عمومی

برند به چه معناست؟ اصول اولیه برندینگ کدامند؟

بدون توجه به اندازه شرکت و نوع کار و کاسبی شما، مسئله برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کاریه و بهره مندی از اون یه مزیت بسیار مهم و با ارزش در بازار رقابتی امروز هستش. اما معنی اون چیه؟ و چیجوری یه کار و کاسبی کوچیک مانند شما رو تحت تاثیر قرار میده؟

به گزارش آلامتو به نقل از ibazaryabi.com ؛ به زبون ساده برند قولیه که شما به مشتری می دید، اینکه اونا از اجناس و خدمات شما چه انتظاری باید داشته باشن و این اجناس و خدمات چه فرقی با حریف داره؟ اینکه مشتری، شما رو چیجوری باید درک کنه؟

یه کار و کاسبی نو آور هستین؟ یا با تجربه و قابل اعتماد؟ محصول شما با قیمت و کیفیت بالاست، یا با قیمت پایین و ارزش افزوده بالا؟ البته بدونین که در لحظه نمی تونین هر دو ویژگی رو داشته باشین، بلکه جایگاه شما باید با در نظر گرفتن مشتریان هدف شما تعیین شه.

پایه برند شما بر لوگو شما استواره – – سایت، بسته بندی و فعالیتای تبلیغاتی – – که همه باید در هماهنگی با برند و انتقال دهنده اون باشه.

روش هدف دار برند و سرمایه

روش هدف دار برند چگونگی، چیستی، موقعیت وقتی و مکانی و مخاطب هدف شما رو مشخص می کنه. اینکه کجا تبلیغات خود رو منتشر کنین، کانالای پخش شما چیجوری باشه و چیجوری به شکل چشمی و کلامی به رابطه با مخاطب خود بپردازید، همه و همه جزء روش هدف دار برند شما قرار میگیره.

روند هدف دار برندینگ منتهی به داشتن یه سرمایه برند بسیار قوی می شه، که در ادامه منتهی به همراه شدن اجناس و خدمات شرکت شما با ارزش افزوده بیشتر می شه که بر اون پایه شما قادر به درخواست مبلغ بیشتر در ازاء اجناس و خدمات خود از مشتری در مقایسه با اجناس و خدمات مشابه که دارای برند خاصی نیس، می باشین. به عنوان مثالی مثل این میشه به نوشابه کوکا کولا در مقابل یه نوشابه عادی و بدون برند دیگه اشاره کرد.

تعریف کردن برند شما

تعریف برند همونجوریکه فرایندی مشکل، زمان بر و نیازمند تخصصه، اما مثل سفری اعجاب انگیز واسه شناخت کار و کاسبی در نظر گرفته می شه و در پایین ترین سطح نیازمند جواب گویی به سوالات زیره:

۱- هدف شرکت شما چیه؟

۲- ویژگیها و امتیازات اجناس و خدمات شما چیه؟

۳- قبل از این مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه در مورد کار و کاسبی شما چیجوری فکر می کنن؟

۴- می خواین شرکت شما رو به عنوان دارنده چه ویژگیها و خصوصیاتی بشناسن؟

تحقیقات خود رو انجام بدین. نیازها، عادات و چیزهای مورد علاقه مشتریان فعلی و بالقوه خود رو بشناسین. تنها بر خیالات خود به عنوان خواست مشتریان تکیه نکنین و در این راه از تجربه و تخصص مشاورین با تجربه بهره ببرین.

وقتی که برند خود رو تعریف کردین، چیجوری اون رو به بقیه می معرفی کرد؟ اینا راهکارهایی به این منظوره:

یه لوگو فوق العاده در نظر بگیرین  و در همه جا اون رو به نمایش بذارین.

پیام برند خود رو نوشته شده کنین – نکات اصلی که می خواین از راه برند خود انتقال بدید، چه مواردی هستن، تموم کارکنان و عوامل شما باید از این نکات باخبر باشن.

برند خود رو در همه جنبه های کار و کاسبی خود گسترش بدید – این بحث از جواب گویی به تلفنا تا پوشش کارکنان شما در جلسات رسمی و غیر رسمی گرفته تا امضاء درج شده در آخر ایمیلای ارسالی از طرف شما رو شامل می شه .

قالب و الگویی مشخص واسه محتوای بازاریابی خود طراحی بکنین – پایه برند و لوگو(طرح و رنگ) خود رو در تموم محتوای بازاریابی و تبلیغاتی خود در نظر داشته و به کار ببرین.

واسه خود یه شعار طراحی کنین – به شعار برند و تعهد خود در همه فعالیتا، وفادار باشین و ثبات روش داشته باشین.

به برند خود وفادار باشین – اگه به قولی که به مشتریان دادین، وفادار نباشین، اونا دیگه به شما مراجعه نکرده و هم اینکه شما رو به دوستان و شبکه ارتباطی خود معرفی نمی کنن.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