سئو

برند شخصی چیست ؟ و ۵ گام برندسازی شخصی

موضوعات

  • آموزش برندینگ

برچسبا

  • شکل های جور واجور برند
  • برندینگ

سرفصلای مقاله

 

  • ۵ قدم اساسی برندسازی شخصی Personal Branding

    • خود رو بشناسین و ذات خود رو حفظ کنین
    • ایجاد تعامل از راه گفتگو
    • نوشتن مطالبی با اندیشه رهبری و شرکت در مصاحبه ها
    • حضور آنلاین خود رو بسازین
    • همیشه دانش آموز صنعت خود باشین
    • دانش آموز

 

امتیاز این پست

برند شخصی شما چگونگی ظاهر شدنتون در دنیای بیرونیه. واسه همینه که برنده های قوی بهتر می دونن با آدمایی با متانت و باحال شناخته شن.
برنده ها شکل های جور واجور مختلفی دارن، اگه می خواین با شکل های جور واجور برنده ها آشنا شید مقاله زیر رو بخونین :

مقاله در رابطه : ۲۱ نوع جور واجور برند رو بهتر بشناسیم

وقتی مردم بدونن شما که هستین، کم کم شما رو از راه یه سری از صفات مشخص یا تخصصی خاص تشخیص بدن، شما در حال تبدیل شدن به یه شخص در صنعت خود هستین. در واقع برند شما وجه انسانی به خود میگیره.
سوال اون هستش که چیجوری قابل شناسایی شید؟ و چیجوری این اعتبار ساخته می شه و آدمایی اون رو دنبال می کنن؟
یادتون باشه برند شخصی شما منتهی به افزایش فروش نمی شه بلکه دلیل می شه به عنوان صاحب یه کار و کاسبی یا کار و کاسبی ای واحد به شکلی به مخاطبان تون شناسانده شید که به شما مراجعه کنن.
اگه به دنبال ساخت برند شخصی یا پرسونال برند (Personal Brand) خود هستین، در ادامه ۵ قدم برندسازی شخصی مطرح شده.

  • ۵ قدم اساسی برندسازی شخصی Personal Branding

خود رو بشناسین و ذات خود رو حفظ کنین

برند شما باید انعکاسی از هویت شما باشه. میدونید به چه چیزایی باور دارین؟ بر چه باورهایی استوارید؟ و نقاط قوت و ضعف تون چیه ؟
یادتون نره، مردم با همدیگه رابطه برقرار می کنن. اگه مانند یه شخص واقعی ظاهر نشید، یا به هر طریقی این جوری به نظر بیاد که خودنمایی می کنه و خود واقعیتون نیستین، فکر میکنه چقدر احتمال داره که بقیه به شما اعتماد کنن؟ حتی اگه واسه یه مدت هم از خود تقلبی شما خرید کنن، اما همین ذره های کوچیک اختلاف کم کم باعث بروز مشکلاتی می شه.

مشکلات

ساختن برند شخصی اولین و مقدماتی ترین راه واسه گسترش و فهم خود واقعی تونه. وقتی خوب خود رو شناختین می تونین اون رو با تموم دنیا به اشتراک بذارین. ماسکی که به صورت زدید رو کنار بذارین و از ضعیف بودن نترسین، عوضش تلاش کنین خصوصیات بد خود رو تغییر بدید.
اگه می خواین در مورد شخصیت برند و ساخت هویت برند بدونین مقاله زیر رو بخونین .

