایط آموزشی و امتحانی را مطلوب نمایند و با ارزشیابی­ های مناسب فضای کلاس را لذت­ بخش کنند.سلامت و مهر  . 

انگیزه دررای

برای افزایش انگیزه در رای و هوادارن برای رای دادن  و سوق دادن آنها به سمت درونی شدن انگیزه ­ها راهکارهای زیر  به کاندیدهای محترم و مشاوران انتخاباتی به شدت توصیه می­شود:

۱- به هیچ عنوان پشت سر رقبا و نمایندگان دوره قبل سخنی نگوئیدو سعی کنید اولویت تجربه ­ها و داستانهای مهم و انگیزشی که برای مردم جذاب و جالب باشد، بیان فرمائید.  احساس موفقیت اولیه، اعتماد به نفس  را باید به شدت به هوادارن و مردم انتقال دهید.این موضوع در مسابقات ورزشی نیز مشهود است(.( کنفرانس مدیریت و رهبری پیشرفته ورزشی

۲- برای موفقیت خودتان هزینه کنید و سطوح طبقاتی و پاداش برای دستندرکاران حتما در نظر بگیرید. منتظر نباشیم تا روزهای اخر و یا کاهش محبوبیت نامزد و یا کاندیدا را رویت کنید بعد دست به جیب شوید . مردم نوکر شما نیستند تا برای شما وقت بگذارند.اگر اینکار را نکنید بزودی باید به پیروز انتخابات تبریک بگوئید.

۳- با احترام گذاشتن به تفاوت­های فردیدر طبقات مختلف جامعه احترام و احترام و بازهم فقط احترام به مردم بگذارید هرگز آنها را با یکدیگر مقایسه نکنید مسخره نکنید تفاوت قائل نشوید.

 ۴- مردم و هوادارانرا  کمتر درگیر مسائل عاطفی منفی و خصوصی نمائید و نسبت به حساسیت­های عاطفی مردم و رای دهندگان احتمالی و غریبه و نا آشنا بسیار باید

دقت فرمائید.کاندیداهای محترم و مشاوران انها باید در کاهش اضطرابها کوشا باشند. سخت­گیری و انضباط شدید در تمام سلسله افراد تیم کاندیدا و یا نامزد انتخاباتی باید

به شدت به چشم بخورد، تبعیض، بیان قضاوت­های منفی و خبرهای ناخوشایند از جمله عواملی است که موجب درگیری ذهنی و کاهش علاقه به رای دادن و مشارکت

مردم می­شود.

۵- بلافاصله پس از نظرسنجیهای ترکیبی (متد جدید دکترمازیار میر در کارگاه آموزشی به کاندیداها و مشاوران انتخاباتی)  یا پرسش های سیستمی، کلیه اعضائ تیم

انتخاباتی و مشاوران ومدیران و…. را از نتیجه کاردقیقا آگاه کنید.

۶- برای اینکه دقیقا اعضاء تیم کاندیداهای محترم انتخاباتی بداند، در طول زمان تا انتخابات به دنبال چه چیزی هستیم و باید ها و نبایدها و مخصوصا بیان اهداف مورد انتظار و خط قرمزها  و...

۷- چگونگی اجرائ برنامه ریزی مدیریت و یادگیری و نحوه انجام  دقیق کار برای تیم انتخاباتی و مشاوران باید  مشخص شود.

۸- به منظور افزایش حس اعتماد بنفس و کفآیت در اعضاء تیم انتخاباتی از انها بخواهیم مطالب اموزش داده شده و برنامه های نماینده ویا نامزد انتخاباتی را به دقت فرا گرفته و به دیگر اعضاء تیم آموزش دهند.

۹- در مورد مشکلات اعضاء تیم انتخاباتی هر روز  ریشه ­یابی نموده جلسات منسجم و دقیق برگزارنموده با یکدیگر و اساتید فن به  تبادل نظر و گفت­ و­گو بنشینیم.

۱۰- تشویق کلامی و مخصوصا غیر کلامی در جلسات، به صورت انفرادی و گروهی و نظام پیشنهادات بسیار بسیار حائز اهمیت است.

۱۱- مطالب و تکنیکهای انتخاباتی و تبلیغاتی  را به ترتیب از ساده به دشوار مطرح کرده و آموزش دهیم

۱۲- از بروز رقابت ناسالم در بین اعضائ تیم به شدت پیشگیری کنیم.

۱۳- در فرایندهای مشاوره و اموزش هرگز متکلم وحده نباشیم و دیگران را حتما به مشارکت دعوت نمائیم.

۱۴- علاقه به تک تک اعضاء تیم انتخاباتی و تعلق خاطر و اهمیت دادن به تک تک آنها، سطح انگیزه ­ها را به شدت افزایش می­دهد.

۱۵- در امر انتخابات هر مدل ان «تهدید» و ارعاب و تحکم هرگز جایی نداشته و ندارد.

۱۶- برای همکاران در تیم انتخاباتی مخصوصا اعضای با انگیزه، خوراک علمی و تبلیغاتی و جدید کافی داشته باشیم.

۱۷- با محول کردن مسئولیت و عنوان به اعضای محترم تیم آنان را به رفتارهای مثبت هدایت و علل کم­ توجهی و بی خیال شدن و یا رجعت به کمپینهای رقبا و… را در آنها به  دقت مورد بررسی قرار دهیم

۱۸- شیوه­ های  مشاوره و تبلیغ و تدریس را از سنتی به شیوه ­های روز تغییر داده و با استفاده از تکنولوژی جدید، حواس پنجگانه رای دهندگان را به کار گیریم و انهارا درگیر نماییم

۱۹- تیم و گروه را اخلاق مدار و اخلاق محور اداره کنیم.

۲۰- تدریس را با طرح مطالب و پرسش­های جالب توجه آغاز کرده و با تحریک حس کنجکاوی، تیم انتخاباتی همه انها را برانگیخته­ تر  از گذشته نماییم.

۲۱- به وضعیت جسمانی تیمانتخاباتیبسیار توجه کرده و علل جسمی بی­ توجهی و کاهش انگیزه آنان را از قبل درک نموده انها را رفع کنیم

۲۲- محیط های کاری تیم انتخاباتی تیم های حامی و پشتیبان و تدارک را با طراحی زیبا و مناسب، جذاب سازیم تا مانع بروز کسالت روحی و روانی افراد گروه شویم. 

۲۳- با فرهنگ و تاریخچه زندگی تک تک افراد تیم و یا محله­ای که در آن زندگی می کنند، آشنا شده و در طول برنامه انتخاباتی با آنها مانوس شویم.

۲۴- به منظور اطلاع از نتیجه فعالیت تیم انتخاباتی و همچنین ارائه بازخورد به موقع و مناسب، گزارش های تیمهای عملیاتی تجسس جاسوسی و جمع اوری اطلاعایت و همچنین تیمهای …. را بلافاصله در جلسه بعد ملاحظه و با رفع اشکالات، جنبه­ های مثبت را تشویق و نکات منفی را حذف نماییم.

۲۵- در دادن پاداش امساک نفرمایید و لطفا و حتما به قولهای خود عمل کنید یادتان باشد بی مایه فتیر است….

۲۶- زمان انجام امورد و انتظارات ما و حتی یادگیری تیم باید در حد توان باشد. برای تجدید قوا و انگیزه در میان کار از وقت تفریح و استراحت غافل نشوید توصیه شخصی مازیارمیر مدیریت زمان است

انگیزه دررای

۲۷- تیم انتخاباتی را از میزان پیشرفت خود آگاه سازیم تا بداند برای رسیدن به هدف چه گام­های  موثر دیگری باید بردارند.

۲۸- به لحاظ اخلاقی و ایجاد انگیزه، همیشه خوش اخلاق و خوش­رو و اراسته و خوش عطر بو باشیم.

۲۹- به منظور افزایش حس کفایت و مشارکت در ارائه برنامه و مطالب از نظرات همه افراد تیم انتخاباتی خود استفاده کنیم.

۳۰- مطمئن باشیم که توجه و زمان  مناسب برای شروع جلسه فرارسیده است

۳۱- تمام مطالب دشوار و مخصوصا منفی را یکجا و در یک جلسه به اعضای تیم انتخاباتی آموزش ندهیم.

۳۲- به خاطر داشته باشیم، توجه افراطی به فردیاز اعضای (قوی یا ضعیف) موجب متشنج شدن فضای تیم انتخاباتیمی­شود.

۳۳- تیم خود را به گروه­های «خوب»، «بد» و «ضعیف» هرگز تقسیم ­بندی نکنیم

۳۴- از ورود به موضوعات حاشیه­ ای که منجر به انحراف توجه در سخنرانیها و جلسات انتخاباتی  می­شود، به شدت بپرهیزیم.

۳۵- با ایجاد جلسات بحث و تحلیل به عوام و هواداران فرصت تفکر و اظهار نظر بدهیم با اینکار مردم را تحریک به رای دادن نمائید

۳۶-  هرگز هواداران و دوستان و اشنایان و یا غریبه ها را مجبور به انجام فعالیت­ های انتخاباتی ننموده و در رفتارهایتان زیر دستان و عوام را تحقیرننموده و خط و نشان هم نکشید. و کسی را هم هرگز طی کار انتخابات «جریمه» نکنیم.

۳۷- به افراد درون­گرا، کمرو، مضطرب که تمایلی به ابراز وجود ندارند، توجه کرده و با تقویت رفتارهای مثبت، آنها را به مشارکت در بحث­های گروهی و کارهای گروهی  در انتخابات توجه نموده و آنها را تشویق کنیم یادتان نرود یک رای هم برای شما حیاتی است اری بسیار حیاتی است.

۳۸- در روش­های مختلف تبلیغ به انواع روشها و انسانها و شخصیتها فکر نموده و انان را مد نظر قرار دهید.

۳۹- تأکید بر اینکه باید به من رای دهید و اصلا باید رای بدهید ناراحتی و اضطراب مردم را به شدت افزایش می­دهد و مانع از توجه کامل به موضوع انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح می شود می­شود. اینگونه رفتارهای غیر حرفه ای به تدریج رابطه میان تلاش و نتیجه را نادیده می­گیرد و موج منفی در میان مردم ایجاد می کند  که در نهایت منجر به از دست رفتن انگیزه ها و فرصتها خواهد شد.

انگیزه دررای

انگیزه دررای

 

۴۰- گاهی از تجربه­ های دوران زندگی وشکست­ها و موفقیت­های خود برای مردم صحبت کنید همش از افتخارات روز افزون و موفقیتهای خود نگوئید فخر فروشی هم نفرمائید

دکتر مازیار میر مشاور عالی انتخاباتی وبرند سازی سیاسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *