عمومی

بهترین جایگزین قهوه در رژیم غذایی

جانشین قهوه

اگه می خواید قهوه رو ترک کنین بدون اینکه مریضی بر شما غلبه کنه می تونین از جایگزینایی که در ادامه مقاله معرفی شده استفاده کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ بیشتر مردم شب ها دیر به تختخواب می روند و صبح رو با خواب آلودگی روتین برابری تکرار می کنن: با نارضایتی آماده می شن و نیمه هشیار به سر کار می روند. بعد مستقیماً به آشپزخانه ی شرکت می روند تا به اکسیر نجات بخش کافئین پناه ببرن و اولین فنجون قهوه ی خود رو بنوشن.

اما قهوه همیشه بهترین راه واسه هشیاری و انرژی گرفتن نیس. واقعا قهوه می تونه یه روز بد رو بدتر کنه. کافئین اعتیادآوره و اگه سر ساعت به قهوه دسترسی نداشته باشین، با سردرد وحشتناکی مواجه می شید. به علاوه، قهوه جرم دندون ها رو افزایش می دهد و تنفس شما رو خراب می کنه. اگه هم عادت داشته باشین که قهوه رو با خامه و شکر بخورین، مقدار زیادی کالری وارد بدنتون می کنین و تحریک پذیر می شید.

پیاده روی

فرقی نمی کنه به کافئین عادت داشته باشین یا نه، درهرحال پیاده روی بهترین کاریه که ذهن شما رو بیدار می کنه. عضلات شما کار می کنن، جریان خونتون تنظیم می شه و مناظر دور و بر هم بهترین محرک های چشمی هستن. اگه بتونین کمی پیاده روی رو در برنامه ی صبحگاهتان بذارین، قبل از اینکه به سمت کار حرکت کنین پرانرژی و سرحال می شید. حتی می تونید قهوه ی میان روزتون رو با یه پیاده روی کوتاه جانشین کنین. کافیه فقط چند دقیقه در خیابون دفتر کارتون راه برید و از امتیازات اون بهره مند شید.

پروتئین صبحگاهی

شایدً با خودتون می گویید صبح ها انقدر مشغولید که وقتی واسه خوردن صبحونه ندارین. یا شاید فکر می کنین قهوه و دونات یه صبحونه ی کامله. مصرف شکر در اولین وعده ی غذایی، شما رو در تموم طول روز تحریک پذیر و عصبی نگه می داره. خوردن کربوهیدرات ها هم باعث می شه خیلی زود احساس خستگی کنین. بهتره از شروع روز کمی سوخت واقعی به بدنتون برسونین. واسه صبحونه، پروتئین ها بهترین گروه مواد غذایی به حساب می روند و مانع از گرسنگی زودتر از موعد متعارف می شن.

آب

وقتی که بیدار می شید، قبل از هر کاری یه لیوان آب بخورین تا متابولیسم بدنتون رو فعال کنین. وقتی به دفتر کارتون رسیدید، بازم یه لیوان آب بخورین. حتی بهتره یه فنجون قهوه ی گرم صبحتون رو با یه لیوان آب گرم و چند قطره آب لیمو جانشین کنین. هر زمان که احساس خستگی یا خواب آلودگی کردین، یه لیوان آب سرد شما رو دوباره سرحال می کنه. اگه روزی دو فنجون قهوه می نوشید، یه فنجون اون رو با آب جانشین کنین. به علاوه، قهوه باعث می شه بدنتون آب از دست بده؛ درحالی که آب، سطح مایعات بدنتون از تنظیم می کنه.

دم نوش های گیاهی

دم نوشای گیاهی، نوشیدنی های مطبوعی هستن که می تونید به جای قهوه، اون ها رو در برنامه ی غذایی تون بذارین. دم نوش ها طعمی دلپذیر و خواصی آروم بخش دارن، بدون اینکه کافئین بیشتری وارد بدنتون کنن. به علاوه پر از آنتی اکسیدان و ویتامین هستن.

موسیقی

واقعاً هیچ چیز مثل یه آهنگ عالی، روز خوبی واسه شما رقم نمی زند. هدفون رو روی میز کارتون بذارین و هر زمان که می خواستین چنددقیقه ای استراحت کنین، اون رو روی گوشتون بذارین و کمی موسیقی گوش کنین. فقط حواستون باشه که همکارانتون شما رو در حالی غافلگیر نکنن که مشغول همخوانی با آهنگ هستین! شاید اون ها هم به انرژی زیاد و فوق العاده ی شما حسادت کنن!

نور خورشید

تحقیقات نشون میدن که یکی از مهم ترین فاکتورهای محیط کار خوشحال، دسترسی به نور خورشیده. هم اینکه آفتاب ریتم خواب شما رو منظم نگه می داره و یه منبع غنی ویتامین دیه. تلاش کنین محیط کارتون رو طوری تنظیم کنین که به نور مستقیم آفتاب دسترسی داشته باشین. اگه اینجور کاری امکان پذیر نیس، حتماً چند دقیقه زیر آفتاب پیاده روی کنین تا هم از امتیازات قدم زدن لذت ببرین و هم ویتامین دی بدنتون رو تأمین کنین.

اندازه مصرف کافئین در روز

خواص قهوه سبز واسه لاغری

زومیت قهوه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *