عمومی

برندسازی در اینستاگرام چگونه است؟

برندسازی در اینستاگرامbranding on Instagram

قبلاً در مورد صحبت کرده بودیم اما فقط با افزایش دنبال کننده میتونه برندسازی کرد و تنها موردی که باید به اون توجه کنین تعداد فاوورهاست؟

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ امروزه شبکه ی اجتماعی اینستاگرام با بیشتر از ۶۰۰ میلیون کاربر در ماه، به یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین شبکه های اجتماعی موجود تبدیل شده. چون با در نظر گرفتن گرایش مردم به رسانه های تصویر محور، برندسازی در اینستاگرام به یکی از موثرترین راه های جذب مشتری تبدیل شده. اما ممکنه واسه شما هم این سوال به وجود بیاد که برندسازی در اینستاگرام چیجوری انجام می گیرد؟ و واسه موفقیت در این رسانه ی اجتماعی چیجوری باید انجام داد. در ادامه به بررسی عوامل موثر در موفقیت برندسازی در اینستاگرام می پردازیم.

۷ راه حل واسه موفقیت برندسازی در اینستاگرام و افزایش دنبال کننده

۱. ایجاد یه پروفایل با مشخصات کامل و شفاف

مشخصات وارد شده در پروفایل هر برند مهمترین دارایی اون حساب می شه. واقعا می توان گفت عکس پروفایل، توضیحات موجود در بیو پیج و لینک های موجود در قسمت بیو مهمترین عامل در جلب اعتماد مشتریه. پس واسه برندسازی در اینستاگرام تلاش کنین تصویر لوگوی برند خود رو به عنوان عکس پروفایل پیج خود بذارین. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین بهتره این لوگو با لوگوی موجود در سایت رسمی برند شما برابر باشه. چون این لوگو کلیدی واسه جلب اعتماد و جذب مشتری بیشتره. توضیحات موجود در بیو پیج تو یه نگاه اطلاعات جامعی رو در مورد برند و پیج شما در اختیار مشتریان قرار می دهد. پس تلاش کنین جملات کوتاه و جذابی رو واسه بیو پیج خود انتخاب کنین. این جملات باید هدف کلی برند شما رو واسه مشتری رو کنه.

۲. به کار گیری عکس های در رابطه و منظم

در هر زمینه ای فعالیت می کنین واسه جلب اعتماد مشتری بهتره تصاویر منظم و یه دستی رو واسه پیج خود جفت و جور کنین. به خاطر یه دست بودن پیجتان می تونید قالب، تمپلیت و یا تمی رو برابر با رنگ سازمانی برند خودتون جفت و جور کنین. پس هر تصویری که قراره داخل پیج قرار گیرد رو به کمک این قالب به تصویری مربوط به پیجتان تبدیل کنین. اگر عکاسی محصولاتتون رو خودتون انجام می بدید بهتره زمینه ی برابری رو واسه این اجناس در نظر بگیرین. این کار دلیل می شه که مشتریان شما راحت تر به شما اعتماد کنن.

۳. به کار گیری هشتگ های مناسب

به کار گیری هشتگ های مناسب در کپشن اینستاگرام یکی از عوامل موثر در پروموت کردن پست های اینستاگرامیه. البته نکته ی مهمی که در رابطه با انتخاب هشتگ مناسب هست انتخاب و به کار گیری تعداد محدودی هشتگ در رابطه و تخصصیه. اهمیت هشتگ از اونجا ناشی می شه که معمولا مشتریان حرفه ای با جستجوی هشتگ های تخصصی به پست های شما می رسن. پس قبل از انتخاب هشتگ های مناسب بهتره با بررسی پیج های رقبا هشتگ های پرطرفدار رو انتخاب کنین.

۴. به کار گیری محتوای ویدئویی

محتوای ویدئویی دلیل افزایش تعامل برند شما با مشتری هاتون می شه. به اشتراک گذاری ویدئوهای آموزش به کار گیری محصول و مراحل جفت و جور ی اون باعث می شه که نام برند شما به عنوان یه برند معتبر تو ذهن مشتری موندگار شه. پس تلاش کنین بعضی وقتا ویدئوهایی از همکاران و کارمندان خود هم جفت و جور کرده و در پیج اینستاگرام خود منتشر کنین. استوری اینستاگرام هم یکی دیگه از عوامل مهمیه که می تونه دلیل افزایش تعامل با مشتریان شما شه.

۵. انتشار پست در بازه های وقتی مشخص

انتشار پست در بازه های وقتی مشخص انگار احترام به مخاطب تلقی می شه. بسته به نوع فعالیت های برند خود می تونید بازه های وقتی روزانه و هفتگی مشخصی رو طبق تقویم محتوایی مشخص واسه برند خود در نظر بگیرین. داشتن تقویم محتوایی دلیل انسجام فعالیت های برند شما شده و به دسته بندی ذهن مخاطبان شما کمک می کنه.

۶. تولید محتوای خلاق

تولید محتوای خلاق یه مزیت رقابتی در عصر دیجیتاله. با در نظر گرفتن عکس محور بودن اینستاگرام شاید تولید محتوای خلاق واسه اون سخت هستش. پس بهتره با استخدام نیروی گرافیک خلاق پست های خلاقانه بیشتری رو جفت و جور کنین و از راه این پست ها مخاطبان خود رو به رقابت بکشین.

۷. رد و بدل کردن با بقیه پیج ها و تاثیرگذاران

رد و بدل کردن با تاثیرگذاران و بقیه پیج های در رابطه دلیل جذب مخاطبان جدید می شه. چون افراد بیشتری با برند شما مواجه می شن. همین مواجه شدن افراد جدید و به اشتراک گذاری تجربه ی مشتریان می تونه وجهه مثبتی به برند شما ببخشد. پس رد و بدل کردن با پیج های پرطرفدار مربوط به اجناس برندتون رو به عنوان گامی موثر واسه برندسازی در اینستاگرام یادتون نره.

اصول بازاریابی و فروش موفق

هزینه جذب یه مشتری جدید چقدره؟

آی بازاریابی برندسازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *