عمومی

بهترین ترفندهای کاهش وزن و لاغری

weight-scale

واسه لاغر شدن چقدر تلاش کردین؟ اگه تلاشاتون اون طور که توقع دارین به نتیجه نمیرسن باید سبک کارتون رو تغییر بدید؛ به جای سخت تلاش کردن هوشمندانه تلاش کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ شده تا بحال پس از یه دوره رژیم غذایی دراز مدت، احساس شکست کنین؟ مثل اینکه یه چیزی درست از آب در نیامده. دوستان، هر وقت احساس کردین در اینجور شرایطی قرار گرفته اید، ترفندهای زیر رو اجرا کنین تا سریع وزن کم کنین تا این حالت مأیوس کننده از بین بره.

  1. عکس بگیرین

یه عکس همیشه بیشتر از هزاران حرف واسه گفتن داره. این خاصیت تصاویره. به چه دلیل این برخورد رو با غذایی که می خوریم انجام ندیم تا ببینیم با ما چه می گوید؟ دست کم به مدت ۲ هفته از هر چی می خورید عکس بگیرین و هر چی می تونید اون ها رو نگاه کنین.

تحقیقات ثابت کرده ان کسائی که این کار رو انجام داده ان الگوی غذا خوردنشون به وعده های متعادل تری تغییر کرده و برنامه کاهش وزنشون براشون مؤثر واقع شده. این یه ترفند ساده س!، شما با تکرار مشاهده ی تصاویر چیزایی که می خورید درک می کنین که چه اشتباهاتی رو مرتکب می شید.

  1. آب رو جانشین نوشابه کنین

قبل و بعد از هر وعده ی غذایی تون یه لیوان آب بخورین. بجای نوشیدن نوشابه یا نوشیدنیای الکلی به نوشیدن آب روی بیارین. فقط از این روش خودتون رو از ۳ تا ۷ کیلو اضافه وزن در هر سال بیمه می کنین.

هم اینکه نوشیدن آب باعث می شه بیشتر احساس سیری کنین و جلوی شما رو از حمله ور شدن به وعده های سنگین غذایی می گیرد.

  1. ماهی رو جانشین کنین

اگه تا الان ۴ بار در هفته گوشت قرمز می خوردید، تلاش کنی ماهی سالمون یا تن رو جانشین کرده تا متوجه امتیازات بزرگ اون شید. با این کار بدنتون رو از دست ۱۲۰۰ کالُری اضافه در هفته نجات میدید.

جایگزینی ماهی با گوشت نه فقط باعث می شه وزن کم کنین، بلکه یه منبع غذایی عالی واسه چند ماده مغذی و پروتئینی رو به مواد غذایی مصرفی تون اضافه اید. ماهی رو می تونید به شکل بخارپز، سرخ کرده یا کبابی نوش جون کنین و از طعم بی مثل اون لذت ببرین.

  1. ته بندی کنین

بله! درست شنیدید. داشتن چند میان وعده ی سبک اما خوشمزه در روز واسه ته بندی، بجای اینکه فقط سه وعده غذایی کامل داشته باشین باعث می شه سریع تر لاغر شید. چون که اگه به شکل تکراری میان وعده داشته باشین، در کل کالُری کمتری دریافت می کنین.

برش های سیب و کره ی بادام زمینی، میوه های تازه با پنیر کم چرب و انتخاب های دیگه، میان وعده های عالی و کم کالُری هستن که باعث می شن بیشتر احساس سیری کنین.

  1. از هر لقمه تون لذت ببرین

وقتی که شما بجای اینکه در چشم به هم زدنی غذاتون رو تموم کنین، با تمایل غذا می خورید و از هر لقمه تون لذت می برید، زودتر از حالت عادی احساس رضایت و سیری می کنین. از این راه شما وعده های اندازه و کافی می خورین و هم اینکه پس از غذا احساس انباشته شدن مواد غذایی در معده تون نمی کنین.

  1. تعطیلات آخر هفته تعطیل!

آخر هفته می تونه زنگ تفریحی واسه کار شما باشه، اما نباید با خورد و خوراکتان هم مانند کارتون رفتار کنین. نباید یه هفته ی سالم رو با سنگین و بی فکر غذا خوردن در آخر هفته خراب کنین. یه بار تقلب مجازه، اما اگه بنا باشه این رفتار براتون به یه عادت تبدیل شه به طور کاملً تصمیم احمقانه ای گرفته اید.

وقتی صحبت از خوردنه، باید ذهن و شکمتون رو باهم هماهنگ کنین. باید از مدل غذا خوردن شما، هم بدن و هم ذهنتون آروم و خوشحال باشه نه اینکه دائم باهم کلنجار برن!

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

روش های لاغری آسون مجله تناسب اندام کاهش وزن