برگزیده

کار در ارتفاع با دسترسی طناب و پیچ و رولپلاک نما

کار در ارتفاع  با دسترسی طناب و بدون داربست چیست ؟

هر فعالیتی در ارتفاع بیشتر از 2.1 متر انجام شود و با دسترسی طناب صورت بگیرد کاردرارتفاع نام میگیرد مانند نماشویی با طناب و پیچ و رولپلاک نما . زیرا در این کارها  که باید روی سطح انجام شود دسترسی به آنها امکان پذیر نمی باشد و راهی به جز دسترسی طناب نمی ماند . البته استفاده از داربست برای کاردرارتفاع نیز وجود دارد . اما به دلیل قیمت بسیار بالا و خطرات بسیار نسبت به دسترسی طناب در رده پایین تری قرار می گیرد .

از خدمات  کاردرارتفاع می توان به دسته های خدمات نما روی داربست ، خدمات با طناب ، و روش های دیگر مثل روش هایی که از نردبان ، جرثقیل ، کلایمر استفاده می کنند ، تقسیم بندی می شود . در  روش هایی که برای کار در ارتفاع  در نظر گرفته می شود . استفاده از کلایمر بسیار خطرناک تر است . زیرا بار های بسیار سنگین را جابه جا می کند .

انجام این کار بسیار سخت می باشد . با اینکه وسعت انجام این کاردرارتفاع و دسترسی طناب در ایران با رشد سریعی روبه رو شده است اما افراد کمی پیدا می شوند که قادر به دسترسی طناب و انجام  کار در ارتفاع  باشند . زیرا این کار با سختی بسیاری روبه رو است . و تنها افرادی می توانند کاردرارتفاع را انجام بدهند که بسیار نترس و شجاع باشند .

همچنین این افراد باید در کار های فنی و خدماتی دارای مهارت و هنر بالایی باشند . زیرا کاردرارتفاع تنها مختص به یک ساختمان نیست . بلکه  کار در ارتفاع  و دسترسی طناب  می تواند در صنایع هوایی و دریایی هم مورد استفاده قرار میگیرد .

بهترین روش کاردرارتفاع

بهترین روش کاردرارتفاع :

بهترین روش کار در ارتفاع را می توان  کار در ارتفاع  با دسترسی طناب در نظر گرفت . زیرا انجام این کاردرارتفاع بدون داربست است . این کار در ارتفاع  به عنوان یک سمبل در تعمیرات ساختمانی شناخته شده است .

خدماتی که کاردرارتفاع با دسترسی طناب ارائه می دهد :
·      نظافت ساختمان

·      نماشویی

·      پیچ و رولپلاک نما

·      مقاوم سازی نمای ساختمان

·      فیکس کردن نمای ساختمان

·      تثبیت نمای ساختمان

·      خدمات کار روی طناب

·      بستن درز انقطاع

·      نقاشی نمای ساختمان

·      تعمیر لوله آب بدون داربست

·      شستن نمای آبری

·      پوشش درز های ساختمان

·      برش کاری

·      نصب تابلو

·      جوشکاری

·      نورپردازی نما

خطرات کار در ارتفاع  با دسترسی طناب:

برای اینکه یک شخص بتواند در  کار در ارتفاع  با دسترسی طناب فعالیت کند باید طناب خود را در جای بسیار محکمی ببندد تا اگر در دسترسی طناب  تغییر مسیر اتفاق افتاد . طناب از جایش در نیاید و تکان نخورد .

کار در ارتفاع  با دسترسی طناب کار بسیار خطرناکی است که برای انجام آن به صورت مطمن و ایمن باید به نکات مطرح شده توجه کرد :

·      اولین نکته در انجام کار در ارتفاع  داشتن بیمه است .

·      برای انجام  کار در ارتفاع  باید از افراد سالم که به مواد مخدر اعتیاد نداشته باشند . استفاده کرد . تا با دسترسی طناب در ارتفاع آسیبی به خود و محیط کاری وارد نکنند .

·      ابزار هایی که برای کار در ارتفاع  با دسترسی طناب استفاده می شوند . باید به روز و ایمن باشند تا مشکلی در کار در ارتفاع  ایجاد نکنند .

·      فردی که برای کار در ارتفاع  انتخاب می شود . باید دارای مهارت بسیار بالایی در این کار باشد .

·      برای انجام خدمات کاردرارتفاع مخصوصا اگر خدمات پیچ و رولپلاک نما یا نماشویی با طناب مد نظر است . باید از نزدیک ترین افراد خود استفاده کنید . که اطلاعات کافی و مطمنی از آنها دارید .

لوازم کار در ارتفاع  با دسترسی طناب

لوازم کار در ارتفاع  با دسترسی طناب :

امروزه با پیشرفت فناوری لوازم و وسایل زیادی برای کاردرارتفاع در نظر گرفته شده است .

نکته مورد نظر در انتخاب لوازم کاردرارتفاع این است که متاسفانه لوازمی که ایران برای این کاردرارتفاع با دسترسی طناب  تولید می کند . دارای اطمینان برای کاردرارتفاع های بلند نیستند . به همین دلیل با وجود اینکه قیمت لوازم فرانسوی کار در ارتفاع  بسیار گران است . اما پیشنهاد می شود . که از لوازم فرانسوی برای کاردرارتفاع استفاده کرد . زیرا بسیار ایمن تر و بهتر طراحی شده اند .

نوشته دیگر :   معرفی فروشگاه اینترنتی اسمارت شو

برای نمونه می توان به مارک هارنس البرز اشاره کرد که به تولید لوازم و ابزار کاردرارتفاع با دسترسی طناب می پردازد . این مارک به تازگی وارد بازار کاردرارتفاع شده است . اما لوازمی که تولید می کند غیر استاندارد است . و برای دسترسی طناب  طبق اصول خاصی ساخته نشده است .

از نمونه کار های فرانسوی که خود را در کار در ارتفاع  با دسترسی طناب ثابت کرده است . می توان به طناب مارک شانت اشاره کرد که لوازم خود را در حوزه کاردرارتفاع با دسترسی طناب بسیار ایمن و عالی طراحی  و به بازار عرضه کرده است  .

محیط های کاردرارتفاع :

  •  کاردرارتفاع در محیط های صنعتی
  •  کاردرارتفاع در محیط های شهری
  •  کاردرارتفاع در صخره ها و طبیعت

1 ــ راپل با  استفاده از دسترسی طناب در محیط های صنعتی :

محیط های صنعتی را می توان محیط های مانند نفت ، گاز ، پترو شیمی ، صنایع فراساحل ، دکل های نفتی ، شرکت های کشتی سازی ، کارخانه جات ، توربین های بادی و… دانست .

انواع خدمات کار در ارتفاع ( راپل)  با دسترسی طناب در صنعت :

·      انجام بازرسی های دوره ای

·      انجام انواع تعمیرات و نگهداری های سازه های دریایی

·      انجام بازرسی دکل ها ئ توربین های بادی

·      انجام زنگ زدایی

·      رنگ آمیزی

·      آلودگی زدایی در سازه های بلند

·      شست و شوی سازه ها

·      راپل کاری

·      مقاوم سازی

·      پیچ ورولپلاک

·      جوشکاری

·      برشکاری

·      مونتاژ

·      نورپردازی

·      ترمیم و تعویض نور در کارخانه جات

·      انواع بازرسی در صنایع ( نفتی و غیر نفتی ) به صورت غیر مخرب

·      انوام بازرسی برای کشتی ها ( ضخامت سنج ، رنگ ، پوشش و … )

·      اصلاح سازه های ساحلی غیر ساحلی

2 ــ کار در ارتفاع  با دسترسی طناب در محیط های شهری :

بیشترین خدماتی که در شهر ها برای کاردرارتفاع با دسترسی طناب انجام می شود .  نماشویی با طناب است . اما می توان گفت به دلیل نا ایمن بودن داربست از کاردرارتفاع با دسترسی طناب استفاده می شود . تا بتوان فعالیت های بسیاری در حوزه ساختمان ها انجام داد .

خدمات کاردرارتفاع با دسترسی طناب در سطح شهر:

·      نماشویی با طناب ( نماهای شیشه ای ، کامپوزیتی ، سنگی ، سیمانی ، آجری )

·      پیچ و رولپلاک نما

·      مقاوم سازی و محکم سازی سنگ نما

·      نصب نما ساختمان

·      نصب انواع شیشه درنما

·      بازرسی سازه های ساختمانی

·      نقاشی نمای ساختمان

·      نورپردازی ساختمان ها

·      نصب تابلو ها و بنرها

·      نورپردازی سازه های شهری

·      تعمیر لوله آب بدون داربست

·      بستن درز انقطاع

·      راپل کاری

·      شستشوی نمای آبری

بهترین روش کاردرارتفاع :

3 ــ کار در ارتفاع  با دسترسی طناب در محیط های طبیعت و صخره ای :

درباره کاردرارتفاع با دسترسی طناب در این حوزه می توان گفت در کوهستان ها صخره ها را گاهی اوقات می توان مشکل ساز دانست . به صورتی که خیلی کم می توان صخره ای را پیدا کرد که بتوان راحت از آن بالا رفت و به آن دسترسی پیدا کرد . ایمن ساختن این صخره ها توسط افراد متخصص که بانام تکنسین های دسترسی با طناب شناخته شده اند . انجام می شود . زیرا در صخره ها می توان مشکلاتی نظیر ریزش کوه و ریزش سنگ ریزه ها در جاده یا در مخازن پشت سدها به وجود بیاید .

البته این نکته هم می توان در نظر گرفت که در برخی از موارد کاردرارتفاع با دسترسی طناب در این مکان ها برای هرس درختان و نگهداری درختان استفاده می شود .

راپل