عمومی

بزرگترین مانع موفقیت شما چیست؟

وقتی که بحث موفقیت و رسیدن به اهداف پیش بیاد، برنامه ریزی و مدیریت زمان بیشتر از هرچیزی خودنمایی می کنه. انجام دادن کارایی که شما رو از اهداف تون دور می کنه باید متوقف شده و بیشترین تمرکز رو روی فعالیت های به درد بخور و سازنده داشته باشین.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ اگه می خواهید موفقیت بیشتری به دست بیارید، دو راه پیش رو دارین که یکی از اون ها گرفتن زمان بیشتر در طول روزه و دیگری حذف فعالیت های وقت گیریه که در طول روز انجام می بدید. مشکل اما اینجاس که بیشتر این فعالیت های غیرمفید خیلی زود تبدیل به عادتی در زندگی ما می شن و ما بدون اینکه حتی متوجه باشیم در حال انجام اون ها هستیم و بدون هیچ فکری شاید هر روز مرتب اون ها رو انجام می بدیم. وقتی که شما اون کار های غیر به درد بخور رو از زندگی خود ریشه کن کنین و جای اون رو با همون ۲۰ درصد از فعالیت هایی که می تونن شما رو بیشتر از این به موفقیت برسانند بپردازید شک نداشته باشین چیزی مثل معجزه رو تجربه می کنین و شاید دیگه پیش خود نگید که ۲۴ ساعت واسه یه روز وقت بسیار کمیه.

ممکنه هنوزم متوجه این عادت ها نشده باشین یا به غیر به درد بخور بودن اون ها ایمان نیاورده باشین، پس در ادامه بازم با ما همراه باشین تا ۷ مورد از مهم ترین اون ها رو با هم بررسی کنیم.

office d8f6f

۷. بررسی دائم ایمیل ها

در سال ۲۰۱۳ حدود ۳۲ درصد از کارمندانی که در آمریکا مشغول به انجام کار خود بوده ان اعلام کرده ان که به ایمیل ها فقط پس از گذشت ۱۵ دقیقه از زمان دریافت اون ها، جواب داده ان. به این مقدار ۲۳ درصد از کارمندان دیگه این کشور رو اضافه کنین که فقط پس از ۳۰ دقیقا ایمیل های دریافتی رو جواب گفته ان. سوال، واقعا هر چی سریع تر جواب بدیم، بهتره؟ بررسی دائم ایمیل ها می تونه مدت زمان زیادی ارزش زیادی هم داره رو از ما بگیره اما این روند رو می توان کنترل کرد.

اگه بخواین عادت جدید و بهتری واسه بررسی ایمیل ها واسه خود بسازین، می تونید اطلاعیه دهنده های دستگاه های جور واجور مثل لپ تاپ، گوشی یا تبلت خود رو به شکلی تنظیم کنین که در زمان کار روی پروژه های مهم به صورت دائم وقت شما رو با ارسال اخطار از ایمیل جدید نگیرند. هم اینکه می تونید کلاینت های ایمیل خود رو به شکلی تنظیم کنین که در طول روز تنها ۲ یا بیشترین حد ۳ بار در روز چک کنن. به این شکل و با عادت جدید حسابی واسه خود وقت خریده اید.

۶. عالی خواستن همه چیز

انجام دادن کار ها به سبکی که کوچیکترین نقصی در اونا وجود نداشته باشه به جربزه خواسته همه س. اما عادت به اینکه همه چیز رو فقط عالی بخوایم بعد از یه مدت علاوه بر اینکه آزار دهنده می شه می تونه وقتی خیلی از شما بگیرین، چون که مجبورتون می کنه واسه اینکه یه وظیفه رو به حد عالی برسونین صبر، زحمت و وقت خیلی بیشتری صرف کنین.

در نظر گرفتن مقدار خیلی از زمان واسه پرفکت کردن یه وظیفه فقط به عقب انداختن قدم های بعدیه که باید مرتب و با نظم خاص خود ورداشته شن. از همین الان این عادت رو از بین ببرین و به جای اون تلاش کنین وظیفه خود رو درجه خوب و کافی برسونین و بعد به سمت جلو حرکت کنین و هیچ وقت تو یه مرحله توقف کامل نکنین.

۵. چند وظیفگی

خیلی ها فکر می کنن وقتی که در حال انجام چندوظیفه با هم هستن بهره وری بسیار بالاتری دارن در حالی که چندوظیفگی فقط می تونه این حس رو واسه شما مثل سازی کنه و واقعا بهره وری شما رو پایین تر بیاره. مغز شما تو یه زمان مشخص تنها می تونه روی یه وظیفه تمرکز کنه و بیشترین حد بهره وری خود رو نشون بده. پس تغییر دائم تمرکز مغز بین دو یا چند وظیفه باعث می شه روی هیچ کدوم از وظایف تمرکزی که لازمه وجود نداشته باشه.

اگه فکر می کنین جزو اون دسته آدمایی هستین که فکر می کنین چندوظیفگی یا همون مولتی تسکینگ رو می دونین، بهتره دست از این کار وردارین و فهمیده باشین که در حال آسیب زدن به کارکرد خود هستین و وقت خود رو هدر می بدید. به جای اینجور کاری روی یه وظیفه تمرکز لازم رو بذارین، تو یه مدت زمان مشخص اون رو انجام بدین و بعد با خیال راحت به سمت وظیفه بعدی برید.

۴. حواس پرتی های دائمی

در محیطی کار می کنین که عوامل زیادی می تونن باعث حواس پرتی شن؟ یکی از مطالعاتی که تازگیا منتشر شده، نشون می دهد که حواس کارمندان هر ۱۱ دقیقه به طور کامل پرت می شه. با این حواسی که نمی تونه تمرکز بالای خود رو حتی پس از ۱۱ دقیقه هم نگه داره، تعجبی نداره که هیچ کاری با اون شکل مطلوب انجام نشه. درباره عادت هایی فکر کنین که هر روز با انجام اون ها همکاران خود رو دعوت می کنین تا حواس شما رو پرت کنن، از فرستان یه پیام کوتاه سریع واسه بررسی ایمیل ها، در حالی که تلاش دارین به صورت کامل روی موضوع دیگه ای خود تمرکز کنین.

کم کردن عادت ها و رفتار هایی که باعث حواس پرتی می شن کمک می کنه تا روی موضوعاتی که قصد دقیق شدن و فوکوس کردن وانجام اون ها رو دارین، بازم متمرکز بمونین. تلاش کنین روی تقویم کاری خود مشخص کنین که زمان های کاری باید حتما «مشغول» باشین. اگه در مخصوصی واسه محل کار خود دارین اون رو ببندین، گوشی خود رو روی حالت سکوت بذارین و به بقیه هم خیلی روشن بگید که در زمان مناسب دیگری با اون ها صحبت می کنین.

shutterstock 245186950 620x413 a4d8f

۳. بی نظم بودن

کار کردن در محیطی که نظمی در اون وجود نداره و همه چیز در جایی افتاده که در مواقع ضرورت دسترسی سریعی به اون وجود نداره می تونه وقت خیلی از شما رو هدر دهد. نمونه این نامنظمی ها رو می توان بی نظم بودن برگه های لازم و مهم، پرسیدن دائم اطلاعات کلیدی و مهم و هم اینکه فراموش کردن انجام وظایف تا لحظات آخر همه مثال هایی هستن که با کمی نظم می توان از اتفاق افتادن اون ها حسابی پیش گیری کرد.

۲. انجام همه کار ها با هم

خیلی از افراد حتی با دونستن اینکه در اون کار بهترین نیستن و می تونن اون وظیفه رو به شخصی بسپارن که در اون زمینه تخصص داره، اصرار می کنن که همه کار ها رو باید خودشون به آخرسر برسانند. این عادت می تونه وقت زیادی که خیلی راحت می تونه صرف کار های مهم شه رو از شما بگیره، به جای اون کاری که می دونین در اون بهترین نیستین رو به شخصی دیگری در تیم خود یا دستیار بسپارین و خودتون روی مسولیت های مهم تری که نیاز به توجه بیشتری دارن تمرکز کنین. حتی تلاش کنین تسک هایی ریزی که شخص دیگری می تونه انجام بده رو به بقیه بسپارین و روی کار های مهم تمرکز کنین یا اینکه اون کار های ریز رو در وقت آزاد خود انجام بدین.

۱. «نه» نگفتن

موارد زیادی در زمان کار پیش می آیند که می خوان لحظات، دقایق یا حتی ساعاتی از زمان مهم شما رو صرف خود کنن تا به کار هایی مشغول شید که از بهره وری شما می کاهد و زمان به آخر رسیدن پروژه شما رو با تاخیر مواجه می کنه. یکی از عادات بدی که می تونه زمان زیادی از شما بگیره همیشه بله گفتن یا هیچوقت نه نگفتنه، تلاش کنین خیلی راحت و با دلایل راضی کننده به خود یا شخص دیگری که از شما انجام کاری نامرتبط به پروژه ای که در حال کار روی اون هستین «نه» بگید.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *