برگزیده

اصول حرفه ای طراحی کابینت

در آموزش کابینت سازی طراحی و چیدمان آشپزخانه یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در هر خانه ای به آن توجه شود و از مهم ترین بخش هر آشپزخانه مدل کابینت های آن هستند که بیشتر فضای آشپزخانه را پر می کنند. در واقع این کابینت ها هستند که مشخص کننده سبک طراحی آشپزخانه می باشند. در این بخش نکاتی را درباره اصول حرفه ای طراحی کابینت را ملاحظه خواهید کرد که با رعایت کردن آن شما یک آشپزخانه شیک و زیبا خواهید داشت.

 

انتخاب سبک دکوراسیون آشپزخانه

اولین نکته که باید در آموزش کابینت سازی و طراحی کابینت در نظر داشته باشیم سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. چون بصورت استاندارد سبک کلی و غالب آشپزخاانه تعیین می کند که طراحی  کابینت ها چگونه باشد. بعد از اینکه سبک دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما مشخص شد باید کابینت ها را متناسب با آن  تهیه و خریداری کنید. بعنوان مثال برای اتاق‌های قدیمی و پر رفت و آمد رنگ سفید باید مایل به رنگ‌های گرم‌تر باشد، در حالی که در فضاهای مدرن و معاصر باید تا جای ممکن از سفید استفاده شود تا شیک ‌تر به نظر برسد درست مشابه به امری که در سبک‌های دکوراسیون مدرن و دکوراسیون مینیمال مشاهده می کنیم.

رنگ کابینت

نکته مهم دیگر که در آموزش کابینت سازی و طراحی کابینت های آشپزخانه باید مد نظر داشته باشید انتخاب رنگ است .در آشپزخانه های جدید امروزی بیشتر از رنگهای خنثی یا طیف رنگ های روشن مانند  خاکستری و سفید استفاده می شود ولی اگر این رنگ ها مطابق سلیقه شما نیست مشکلی نیست شما می توانید با اضافه کردن رنگهای تیره مثل رنگ چوپ یا قهوه ای در کنار این رنگ ها  فضای متعادل تری ایجاد کنید.

 

جنس کابینت

درآموزش کابینت سازی کابینت های امروزی در جنس ها و انواع  متفاوتی ساخته می شود که بر اساس سبک چیدمان و بودجه ای که برای خرید کابینت در نظر گرفته اید می توانید بهترین مدل  از آن را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

بطور مثال انواع جنس کابینت ها شامل فلزی ، استیل و چوبی و نوع مدرن تر آن های گلاس ممبران ،لمی گلاس و نئو کلاسیک است. هم چنین می توانید با توجه به نیاز خود از جنس های مقاوم در طراحی کابینت ها استفاده کنید بعنوان مثال برای سهولت در تمیز نگه داشتن کابینت ها میتوانید از جنس های گلاس که هم جنس مقاومی دارد و هم ظاهرشیک و مدرن استفاده کنید.

 

صفحه کابینت مناسب

انتخاب صفحه کابینت مناسب ،زیبایی آشپزخانه شما را بسیار زیاد خواهد کرد .این انتخاب می تواند سنگ طبیعی ، کوارتز ، دکتون، کورین و در صورت کم بودن بودجه صفحات اچ پی ال باشد . صفحه کار نیز باید فضایی کافی  و با جنس مناسب یاشد تا به راحتی امور مربوط به پخت و پز را انجام دهید.

نوشته دیگر :   محصولات دندانپزشکی

نورپردازی آشپزخانه 

یکی از نکات مهم در آموزش ساخت کمد دیواری و کابینت سازی زیبا تر دیده شدن طراحی کابینت های آشپزخانه نورپرداز متناسب با آن است. در فضاهای محدود که جا و فضای کمتری وجود دارد باید نورپردازی قوی داشته باشید. استفاده از روشنایی و نور زیاد باعث می شود فضا بزرگتر به نظر بیاد. استفاده از نورهای سفید و زرد برای آشپزخانه های کوچک مناسب است. نورپردازی ضعیف باعث میشه شما فضا از اندازه واقعی خود کوچک تر بنظر برسد.

استفاده از کابینت های سفید براق یا همان کابینت های گلاس باعث می شود هم نورپردازی نسبتاً خوبی به فضای آشپزخانه شما بدهد و هم چنین رنگ سفید و سطح براق این نوع کابینت ها باعث انعکاس نور شده و باعث می شود که  آشپزخانه  بزرگ تر به نظر بیاید.

 

سقف و پرده‌های روشن

رنگ سفید در سقف، آن را بلندتر و فضای آشپزخانه را بزرگ ترر نشان می‌دهد. سقف‌های سفید نور را هم منعکس می‌کنند و اگر در آشپزخانه  پنجره‌ای دارید که نور طبیعی از آن می‌تابد و سقف‌تان نیز سفید است، سعی کنید جلوی این پنجره را نگیرید و بگذارید نور طبیعی به داخل بتابد.هم چنین می توانید از انواع پرده های مختلف متناسب با سبک دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید . پرده های جدید در انواع مختلف پارچه ای،  فلزی، چوبی و کرگره ای که می توان به وسیله آ« نور ورودی را کنترل کرد و هرچه رنگ آن روشن تر باشد نور بیشتری به فضای آشپزخانه وارد می شود.

 

اندازه کابینت

سعی کنید در آموزش ساخت کمد دیواری و طراحی کابینت ها از اندازه و ابعاد مناسب و استاندارد استفاده کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید برای مثال ارتفاع کابینت ها بیشتر از اندازه معمول نباشد که دسترسی به آن دشوار شود و هم چنین  ارتفاع میز کار نیز بلند تر از اندازه استاندارد نباشد که با مشکل استفاده از آن روبرو نشویم .

 

لوازم آشپزخانه

رنگ وسایل بزرگی مثل یخچال و لباسشویی را روشن انتخاب کنید تا مانند وسایل نقره ای ، فضا را گرفته و کوچک نشان ندهد. هم چنین سعی کنید رنگ‌های آشپزخانه  را فقط به دو یا سه رنگ اصلی محدود کنید که باعث شلوغ به نظر رسیدن فضای آشپزخانه نشود در این بخش اصول طراحی  کابینت آشپزخانه را ملاحظه کردید که امیدواریم این مدل ها مورد پسند شما قرار بگیرند.