مقاله در رابطه: تجسم شخصیت برند : روش پایانی واسه شناخت برندتون

ایجاد تعامل از راه گفتگو

اگه به دنبال برندسازی شخصی هستین، پس باید بر مبنای اصولی مشخص صحبت کنین. به طور طبیعی، این خواسته به معنی پیشرفت مهارتای ارتباطی برند شماس. اگه دقیقا به همون سبکی که بقیه استفاده می کنن صحبت کنین، هیچ وقت نمی تونین خود رو از بقیه رقبا جدا از هم و جدا کنین.
از جایگاه قدرت و علم صحبت کنین.
نشون بدید که میدونید درباره چی چیزی صحبت می کنین و به سوالات مخاطباتون به طور کامل جواب بدید.
نشون بدید که از اعتماد و اطمینان کامل به خود، برخوردارید. ممکنه دیدگاه های منتقدانه و مخالف زیادی بر علیه شما وجود داشته باشه. چیزی که مهمه آنست که نسبت به بازخوردها دید باز و مثبتی داشته باشین. از آدما به دلیل درج دیدگاه هاشون تشکر کنین، و اگه صحبت اونا درست و منطقی بود فکر کنین چیکار باید انجام بدین تا در دفعات بعد کارکرد بهتری داشته باشین.
ایجاد تعامل از راه گفتگو وقتیه واسه شنیده و دیده شدن. خیلی آروم شروع کنین و کم کم به ساختن برند خود بپردازید. ممکنه در اول گفتگو و تعاملات شما در سطح کیفی بالایی نباشه، اما بازم این روند رو ادامه بدید، به این صورت دایره ارتباطات شما گسترده تر می شه و از بین گفتگوهای موجود به نکات خیلی مهمی دست پیدا می کنین. بعد تلاش کنین ارزشایی که می تونین به افراد بدین رو ارائه بدید. کم کم از راه این گفتگوها و تعاملات برند شخصی شما ساخته می شه.

 
 

نوشتن مطالبی با اندیشه رهبری و شرکت در مصاحبه ها

ارائه مقاله با اندیشه رهبری و شرکت در مصاحبه ها اعتبار برند شما رو می سازه. همونطور که با تعاملات زبانی و از راه گفتگو، رسیدن به بهترین فرصتا زمان بر و هزینه بره، اما اگه در مقابل اتفاقاتی که واسه شما میفته دیدی روشن و فکری باز داشته باشین، به زودی در هر جایی به نمایش درخواهید اومد.
مثلا اگه نام شما به عنوان برندی شناخته شده در مجلات یا سایتای منبع آورده شه کم کم این شناخت از شما بدست میاد که برندتون دارای وجهه و شخصیت شناخته شده ایه. حتی ممکنه خودتون دست به نوشتن بزنین، اما تلاش کنین حتما در مراجع مربوط به صنعت تون حضور داشته باشین.
رابطه داشتن با رسانه، و انتشارات و انتشاردهندگان آنلاین، می تونه رقابت برانگیز باشه. هرچند، می تونه نشون بده که، شما میدونید از چی صحبت می کنین و چه فعالیتی دارین که به اعتبار شما اضافه می کنه. هرچند فعالیت شما در این موارد بیشتر باشه و ارتباطات بیشتری برقرار کنین، اعتبار برندتون هم زیاد می شه.

حضور آنلاین خود رو بسازین

میدونید چیجوری در فضای آنلاین حضور دارین و به نمایش در میاید؟ این چیزیه که باید اون رو براساس مبناهای به روز کنترل کنین، و هرچقدر و به هر صورت که می شه حضور خود رو بهتر کنین.
در شبکه های اجتماعی حساب کاربری دارین؟ اگه بله، این صفحات پر از اطلاعاتی در مورد شما هستش؟ شما رو در بهترین وجه تون به نمایش در می آورد و دلیل می شه حرفه ای به نظر بیایید؟ از طراحی با کیفیت بالا و حرفه ای استفاده می کنین؟ با بقیه تعامل برقرار می کنین و محتوای اونا رو به اشتراک می گذرونین؟
واسه برند شخصی خود سایتی دارین؟ یکی از بهترین روش ها برندسازی شخصی واسه بهبود رتبه جستجو اسم تون، اون هستش که سایتی واسه خود بسازین. مواردی اینطوری به شما این امکان رو میده که روی حضور آنلاین خود بیشتر از شبکه های اجتماعی کنترل داشته باشین. هم اینکه با اضافه شدن ارتباطات بیشتر براساس موارد عادی به سایت شما آسیبی وارد نمی شه. شما می تونین دامنه ای با نام خود جفت و جور کنین و فعالیت آنلاین داشته باشین. هیچ تاخیری در این مورد جایز نیس همین امروز دست به کار شین و اگه می تونین دامنه ای به نام خود رو بخرین.

سیب

 
 

همیشه دانش آموز صنعت خود باشین

قدم آخر برندسازی شخصی اینه که مهم نیس چه قدر خوب، صنعت و بخش تخصصی خود رو می شناسین، با فکر اون هستش که همیشه یادتون باشه که همه چیز در حال تغییره و سرعت این تغییر بسیار بیشتر از گذشته س، و شما باید براساس جدیدترین روندها و تغییرات خود رو به روز نگه دارین.
ساختن برند شخصی زمان می بره. اگه در ربط داشتن شکست بخورین، تموم تلاش هاتون هدر می شه. اگه نمی خواین اعتبارتان رو از دست بدین، باید روند ثابتی رو در تولید و عرضه مقالات، مجلات تجاری، وبلاگ و کتاب داشته باشین.
هم اینکه باید به یادگیری چیزای جدید، پیشرفت مهارتای جدید و گسترش علم خود هم توجه کنین. اگه در حال رشد کردن نیستین، پس در حال درجا زدن هستین و این آخرین کاریه که به عنوان فعالان بخش کار و کاسبی می خواین انجام بدین.
شما همین حالا هم میدونید در بالاترین درجه بودن در بخش کاری شما چقدر مهمه، اما یادآوری می کنیم این برتری رو به ازای آسیب زدن به بقیه نخواهید.
همونطور که شروع به تراشیدن و شکل دادن به برند شخصی خود کردین، فرصتا کم کم به سراغتون میان. مردم کم کم میفهمن که شما میدونید درباره چی چیزی صحبت می کنین، و ممکنه از شما دعوت کنن که بخشی از داستان یا گزیدهای خبری اونا باشین.
برندسازی شخصی هم جزئی مهم در پروسه برندسازی یه شرکت حساب می شه. گامای مورد توجه در این مقاله رو یادتون باشه و تلاش کنین اونا رو واسه خود پیاده کنین. اون وقت می بینید که برند شخصی چیجوری به رشد کار و کاسبی تون کمک می کنه.
یادتون باشه برندسازی شخصی در مورد فروش نیس، بلکه در مورد اون هستش که به عنوان صاحب یه کار و کاسبی چیجوری خود رو به مخاطبان تون بشناسانید و واسه اونا در دسترس باشین.

همین حالا برندینگ کار و کاسبی خود رو شروع کنین!

درخواست مشاوره

مهسا احمدپور

از وقتی که با بازاریابی آشنا شدم ترکیب علم و هنر اون برام جذاب بود، و همیشه در تکاپوی پیدا کردن جنبه های جور واجور و جدید اون بوده ام. و حالا با شور و شوق خیلی زیاد راه ناتموم یادگیری علم بازاریابی و شناخت هنرهای عجیب اون رو دنبال می کنم.
فیلم و موسیقی، کتاب و بازاریابی، پیاده روی و فوتبال، المانای لذت بخش زندگی من هستن.

پیاده روی

مطالب در رابطه

 

اسفند ۴, ۱۳۹۷

جایگاه یابی برند چیه و چگونگی نوشتن بیانیه برند پوزیشنینگ


 

بهمن ۱۳, ۱۳۹۷

هویت برند (Brand Identity) چیه؟ و چگونگی پیشرفت اون


 

دی ۱۹, ۱۳۹۷

تعریف تبلیغات چیه؟


 

مرداد ۲۴, ۱۳۹۷

راهنمای بازاریابان واسه پیشرفت هویت برند و شرکتی قوی


۲ Comments

  1. تیر ۲۷, ۱۳۹۷ در ۱۱:۱۷ ق.ظ

    ممنون خانوم احمدپور عالی بود. چه فرقی بین برند شخصی در فضای مجازی و دنیای حقیقی هست؟

    جواب

    • تیر ۳۱, ۱۳۹۷ در ۱۱:۴۷ ق.ظ

      دوست با ارزش درود
      برند شخصی با راه و روش خاص خود مورد استفاده قرار میگیره و ممکنه هدف اون تاثیرگذاری در فضای مجازی یا حقیقی باشه. در واقع برند شخصی با در نظر گرفتن هدفش ممکنه در فضای مجازی یا حقیقی استفاده بشه.

      جواب

دیدگاهتون رو بنویسین لغو جواب

نشانی ایمیل شما منتشر نمیشه. بخش های موردنیاز علامت گذاری شده ان *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب سایت

ذخیره نام، ایمیل و سایت من در مرورگر واسه وقتی که دوباره دیدگاهی می نویسم.

لطفا جواب رو به عدد انگلیسی وارد کنین:

۳ × ۳ =