برگزیده

بهترین پماد برای درمان بواسیر

می‌دانید بهترین پماد برای درمان بواسیر  کدام پماد است؟ بواسیر یک عارضه نسبتا شایع است که نزدیک به 75 درصد افراد به آن مبتلا می‌شوند. وارد شدن فشار بیش از حد یکی از اصلی‌ترین دلایل ابتلا به این عارضه به شمار می‌رود. بواسیر یا هموروئید دارای انواع و درجه‌های مختلفی است. بواسیر داخلی و خارجی درجه یک و دو را می‌توان از طریق روش‌های درمانی مختلفی درما کرد. از رایج‌ترین روش‌های درمانی بواسیر می‌توان به درمان دارویی، درمان موضعی، لیزر درمانی و عمل جراحی اشاره کرد. اندازه بواسیر یا داخلی و خارجی بودن آن از مهم‌ترین موارد انتخاب بهترین شیوه درمانی این عارضه محسوب می‌شوند. در این مقاله سعی داریم در رابطه با بهترین پماد برای درمان بواسیر اطلاعاتی ارائه کنیم.

یکی از رایج‌ترین راه‌هایی درمانی بواسیر، درمان خانگی و درمان با کمک پماد است، البته اگر بتوانید بهترین پماد برای درمان بواسیر را بشناسید. پمادهای مختلفی توسط پزشک برای بیماران تجویز می‌شود. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از این پمادها باید حتما تحت نظر پزشک باشد؛ چراکه برخی از این پمادها ممکن است حساسیت‌زا باشند. پمادهایی که برای درمان هموروئید مورد استفاده قرار می‌گیرند را می‌توایند بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید؛ اما توصیه می‌کنیم که برای استفاده از هر پمادهای موضعی حتما دستور مصرف را از پزشک دریافت کنید.

پراموکسین یکی از پمادهای رایجی است که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد در درمان هموروئید و علائم ناشی از آن تاثیر مثبتی می‌گذارد. از دیگر پمادهای رایج که برای درمان این بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌توان به پمادهای ام جی، لیدوکایین، ایپروئید و هیدروکورتیزون اشاره کرد. ان پمادها هم در درمان قطعی بواسیر موثر هستند و هم علائم ناشی از آن مانند درد، خارش و التهاب را از بین می‌برند. با مقاله معرفی بهترین پماد برای درمان بواسیر با ما همراه باشید.

روش‌های درمان بواسیر یا هموروئید

بواسیر یا هموروئید یکی از بیماری‌های نسبتا شایعی است که با علائمی چون درد، خونریزی یا خارش بروز می‌کند. عوامل متعددی می‌توانند منجر به بروز هموروئید شوند. به عنوان مثال مواردی چون فشار آوردن بیش از حد هنگام دفع مدفوع، چاقی مفرط، نشستن یا ایستادن‌های طولانی مدت، بلند کردن اجسام سنگین به صورت مدام و بارداری از جمله رایج‌ترین دلایل ابتلا به بواسیر هستند.

بواسیر درمان‌های مختلفی دارد. درمان دارویی، جراحی و یا درمان با لیزر از جمله روش‌های درمانی است که برای این عارضه صورت می‌گیرند. روش‌های خانگی متعددی برای درمان بواسیر وجود دارد که میزان اثرگذاری هر یک از آن‌ها به درجه بواسیر و میزان بروز علائم آن بستگی دارد. یکی از روش‌های درمانی رایج همورودئید، درمان موضعی و با کمک پماد است. در ادامه به بررسی بهترین پماد برای درمان بواسیر خواهیم پرداخت.

درمان موضعی بواسیر با پماد

یکی از روش‌های درمان بواسیر، استفاده از پماد‌های آنتی هموروئید است. معمولا برای افرادی که بر اثر بواسیر دچار التهاب شدید در داخل و مقعد خود شده‌اند، از پمادهای موضعی که حاوی استروئید است استفاده می‌شود. برخی از پمادهای موضعی که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند تا را می‌توانید بدون نسخه از داروخانه‌ها تهیه کنید.

اما توصیه ما به شما این است که در صورت مشاهده علائم هموروئید حتما به پزشک مراجعه کنید و تحت نظر پزشک از داروها و پمادهای موضعی استفاده کنید.

بهترین پماد برای درمان بواسیر

پمادهای مختلفی برای درمان هموروئید در بازار موجود است که از این میان می‌توان به پماد‌های پراموکسین، پماد ام جی و … اشاره کرد. در ادامه این مطلب بیشتر در رابطه با بهترین پماد برای درمان هموروئید اطلاعات خواهیم داد با ما همراه باشید.

پماد پراموکسین

یکی از پمادهایی که در درمان بواسیر و بهبود علائم ناشی از آن مانند درد، خارش و سوزش بسیار موثر است، پماد پراموکسین می‌باشد. همان‌طور که کمی پیش هم اشاره کردیم، بهتر است بدون تجویز پزشک از این پمادها استفاده نکنید؛ چراکه برخی از آن‌ها ممکن است حساسیت‌زا باشند. مواردی چون خشکی پوست، خارش یا تاول زدن پوست از عوارضات احتمالی پماد پراموکسین به شمار می‌رود. در صورت مشاهده این عوارض‌ها حتما موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا داروی جایگزین را برایتان تجویز کند.

نوشته دیگر :   پنل اس ام اس

پماد ام جی

بهترین پماد برای درمان بواسیر از نظر بسیاری از افرادی که به هموروئید مبتلا شده‌اند، پماد ام جی است. این پماد ضد قارچ، ضد التهاب و ضد باکتری بوده و به همین خاطر در درمان بواسیر بسیار موثر است. بواسیر درجه و شدت‌های مختلفی دارد به همین خاطر در صورت مشاهده علائم آن باید به پزشک مراجعه کنید تا داروی مناسب را تجویز کند.

پماد ام جی برای درمان بواسیر درجه یک و دو تجویز می‌شود. معمولا پزشکان مصرف این پماد را برای 3 الی 4 بار در روز تجویز می‌کنند. تاثیر ام جی در درمان بواسیر و بهبود علائم ناشی از آن بسیار زیاد است.

پماد لیدوکایین

یکی دیگر از پمادهایی که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، پماد لیدوکایین است که به عنوان یک بی حس کننده موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پماد در درمان درد ناشی ازز هموروئید بسیار موثر است. برای استفاده از پماد لیدوکایین هم باید از پزشکتان دستور بگیرید؛ چراکه استفاده از این پماد برای خانم‌های باردار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

پماد ایپروئید

اگر به دنبال بهترین پماد برای درمان بواسیر هستید، می‌توانید زیر نظر پزشک از پماد ایپروئید هم استفاده کنید. استفاده از این پماد برای بسیاری از افراد نتیجه بخش بوده است اما موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید دوره استفاده از آن طولانی مدت شود.

ایپروئید یک پماد ضد التهاب است که خاصیت بی‌حس کننده نیز دارد. استفاده از پماد ایپروئید نه تنها در درمان بواسیر موثر است، بلکه اثرات ناشی از آن مانند درد و خارش را نیز کم‌تر می‌کند.

پماد هیدروکورتیزون

داروهای هیدروکورتیزون دارویی است که جهت درمان التهاب‌های درونی و بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو دارای اشکال مختلفی از جمله ژل، قرص، داروی تزریقی و پماد دارد. داروی هیدروکورتیزون برای درمان بیماری‌های مختلفی کاربرد دارد اما یکی از کاربردهای بسیار مهم پماد آن را می‌توان درمان بواسیر دانست. هیدروکورتیزون از آن جهت بهترین پماد برای درمان بواسیر است که هم در درمان بواسیر داخلی و هم بواسیر خارجی نقش دارد.

پماد رکتول

پماد مقعدی رکتول یک پماد گیاهی است که در درمان خانگی بواسیر و شقاق کاربرد دارد. این پماد در کاهش التهاب بافت مقعد، درد و خارش ناشی از هموروئید موثر است. اگر پس از استفاده از این پماد، بهبودی کامل حاصل نشد باید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت نیاز دیگر روش‌های درمان بواسیر را امتحان کنید.

درمان بواسیر با لیزر در بیتا کلینیک

پس از درمان‌های دارویی و موضعی، یکی از رایج‌ترین روش‌های موثر برای درمان بواسیر، لیزر درمانی است. اگر بواسیر در مراحل ابتدایی خود باشد، احتمالا بتوانید با درمان‌های خانگی و دارویی آن را رفع کنید. اما در صورت پیشرفت بواسیر، گاهی درمان‌های خانگی به صورت موقتی هستند و از طریق آن‌ها بهبودی کامل حاصل نمی‌شود. یکی از بهترین روش‌های درمان بواسیر، لیزردرمانی است. درمان هموروئید با لیزر عوارضات جراحی به روش سنتی را نداشته و دوره نقاهت کمتری نسبت به دیگر روش‌های درمانی دارد.

بیتا کلینیک یکی از کلینیک‌ها معتبر در تهران است که می‌توانید برای درمان بواسیر با لیزر به آن مراجعه کنید. فراموش نکنید که درمان خانگی بواسیر برخی مواقع یک درمان موقتی است و ممکن است تنها علائم ناشی از بواسیر را کاهش دهد. برای درمان قطعی بواسیر باید از روش‌های درمانی دیگر مانند لیزر درمانی استفاده کنید.

عنوان:

بهترین پماد برای درمان بواسیر

متا:

برای درمان بواسیر کدام پماد مناسب است؟ بهترین پماد برای درمان بواسیر کدام پماد است؟